»Ni resničnega ekumenizma brez notranjega spreobrnjenja«
»Ni resničnega ekumenizma brez notranjega spreobrnjenja«
»Vedno mi je v veselje in je posebna milost, ko se zberemo ob grobu apostola Pavla ob zaključku molitvene osmine za edinost kristjanov...Med današnjim praznovanjem obeležujemo tudi leto vere, ki se je začelo 11. oktobra lani ob petdeseti obletnici začetka drugega vatikanskega cerkvenega zbora. Občestvo v isti veri je osnova za ekumenizem. Edinost namreč podarja Bog skupaj z vero, kot to učinkovito izraža sveti Pavel: 'Eno telo in en Duh, kakor ste tudi bili poklicani v enem upanju svojega poklica. En Gospod, ena vera, en krst: en Bog in Oče vseh, nad vsemi in po vseh in v vseh' (Ef 4,4-6)«. Tako je papež Benedikt XVI. minuli petek pojasnil namen obhajanja večernic v baziliki sv. Pavla zunaj obzidja na praznik Spreobrnitve apostola Pavla. Sveti oče je namreč vodil večernice, ki so se jih udeležili tudi voditelji ter predstavniki različnih Cerkva in cerkvenih skupnosti, ter voditelji in predstavniki vatikanskih dikasterijev, med njimi tudi kardinal Kurt Koch, predsednik Papeškega sveta za pospeševanje edinosti med kristjani, ki je na začetku obreda v uvodnem nagovoru pozdravil svetega očeta ter vse zbrane in spregovoril o pomenu skupnega obhajanja večernega bogoslužja.
Sveti oče je v svojem nagovoru predstavil pomen Pavlovih besed Efežanom kot temelj za ekumensko prizadevanje. Izpoved krstne vere v Boga, Očeta in Stvarnika, ki se je razodel v Sinu, Jezusu Kristusu ter izlil Svetega Duha, ki oživlja in posvečuje, že povezuje kristjane, je dejal Benedikt XVI. Brez vere, ki je predvsem Božji dar, a tudi človekov odgovor, bi se vse to ekumensko gibanje skrčilo na neke vrste 'pogodbo', kateri se je dobro pridružiti zaradi skupne koristi. Drugi vatikanski cerkveni zbor nas po papeževih besedah spominja, da kristjani 'čim tesneje bodo združeni z Očetom, z Besedo in Svetim Duhom, tem prisrčneje in tem lažje bodo mogli poglabljati medsebojno bratstvo' (E 7). Doktrinalnih vprašanj, ki nas še ločujejo, pa nikakor ne smemo pustiti ob strani ali zmanjšati njihovega pomena. Z njimi se moramo v bratskem duhu in medsebojnem spoštovanju pogumno soočiti, je zatrdil sveti oče. Dialog, ki odseva prvenstvo vere, nam omogoča, da se s trdnim upanjem odpremo Božjemu delovanju, saj sami ne moremo graditi edinosti. Sveti Duh je namreč tisti, ki nas vodi k polni edinosti in nam pomaga doumeti duhovno bogastvo, ki je navzoče v različnih Cerkvah in cerkvenih skupnostih.
Papež je v nagovoru spomnil na letošnjo temo molitvene osmine za edinost kristjanov, vzeto iz knjige preroka Miheja, z naslovom 'To, kar Gospod zahteva od nas (prim. Mih 6,6-8), ter se zahvalil Študentskemu krščanskemu gibanju Indije (SCMI), ki je ob sodelovanju z Vseindijsko katoliško univerzitetno federacijo (AICUF) in Narodnim svetom Cerkva v Indiji (NCCI)l pripravilo letošnje gradivo, kakor tudi vsem, ki so pri tem sodelovali.
Naše iskanje edinosti v resnici in ljubezni ne sme nikoli izgubiti izpred oči razumevanje, da je edinost kristjanov, delovanje in dar Svetega Duha in da presega naše zmožnosti, je dejal Benedikt XVI. Zato je duhovni ekumenizem, še posebej molitev, srce ekumenskega prizadevanja. Kljub temu pa ekumenizem ne bo prinesel dolgotrajnih sadov, če ga ne bodo spremljala konkretna dejanja spreobrnjenja, ki prebujajo vesti ter spodbujajo ozdravljanja spomina in odnosov. Saj, kakor pravi Odlok o ekumenizmu drugega vatikanskega cerkvenega zbora, 'ni resničnega ekumenizma brez notranjega spreobrnjenja' (E 7)... Prenova notranjega življenja našega srca in našega razuma, ki se pozna v vsakdanjem življenju, je temeljnega pomena za vsak dialog in vsako pot sprave in tako postaja ekumenizem prizadevanje za medsebojno razumevanje, spoštovanje in ljubezen, 'da bo svet veroval' (Jn 17,21), je svoj nagovor pripadnikom različnih krščanskih Cerkva zaključil papež Benedikt XVI.
Foto: splet