Igralec Shia LaBeouf je za svojo vlogo patra Pija vzljubil Kristusa [VIDEO]
Igralec Shia LaBeouf je za svojo vlogo patra Pija vzljubil Kristusa [VIDEO]
Italijanskega kapucina je upodobil ameriški igralec Shia LaBeouf, zvezdnik filmov »Transformerji« in »Bes«, ki je v pogovoru za ameriške katoliške medije povedal, da je bila ta vloga »izjemno zahtevna«. Film prikazuje italijanskega redovnika v njegovih zgodnjih dvajsetih letih, potopljenega v trpljenje prebivalcev mesta San Giovanni Rotondo na jugovzhodu Italije, kjer stoji njegov samostan.
V filmu so prikazani osupljivi prizori služenja p. Pija tamkajšnjim meščanom in njegovega duhovnega boja s hudičem sredi kaosa nasilnih političnih spopadov med večinoma revnimi socialisti in bogatim vladajočim razredom, ki se zaključi z brutalnim pokolom. Režiser filma Abel Ferrara je poboje označil kot »nočno moro«, ob tem pa pojasnil, da sta se obe zgodbi v filmu povezali na poseben način.
Po njegovih besedah ne gre za politično zgodbo in zgodbo o p. Piju: »P. Pij je član te skupnosti in čuti skupaj s someščani. Dobro ve, kaj se dogaja, s temi ljudmi je povezan. In oni so zelo povezani z njim.«
V filmu nastopa tudi p. Alexander Rodriguez, ki je ustvarjalcem nudil strokovne nasvete glede verskih vsebin, obenem pa je odigral vlogo enega od bratov kapucinov. Na vprašanje, kakšno je sporočilo filma, je režiser pojasnil, da so pravzaprav želeli posredovati zgled celotnega življenja p. Pija in njegovo sporočilo, da si moramo prizadevati za »sočutje in ljubezen v vsakdanjem življenju, ne le tisto uro, ki jo preživimo v cerkvi«.
Vloga p. Pija
LaBeouf je za medije pojasnil, kako je igranje vloge svetnika, medtem ko je bil povsem potopljen v njegov svet, samostan in mesto, še povečalo intenzivnost vživljanja v to zgodovinsko osebnost. »To je bil velikanski pritisk, ki pa je filmu samo koristil,« je dejal. »V nekaterih prizorih obhajamo sveto mašo in v klopeh ne sedijo zgolj igralci. To so bogaboječi ljudje, ki imajo radi p. Pija in človek to občuti z vsem srcem, kar napetost in odgovornost samo še poveča.« Veliko statistov v filmu je bilo namreč iz okolice kraja San Giovanni Rotondo.
Kljub tolikšnemu pritisku, je dejal LaBeouf, pa »v vsej svoji karieri še nikoli nisem sodeloval pri filmu, ki bi ga bilo lažje posneti«. Ko je snemalna ekipa naletela na tehnične ali pravne težave, LaBeoufa ni zagrabila panika, saj se je v teh trenutkih vedno spomnil znamenitega svetnikovega gesla: moli, upaj in ne skrbi.
Glavni igralec LaBeouf je »dolgo doživljal svobodo brez kakršnega koli reda, kot kakšen anarhist«, in film o p. Piju mu je korenito spremenil življenje.
»In stvari so se uredile. Same od sebe. Mislim, da smo posneli čudovit film, ker smo sledili svetnikovim naukom« in se ob tem naslonili na njegov odnos do sveta, ki je resnično uporaben, je dejal igralec in dodal, da ima zato rad katolištvo, ker je tako zelo praktično in uporabno v vsakdanjem življenju. LaBeouf je namreč po lastnih navedbah »dolgo doživljal svobodo brez kakršnega koli reda, kot kakšen anarhist«, in film o p. Piju mu je korenito spremenil življenje.
Na koncu filma p. Pij med molitvijo prejme stigme. »Zlahka pomislimo, da je zaradi tega, ker je bil svetnik, stigme prejel samodejno. Pa to ne drži,« je pojasnil p. Rodriguez. Svetnik je stigme prejel v okolju prve svetovne vojne in družbenopolitičnih pretresov v kraju San Giovanni Rotondo. Opazoval je dogajanja okoli sebe in pomislil, kako bi vse to trpljenje lahko prevzel nase, da bi pomagal trpečim ljudem. Takrat ni vedel, kako bodo prav stigme namenjene temu, da svojim sokrajanom pomaga iz stiske. Toda na koncu se je zgodilo prav to. Stigme niso prišle kar tako, same od sebe,« tako Rodriguez.
Nadlegovanje hudiča
P. Pija v filmu večkrat nadleguje hudič, enkrat celo fizično. V enem od prizorov se hudič v podobi gole ženske, ki ne spoštuje podobe Device Marije, norčuje iz svetnika in ga odvrača od njegovih sklepov.
Podoba p. Pija v filmu je približno 90-odstotno točna in v veliki meri temelji na pismih njegovemu provincialu in duhovnemu voditelju.
Režiser Ferrara je za ameriške katoliške medije povedal, da je bil prizor vzet iz osebnih pisem p. Pija njegovemu duhovnemu voditelju. Rodriguez je dodal, kako so se demoni pojavljali v Pijevi sobi v podobi golih žensk, da bi ga nadlegovali. »To smo vzeli iz njegovih pisem. Poskusili smo upodobiti svetnika, kako na resničen način pripoveduje o skušnjavi,« je pojasnil Ferrara.
Po besedah p. Rodrigueza je veliko prizorov iz filma precej natančnih, kljub temu pa niso želeli razkriti celotne vsebine pisem p. Pija, ki jih je svojemu duhovnemu voditelju pisal kot nekaj zaupnega in »gotovo ni želel, da bi bila pisma kdaj objavljena«. P. Rodriguez je že v enem lanskih pogovorov za medije povedal, da je podoba p. Pija v filmu približno 90-odstotno točna in da v veliki meri temelji na pismih njegovemu provincialu in duhovnemu voditelju iz let med 1911 in 1918.
Igralčevo spreobrnjenje
P. Rodriguez, ki je v pripravah na snemanje filma stkal tesne prijateljske vezi z glavnim igralcem LaBeoufom, je prepričan: »Bog je zagotovo hotel, da se ta film posname.« Spomnil je, da je film nastal v previdnostnem trenutku igralčevega življenja in ga usmeril h katoliški veri, LaBeouf pa se je po osebnem spreobrnjenju tudi uradno pridružil Katoliški cerkvi. Po lastnih navedbah trenutno obiskuje tečaj za katehumene in bo čez nekaj mesecev prejel zakrament svete birme.
Drug prizor v filmu prikazuje hudiča, ki se pojavi kot androgina oseba, ki pride k p. Piju k spovedi, vendar se za svoje grehe ne pokesa, pač pa celo zanika obstoj Boga in pekla. Ko p. Pij ugotovi, da gre za hudiča, ga grobo odslovi in jezno zakriči: »Utihni vendar, prekleto! Priznaj, da je Kristus Gospod!«
Režiser naj bi s tem prizorom želel svetu pokazati, da je bil p. Pij, svetniški mož, obenem tudi grešnik, je pojasnil p. Rodriguez. Priljubljeni svetnik je v pismih svojemu duhovnemu voditelju večkrat pisal, kako se bori s svojimi strastmi, jezo in vzkipljivim značajem. Na tej točki Pijevega življenja, ki jo film predstavlja, je kapucin še »svetnik v pripravljalnem obdobju«.
Shia LaBeouf je za medije pojasnil, kako je »v pripravo filma vstopil kot ranjen človek, poln trpljenja, sramu in panike«, med snemanjem pa je »prišel iz osame svoje sramote in se vrnil v svet, znova našel smisel in odrešenje.
Svetnik kot človek
P. Rodrigueza je sprva nekoliko skrbelo, kako se bo svet odzval na filmsko upodobitev sv. p. Pija »na bolj človeški način«: »Ne vem, kaj se bo zgodilo v nadaljevanju, toda upam na najboljše, da bo svet sprejel film takšen, kakršen je. In spoznal, zakaj je Pij prejel stigme. Vse to so okoliščine, v katerih je dobil Kristusove rane, in trpljenje, ki ga je prestal.«
Shia LaBeouf pa je za medije še pojasnil, kako je »v pripravo filma vstopil kot ranjen človek, poln trpljenja, sramu in panike«. Med snemanjem je po lastnih besedah »prišel iz osame svoje sramote in se vrnil v svet, znova našel smisel in odrešenje: »Bil sem izgubljen in nato odrešen po Kristusovi ljubezni.«
Kot pravi, je to dejansko spremenilo njegovo življenje in »vse skupaj močno presega zgolj oglaševanje filma«. Kmalu po tem, ko je bil film posnet, sta z ženo dobila hčerko »in zdaj sem zanjo lahko navzoč na način, ki prej nikakor ne bi bil mogoč«.