O glasbeni podobi obredja v času škofa Hrena
O glasbeni podobi obredja v času škofa Hrena
V današnjem predavanju bo dr. Klemen Grabnar iz ZRC SAZU (Muzikološki inštitut) pod drobnogled vzel glasbeno podobo obredja v času škofa Hrena: stolnici v Ljubljani in Gornjem Gradu.
Velik ljubitelj glasbene umetnosti
V napovedniku današnjega dogodka so v Zavodu za cerkveno glasbo zapisali, da je bil škof Tomaž Hren velik ljubitelj glasbene umetnosti, kar je med drugim razvidno iz njegovega zbiranja muzikalij, podeljevanja uglednejših duhovniških mest boljšim glasbenikom, štipendij glasbeno nadarjenim dijakom in študentom ter podpiranja delovanja glasbenih ansamblov v Gornjem Gradu in v ljubljanski stolnici. »Poleg tega je vzdrževal prijateljske stike z glasbeniki nadvojvodske kapele v Gradcu in jih za pomembnejše slovesnosti v ljubljanski stolnici ali Gornjem Gradu tudi najemal. Škof Hren je v precejšnji meri pripomogel k utrjevanju katoliške identitete, in sicer tudi s pomočjo glasbe, kot lahko opazujemo na podlagi ohranjenih virov.«
Dogodek lahko spremljate ob prijavi na tej povezavi.
O predavatelju
Klemen Grabnar je znanstveni sodelavec na ZRC SAZU (Muzikološki inštitut). Je glavni in odgovorni urednik revije De musica disserenda ter član uredniških odborov zbirk Slovenska glasbena dediščina in Monumenta artis musicae Sloveniae. Ukvarja se predvsem z liturgično glasbo v Notranji Avstriji iz časa nadvojvod Karla II. in Ferdinanda II, zanimajo pa ga tudi druga glasbenozgodovinska obdobja in raziskovalna področja, navajajo organizatorji današnjega predavanja.
Še dve predavanji
Cikel spletnih predavanj bodo nadaljevali naslednji torek s predavanjem dr. Marka Kotnika o koralnem petju in glasbi v ženskem dominikanskem samostanu Mahrenberg (Radlje ob Dravi), zadnji dogodek pa bo na sporedu čez 14 dni, ko bo redovnik v skupnosti cistercijanov v Stični, pater dr. Nikolaj Aracki Rosenfeld, zbrane pred zasloni popeljal na »Kratek sprehod skozi stoletja petja in glasbe v cistercijanskem redu«.