New York: po spornem pogrebu transspolnega aktivista v stolnici obhajali zadostilno sveto mašo
New York: po spornem pogrebu transspolnega aktivista v stolnici obhajali zadostilno sveto mašo
Po navedbah tamkajšnjega župnika so zadostilno bogoslužje obhajali po tem, ko so v svetišču 15. februarja letos organizirali »sporno in nespoštljivo« pogrebno slovesnost za »znano zagovornico transspolnih oseb«, kot so poročali ameriški katoliški spletni portali.
Pokojna Cecilia Gentili je kot aktivistka občutno prispevala k dekriminalizaciji prostitucije v New Yorku, zavzemala se je za to, da bi bila »spolna istovetnost« dodana kot zaščiteni razred v državne zakone o človekovih pravicah, bila pa je tudi pomembna zbirateljica sredstev za zadeve transspolnih. Cecilia Gentili je bila moški, ki se je identificiral kot ženska.
Pogrebna »parada ponosa«
Duhovnik Edward Dougherty, ki je obhajal pogrebno bogoslužje, na katerem se je zbralo več sto ljudi, je pokojnika med obredom omenjal z ženskimi zaimki in ga imenoval »naša sestra«, navzoči pa so Cecilio Gentili odobravajoče imenovali »mati kurb«, pa tudi »sveta Cecilija« in »pravi angel«. Po navedbah spletnega portala Our Sunday Visitor se je »v Argentini rojena igralka in pisateljica Cecilia Gentili od svojega šestega leta soočala s spolno zlorabo in trgovino z ljudmi, pa tudi z brezdomstvom, odvisnostjo od heroina in zaporom«. V starosti 52 let je umrla 6. februarja zaradi neimenovanih vzrokov na svojem domu v newyorški četrti Brooklyn, ki ga je delila s partnerjem Petrom Scotto.
Mnogi žalujoči so bili oblečeni v »bleščeča mini krila in majice, mrežaste nogavice, razkošna krznena ogrinjala in najmanj eno boo, sešito iz bankovcev za 100 dolarjev«.
Za organizacijo pogreba je poskrbela Ceyenne Doroshow, ustanoviteljica in direktorica organizacije GLITS Inc. (Gays and Lesbians Living in a Transgender Society). Za časnik New York Times je povedala, da se je obrnila na stolnico sv. Patrika, »ker je ikona, tako kot Gentilijeva«. Pristojnim v stolnici pa ni sporočila, da je bil Gentili biološko moški, ki se je identificiral kot ženska: »To sem nekako zamolčala.«
New York Times je še zapisal, poroča spletni portal OSV, da so »mašne podobice in slika v bližini oltarja prikazovale gospo Gentili, nad njeno podobo pa so bile v obliki svetniškega sija v španskem jeziku zapisani izrazi za transvestita, kurbo, blagoslovljeno in mater – vse skupaj nad besedilom Psalma 25«. Mnogi žalujoči so bili po navedbah časnika oblečeni v »bleščeča mini krila in majice, mrežaste nogavice, razkošna krznena ogrinjala in najmanj eno boo, sešito iz bankovcev za 100 dolarjev«.
V stolnici ne preverjajo prosilcev za obhajanje bogoslužja
Enrique Salvo, župnik stolnice sv. Patrika, je minulo soboto v izjavi na spletni strani newyorške nadškofije izjavil, da so cerkveni uradniki »ogorčeni nad spornim vedenjem med nedavnim pogrebom v stolnici sv. Patrika«. Kot je pojasnil, so pristojni vedeli le, da si družina in prijatelji želijo obhajati pogrebno sveto mašo za pokojnega svojca, ki je bil po njihovih besedah katoličan, niso pa se zavedali, da bosta njihovo »gostoljubje in molitev ponižana na tako bogokleten in zavajajoč način«.
Dejstvo, da se je takšen škandal zgodil na začetku postnega časa, vsakoletnega 40-dnevnega boja s silami greha in teme, je močan opomin, kako zelo potrebujemo molitev, pokoro, kesanje, milost in usmiljenje, h katerim nas vabi ta sveti čas.
»Še huje je, da se je takšen škandal zgodil v 'ameriški župnijski cerkvi',« je zapisal duhovnik: »In dejstvo, da se je zgodil na začetku postnega časa, vsakoletnega 40-dnevnega boja s silami greha in teme, je močan opomin, kako zelo potrebujemo molitev, pokoro, kesanje, milost in usmiljenje, h katerim nas vabi ta sveti čas.« Pojasnil je, da so »po navodilu nadškofa kardinala Timothyja Dolana po pogrebni slovesnosti darovali ustrezno zadostilno sveto mašo«.
Iz stolnice so še pojasnili, da »ne preverjajo preteklosti ljudi, ki pridejo k njim in želijo obhajati pogrebno slovesnost«. Nihče od osebja, zadolženega za upravljanje stolnice, ni bil navzoč med obredom.
»Prekipevajoče politično gledališče«
Glede na pogovor, ki je bil v medijih objavljen novembra 2023, se je Cecilia Gentili izrekala za ateistko, »že dlje časa pa je znova preučevala svoj odnos do vere«. Prihajala je namreč »iz družine s toliko različnimi verstvi, da se ni čutila navezano na nobeno od njih«.
V videoposnetku z dogodka, objavljenem na spletu, je razvidno, kako duhovnik Edward Dougherty, ki je vodil pogrebni obred, zbrane obiskovalce na začetku bogoslužja pozdravi z besedami: »Ali veste, da razen na velikonočno nedeljo nimamo tako dobro obiskanih svetih maš?« Nato se zasmeje in v odobravanje dvigne palec, žalujoči pa začnejo glasno vzklikati in ploskati z rokami.
Več osrednjih ameriških medijev je dogodek označilo kot prelomno priložnost in znamenje, da Katoliška cerkev spreminja svoj nauk - ali vsaj ton – glede odnosa do spolnosti in človeške antropologije. Revija Time je dejstvo, da so pogrebno mašo za transspolnega aktivista obhajali v katoliški stolnici, opisala kot »nemajhen dosežek«, New York Times pa je sporno bogoslužje opisal kot »prekipevajoče politično gledališče«.