P. Anselm Grün: nasveti za koronaadvent
P. Anselm Grün: nasveti za koronaadvent
FOTO: Tatjana Splichal
Benediktinski red že 1.500 let obhaja božične praznike tudi v najbolj kriznih obdobjih zgodovine. Kako bo v koronaletu 2020? Benediktinski pater in avtor številnih prodajnih uspešnic Anselm Grün v pogovoru za nemški radio domradio.de ponuja nekaj nasvetov, kako užiti tišino adventnega časa in se v obdobju epidemije z veseljem pripravljati na obhajanje praznika Jezusovega rojstva. Pri založbi Herder je pravkar izšla njegova nova knjiga z naslovom »Weihnachten für alle« (Božič za vse).
Kot je v pogovoru za omenjeni radio povedal p. Grün, bo sam tudi letos z veseljem obhajal božične praznike. V benediktinskem samostanu Münsterschwarzach bodo praznovali kot vsako leto, le da tokrat brez gostov, kar pa je pomembna razlika. Patri bodo peli psalme, obhajali polnočnico in vsa druga praznična bogoslužja. P. Grün pa obžaluje, da bodo za to prikrajšani ljudje, ki se običajno udeležujejo svetih maš pri patrih benediktincih.
Priljubljeni pisec upa, da bo Cerkev vernikom kljub temu ponudila dovolj ustvarjalnih načinov za doživeto obhajanje božičnih praznikov, bodisi na prostem ali v manjšem krogu. Predvsem je pomembno, da si družine postavijo izziv: kako lahko osmislimo drugačno praznovanje božiča? To je seveda mogoče takrat, ko temeljito premislimo, kaj nam božični prazniki sploh pomenijo.
Ko krasimo svoje domove, s tem jasno kažemo, da med nami prebiva tudi novorojeni Bog
Po mnenju p. Grüna božič pomeni, da se je Bog spustil med nas in prebiva tudi v naši hiši. Ko krasimo svoje domove, s tem jasno kažemo, da nismo sami, temveč med nami prebiva tudi novorojeni Bog, da je med nas prišla božična skrivnost. Na ta način naša hiša ali stanovanje resnično postane dom, odprt za vse ljudi, četudi se z njimi ne moremo dejansko srečati; lahko pa smo med seboj notranje povezani.
Za obhajanje praznikov v domačem krogu potrebujemo veliko tišine, seveda pa tudi nekaj svetopisemskih odlomkov. Družina lahko skupaj prepeva adventne in božične pesmi, zelo lepo pa je, če bomo preprosto skupaj molili za vse ljudi, ki so nam blizu, ki nam nekaj pomenijo. Vsakdo si lahko v mislih pred oči prikliče vse ljube osebe ter jim zaželi srečen in blagoslovljen božič, da bi v svojih srcih našli mir in v njih začutili luč, ki zasije ob božiču.
Na vprašanje, kako resno vzeti trenutne razmere in obenem »rešiti« božične praznike, benediktinski pater odgovarja, da je seveda velik izziv, ker letošnjega božiča ne moremo obhajati v velikem družinskem krogu. P. Grün ljudem svetuje, naj topel dom, varno zatočišče najdejo v samih sebi. Če v nas prebiva Bog, potem smo tudi sami doma. To lahko stori vsak. Trenutnih razmer ne moremo kar odpraviti, kar je za mnoge zelo boleče, toda nanje se moramo odzvati z veliko ustvarjalnosti, ne smemo se ves čas počutiti kot žrtve.
Tudi na prvi božič svet ni bil svetel in lep
Običajno se veliko pritožujemo, toda morda obstajajo tudi druge možnosti. V družini lahko resnično premislimo, se učimo iz izkušenj drug drugega: kaj mi je doslej v življenju pomenil božič? V otroštvu, v mladosti, kot odraslemu, na starost? Poiščemo lahko drugačne oblike praznovanja in si delimo svoje izkušnje. Pri tem bomo morda začutili, kaj je zares bistveno in kaj božič pomeni v trenutnih razmerah.
Tudi na prvi božič svet ni bil svetel in lep: Palestino so zasedali Rimljani, Jezus se je rodil v hlevu, na tujem. Tudi to podobo imejmo pred očmi, ko bomo letos obhajali Njegovo rojstvo, spodbuja p. Grün. Po njegovem mnenju si v adventnem času ne smemo postaviti prevelikih pričakovanj, pa bomo božične praznike prav tako lahko doživeli kot miren in blagoslovljen čas.
Advent tudi sicer pomeni obdobje tišine, ki pa jo v mesecu decembru vedno zmoti hrup adventnih tržnic in mrzličnega nakupovanja. Letos imamo resnično priložnost, da Jezusovo rojstvo pričakamo v tišini in premišljujemo o tem, koga pravzaprav pričakujemo in po čem globoko hrepenimo.