Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Ogenj, rdeča

Za vas piše:
STA
Objava: 24. 07. 2015 / 10:39
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:24
Ustavi predvajanje Nalaganje

Ogenj, rdeča

V cerkvi sv. Duha v Črnomlju bodo danes, 24. julija, ob 20. uri odprli razstavo fotografa Gorana Bertoka z naslovom Ogenj, rdeča.

V cerkvi sv. Duha v Črnomlju bodo danes, 24. julija, ob 20. uri odprli razstavo fotografa Gorana Bertoka z naslovom Ogenj, rdeča. Nagrajenec festivala avtorske fotografije Fotonični trenutki - Mesec fotografije leta 2010 se tokrat predstavlja z novo samostojno postavitvijo.


Cerkev sv. Duha v Črnomlju, foto: Ivo Žajdela

Kompozicija v nasprotju z vsebino

Kot je ob razstavi zapisal Robert Lozar, Bertok svoje podobe gradi premišljeno in občutljivo, njegove kompozicije so dodelane in izpiljene do perfekcije, a se seveda hkrati zaveda, da "lepa" ali "skladna" ali "urejena" kompozicija za dobro fotografijo nikakor ne zadostuje.

"Če se fotograf zadržuje predvsem v polju kompozicijskih enačb, počne zgolj tisto, kar slikarji počnejo že tisočletja. Fotografija se mora izviti iz objema slikarstva in izhajati iz temelja svoje lastne fenomenologije: zapisovanja svetlobe. Na površino fotografske podobe se zapiše, vtisne svetloba dogodka ali prizora, ki mora nagovarjati naše eksistencialno jedro. V Bertokovih podobah se iz večinoma nedefiniranega ozadja tako postopno izvijajo prizori, ki sprva delujejo kot estetsko uglašene mizanscene, a se kmalu sprevržejo v svoje radikalno nasprotje: v ekscesno telesnost," je presodil Lozar.

Učinek Bertokovih fotografij po Lozarjevem mnenju izhaja iz paradoksnega nasprotja med pretanjeno kompozicijsko gradnjo in ekscesno vsebino. Ponekod je vtis šokanten, drugod nas prežame globoko nelagodje, celo stud, vse pa se napaja na skrajnih robovih naše telesnosti, v polju ultimativnih eksistencialij, ki koketirajo z metafizičnim poljem: rojstvo, seksualnost, ljubezen, umiranje in smrt.

Obrazi, ki pripovedujejo

Utrinek z razstave Preživeli II.

Goran Bertok je lani v Muzeju novejše zgodovine razstavljal svoje fotografije pod naslovom Preživeli II. Odprtje razstave je bilo ob mednarodnem dnevu spomina na žrtve holokavsta. »S svojim fotografskim ciklusom se Goran Bertok posveča protagonistom, ki so v mladosti izkusili grozote nacističnih in fašističnih taborišč - in preživeli. Bertokovo serijo sestavljajo portretne fotografije nekdanjih internirancev, ki ne kažejo eksplicitnih znakov nasilja, ampak pred gledalca postavljajo ambivalentne podobe ljudi, ki so pred mnogimi leti (že) zrli smrti v oči. Ostali so pomniki tragičnih dogodkov, o katerih se je svet enotno izrekel, da se ne smejo nikdar več ponoviti,« so zapisali v Muzeju novejše zgodovine. To je bil drugi Bertokov cikel, prvega Preživeli s 24 portreti je predstavil leta 2013.

Leta 1963 rojeni Bertok je diplomiral iz novinarstva. Deluje kot samostojni umetnik. Z usmerjanjem foto objektiva predvsem v območje nasilja nad človeškim telesom mu je uspelo oblikovati in utrditi svojstveno obliko fotografske estetike. Predstavlja se tako na samostojnih kot skupinskih razstavah.

Vir: STA, arhiv Družine

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh