Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Nova uspešnica o starozaveznih junakih

Objava: 15. 06. 2017 / 13:23
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:36
Ustavi predvajanje Nalaganje

Nova uspešnica o starozaveznih junakih

Romani priljubljene iransko-ameriške pisateljice Tesse Afshar so spleteni okrog svetopisemskih zgodb in oseb.
Po ljubezenskih romanih Dragulj v pesku, Na polju milosti in Zaklad rubinov, ki jih je izdala založba Družina in so jih slovenski bralci zelo lepo sprejeli, je izpod peresa iransko-ameriške pisateljice Tesse Afshar, ki svoja dela snuje na svetopisemskih zgodbah in likih, tokrat nastal drugi del zgodbe o Sari in Dareju, nadaljevanje Zaklada rubinov, z naslovom Pravi zaklad.

Neuslišana ljubezen

Judinji Sari, ki ji je perzijska kraljica v zahvalo za izjemne zasluge v vlogi glavne pisarke namenila perzijskega moža, plemiča Dareja, je moževa ljubezen še vedno nedosegljiva, Darej namreč sprejema njeno ljubezen, žal pa do nje ne čuti enako. Še vedno ga obhajajo dvomi o tem, ali se bosta z ženo sploh kdaj dokončno ujela in ali je prava zanj. Se bo Sara morala zadovoljiti zgolj s tem, da jo mož sprejema, njegove ljubezni pa ne bo deležna? Iz dneva v dan živi z bolečino v srcu, z ljubeznijo do moža, ki ji ljubezni ne vrača.

Obnova Jeruzalema in hoja po zakonski poti

Sarinemu bratrancu Nehemiju Bog naroči, naj začne veliki projekt obnove Jeruzalema. Sara Nehemiju pomaga pri pripravah na odhod v domovino njunih prednikov in pri načrtovanju obnove pred sto leti porušenega Jeruzalema. Po sili razmer se jima pridruži tudi Darej, v sodelovanje ga namreč prisili njegov sorodnik, perzijski kralj Artakserks.

Zgodba se odvija v času preroka Nehemija (preberite si starozavezno Nehemijevo knjigo), ki ga Bog iz perzijskega kraljestva pošlje nazaj v domovino in mu zada mogočno nalogo: naj obnovi razdejani Jeruzalem. Po mnogih letih razdejanosti in ruševin je leta 445 pr. Kr. za mesto končno nastopil trenutek, ko se je začela njegova obnova. V ta okvir je vpeta zgodba zakoncev, Sare in Dareja. Njun zakon ni uspešen, ker v njem ni ravnovesja podarjanja in sprejemanja brezpogojne ljubezni. Brez Boga takšna ljubezen med njima ni mogoča, ker se ne čutita varna in ne moreta odpirati srca drug drugemu.

Nehemija namerava utrditi sveto mesto, da bi se lahko življenje v njem znova vrnilo na stare tire in prebivalci ne bi več trepetali pred sovražniki, hkrati pa se zaveda, da bo moral v nasprotju s svojim trudom, ki ga je želel vložiti v obnovo, razrušiti mogočno obzidje, ki ga je Darej zgradil okrog svojega srca, in tako utrditi njegov zakon s Saro.

Zakrknjenost srca in božja dela

Človek ima svobodno voljo in se lahko samovoljno odloči, da ne bo videl znamenj na poti, po katerih ga želi voditi Bog. Darej, čigar pokojna mati je bila Judinja, se je odločil, da ne bo veroval v materinega Boga in mu sledil, izbral je bogove svojega očeta Perzijca, torej kulture, v katero se je rodil. Zavestno je zatrl vzgibe srca. Bog mu na pot pošlje Saro, ki je Judinja, vrh vsega pa mora še na pot v Jeruzalem, kjer Bog s svojimi veličastnimi deli in milostno navzočnostjo razrahlja obzidje, ki obdaja njegovo zakrknjeno srce, in ga poruši, da bi ugledal Gospodovo veličastvo. V Dareju se prebudi vera in njegovo zakrknjeno srce se spreobrne. Spozna, da Bog od njega ne zahteva zgolj zvestobe in opravljanja dolžnosti, ampak predvsem njegovo srce, njegovo ljubezen. Darej spozna, da ga Gospod neskončno ljubi. Tudi pisateljica Tessa Afshar je izkusila spreobrnjenje, kajti pri dvajsetih se je iz islama spreobrnila v krščanstvo in se nato celo vpisala na študij teologije.

Ozdravljenje notranjih ran

Sara se je v času njunega zakona prva zaupala Bogu, ki je ozdravil njene notranje rane. Zdaj na vrsto pride tudi Darej. Življenje ga je v otroštvu vodilo do zaključka, da se lahko zanese le nase in da je najbolje, če se odmakne od vsega, kar čuti. Rana, ki so mu jo starši zadali v otroštvu, ga je tako močno zaznamovala, da ne zna in ne more biti takšen mož, po kakršnem hrepeni Sara. Njegove globoke rane, ki njunemu zakonu ne dovoljujejo, da bi zaživel, lahko s svojo milostjo ozdravi le Bog.

Življenje kot lov na zaklad

Zelo priljubljena otroška igra se imenuje lov na zaklad. Besedna zveza predpostavlja, da je zaklad nekaj, kar je treba loviti in se za njim pehati, da bi ga dosegel. Menim pa, da v veri ni treba loviti zakladov, pravzaprav je treba narediti le nekaj: ne bežati. Ne bežati pred Gospodom, ki nam vsak trenutek želi podarjati tisto, kar je najboljše za nas. In ne le to, v vsakem trenutku življenja nam podarja zaklade, ne namišljenih človeških, ampak prave zaklade. Nehemiju in prebivalcem Jeruzalema sta bila to varnost in žito, ki sta jim omogočala dostojno življenje, za Dareja in Saro pa brezpogojna ljubezen in zdrav odnos. Vsa božja dela so pravi zaklad. Ljubezen, ki nam jo Bog naklanja v odnosih z našimi dragimi, je prav tako pravi zaklad. Sara in Darej sta materialno gledano imela velike zaklade, imela sta vse, nista pa imela zdravega odnosa. Bog ju je vodil, da sta materialnim zakladom, ki sta jih imela, pridružila še tisti pravi zaklad, ki mu pravimo brezpogojna ljubezen.

Še pogled skozi Sarine oči …

»Kako sem prišla sem? Nekoč sem bila kraljičina pisarka, zdaj pa sem poročena z uglednim perzijskim plemičem. Bogata sem, ugledna in vplivna. Vzljubila sem celo moža, ki so mi ga izbrali, vendar se sprašujem, ali bo kdaj prišel čas, ko me bo tudi on zares vzljubil? Veliko vprašanj se mi poraja, in zdaj, ko sem se vrnila v deželo svojih prednikov, se skrivnost moje poti vse bolj razprostira pred menoj. Verjamem, da obstaja razlog za to … verujem … moram verovati …« (priredba predstavitvenega videa na YouTubu)

Kupi v trgovini

Novo
Preljubo veselje
Note iz Cerkvenega glasbenika
25,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh