Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Noč

Za vas piše:
Matjaž Celarc
Objava: 05. 08. 2022 / 07:32
Čas branja: 1 minuta
Nazadnje Posodobljeno: 05.08.2022 / 15:14
Noč
Matjaž Celarc. FOTO: Tatjana Splichal

Noč

»Za tisto noč osvoboditve so naši očaki zvedeli vnaprej.« (Mdr 18,6)

Samostalnik »noč« (hebr. lajlâ; gr. nyks), ki zaznamuje stekanje dneva (1 Mz 1,5; Mt 4,2) in trajanje časovnih razdobij (1 Kr 19,8), najde svoj semantični par v »brezoblični temi« (1 Mz 1,2: hebr: ḥošek_; gr. skótos) in »smrtni senci« (Ps 23,4: hebr. ṣalmāwet_; gr. skía thanátu).

Noč lahko zaznamuje razpetost življenja (Rim 13,12), moralno temo (1 Tes 5,5) ali celo smrt (Jn 9,4). Noč človeka presega, vendar ravno v skrivnosti noči človek pride do spoznanja Boga (Jn 3,2), najde možnost za rešitev (Tob 2,9) in za prehod k oznanjevanju Božjih del (Apd 5,19).

Na drugi strani pa je Bog tisti, ki preustvarja brezobličnost v obličje dneva in noči, ko se razodeva kot ljubeči Stvarnik (1 Mz 1,14-15), ki vsemu gospoduje in je nad vsem (Ps 139,12). Bog zmore noč spreminjati v odrešenje (2 Mz 10,13). Ravno zato je človek povabljen, da namesto Bogu nasprotujoče teme (Jn 1,5) sprejme Boga kot luč življenja (Jn 8,12).

Novo življenje, obnovitev stvarstva ne obsega noči...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh