Obhajamo god sv. Jerneja, apostola
Obhajamo god sv. Jerneja, apostola
Duhovne misli Benedikta XVI. za praznik sv. Bartolomeja, znanega tudi pod imenom Natanael.
Danes, 24. avgusta, obhajamo praznik sv. Bartolomeja, znanega tudi pod imenom Natanael ali po naše Jernej. Benedikt XVI. je temu svetniku posvetil eno od sredinih katehez ter nam tako orisal življenje tega apostola, spominjajo pri Radiu Vatikan.
O Bartolomeju nimamo posebnih podatkov. Njegovo ime se vedno pojavlja le v seznamih dvanajsterih in nikoli ni v središču katerega koli poročila. Natanael je bil doma iz Kane; torej je mogoče, da je bil »priča velikega znamenja, ki ga je Jezus storil v onem kraju«. Razlog za enačenje Bartolomeja z Natanaelom »je verjetno v tem, da je Natanael v prizoru o poklicanosti, o katerem poroča Janezov evangelij, postavljen ob Filipa. Torej na mesto, ki ga zavzema Bartolomej v seznamih apostolov v drugih evangelijih. Filip je Natanaelu sporočil, da so našli tistega, »o katerem so pisali Mojzes v postavi in preroki: Jezusa iz Nazareta, Jožefovega sina«. Kakor vemo, mu je Natanael izrekel precej hudo podcenjevanje: »Iz Nazareta? Ali more od tam priti kaj dobrega?« (Jn 1,56a). Ta oblika zavrnitve je za nas pomembna. Iz nje namreč vidimo, da po judovskih pričakovanjih Mesija ni mogel izhajati iz tako nepomembne vasi, kot je Nazaret (prim. Tudi Jn 7,2). Hkrati pa tudi razločno kaže svobodo Boga, ki nas preseneča v naših pričakovanjih in ga najdemo prav tam, kjer ga ne bi pričakovali.
Evangelist nam poroča, da je Jezus, ko je videl prihajati Natanaela, vzkliknil: »Glejte, pravi Izraelec, v katerem ni zvijače« (Jn 1,47). Gre za pohvalo. Pohvala pa prebudi Natanaelovo radovednost. Presenečen odvrne: »Od kod me poznaš?« (Jn 1,48a). Jezusov odgovor ni takoj razumljiv. Jezus reče: »Še preden te je Filip poklical, sem te videl pod smokvinim drevesom« (Jn 1,48b). Ne vemo, kaj se je dogajalo pod smokvinim drevesom. Očitno gre za odločilen trenutek v Natanaelovem življenju. Čuti, da so se ga te Jezusove besede najgloblje dotaknile. Čuti se razumljenega in dojame: ta mož ve vse o meni, on ve in pozna pot življenja, temu možu se morem resnično zaupati. In tako odgovori z lepo in jasno veroizpovedjo, ko reče: »Rabi, Učenik, ti si Božji Sin, ti si Izraelov kralj!« (Jn 1,49). V tej izpovedi je podan prvi pomembni korak na poti zvestobe do Jezusa.
O nadaljnji apostolski dejavnosti Bartolomeja-Natanaela (Jerneja) nimamo natančnih podatkov. Od srednjega veka dalje se je razširila pripoved o njegovi smrti, češ, da so mu slekli kožo pri živem telesu. Ta pripoved je nato postala zelo popularna. Michelangelo je v Sikstinski kapeli naslikal sv. Bartolomeja, ki v levi roki drži svojo kožo, na kateri je umetnik zapustil lastno podobo. Relikvije svetnika častijo tu v Rimu v njemu posvečeni cerkvi na otoku na Tiberi.
Foto: splet / Wikipedia
O Bartolomeju nimamo posebnih podatkov. Njegovo ime se vedno pojavlja le v seznamih dvanajsterih in nikoli ni v središču katerega koli poročila. Natanael je bil doma iz Kane; torej je mogoče, da je bil »priča velikega znamenja, ki ga je Jezus storil v onem kraju«. Razlog za enačenje Bartolomeja z Natanaelom »je verjetno v tem, da je Natanael v prizoru o poklicanosti, o katerem poroča Janezov evangelij, postavljen ob Filipa. Torej na mesto, ki ga zavzema Bartolomej v seznamih apostolov v drugih evangelijih. Filip je Natanaelu sporočil, da so našli tistega, »o katerem so pisali Mojzes v postavi in preroki: Jezusa iz Nazareta, Jožefovega sina«. Kakor vemo, mu je Natanael izrekel precej hudo podcenjevanje: »Iz Nazareta? Ali more od tam priti kaj dobrega?« (Jn 1,56a). Ta oblika zavrnitve je za nas pomembna. Iz nje namreč vidimo, da po judovskih pričakovanjih Mesija ni mogel izhajati iz tako nepomembne vasi, kot je Nazaret (prim. Tudi Jn 7,2). Hkrati pa tudi razločno kaže svobodo Boga, ki nas preseneča v naših pričakovanjih in ga najdemo prav tam, kjer ga ne bi pričakovali.
Evangelist nam poroča, da je Jezus, ko je videl prihajati Natanaela, vzkliknil: »Glejte, pravi Izraelec, v katerem ni zvijače« (Jn 1,47). Gre za pohvalo. Pohvala pa prebudi Natanaelovo radovednost. Presenečen odvrne: »Od kod me poznaš?« (Jn 1,48a). Jezusov odgovor ni takoj razumljiv. Jezus reče: »Še preden te je Filip poklical, sem te videl pod smokvinim drevesom« (Jn 1,48b). Ne vemo, kaj se je dogajalo pod smokvinim drevesom. Očitno gre za odločilen trenutek v Natanaelovem življenju. Čuti, da so se ga te Jezusove besede najgloblje dotaknile. Čuti se razumljenega in dojame: ta mož ve vse o meni, on ve in pozna pot življenja, temu možu se morem resnično zaupati. In tako odgovori z lepo in jasno veroizpovedjo, ko reče: »Rabi, Učenik, ti si Božji Sin, ti si Izraelov kralj!« (Jn 1,49). V tej izpovedi je podan prvi pomembni korak na poti zvestobe do Jezusa.
O nadaljnji apostolski dejavnosti Bartolomeja-Natanaela (Jerneja) nimamo natančnih podatkov. Od srednjega veka dalje se je razširila pripoved o njegovi smrti, češ, da so mu slekli kožo pri živem telesu. Ta pripoved je nato postala zelo popularna. Michelangelo je v Sikstinski kapeli naslikal sv. Bartolomeja, ki v levi roki drži svojo kožo, na kateri je umetnik zapustil lastno podobo. Relikvije svetnika častijo tu v Rimu v njemu posvečeni cerkvi na otoku na Tiberi.
Foto: splet / Wikipedia