Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Nemčija: se ljubitelji umetnosti zgrinjajo k »novemu« Dürerju?

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 06. 01. 2022 / 00:30
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 05.01.2022 / 14:30
Ustavi predvajanje Nalaganje
Nemčija: se ljubitelji umetnosti zgrinjajo k »novemu« Dürerju?
Poznogotski krilni oltar v cerkvi sv. Janeza v Crailsheimu. FOTO: Stadtarchiv Crailsheim

Nemčija: se ljubitelji umetnosti zgrinjajo k »novemu« Dürerju?

Ali je oltarna slika v cerkvi sv. Janeza v nemškem mestu Crailsheim zahodno od Nürnberga v resnici doslej neodkrito delo Albrechta Dürerja (1471-1528)?

S tem vprašanjem so se v zadnjem letu dni intenzivno ukvarjali izvedenci za umetnost. Poznogotski krilni oltar je v tem času natančno preučilo več strokovnjakov. Rezultati sicer še niso na voljo, v Crailsheimu v nemški zvezni deželi Baden-Württemberg pa po navedbah avstrijskega Kathpressa že skoraj leto dni beležijo velik porast števila navdušenih obiskovalcev, ki si želijo ogledati morebitno zgodnje delo nemškega renesančnega umetnika.

Oltar izvira s konca 15. stoletja

Oltar je nastal okoli leta 1490, po mnenju poznavalcev pa izhaja iz delavnice Dürerjevega učitelja Michaela Wolgemuta. Na njem so upodobljeni prizori iz življenja Janeza Krstnika in Kristusov pasijon: ena od slik predstavlja obglavljenje sv. Janeza Krstnika in po besedah poznavalcev Dürerjevega opusa bi jo vsekakor lahko ustvaril takrat še mladi nürnberški mojster Albrecht Dürer.

Na oltarju so upodobljeni prizori iz življenja Janeza Krstnika in Kristusov pasijon.

Da bi o sliki pridobili več podatkov, so jo izvedenci za Dürerjevo delo še enkrat natančno preučili ter naredili številne posnetke z infrardečo kamero, na katerih je videti tudi, kaj se skriva pod plastmi nanešene barve. Delo je treba še podrobneje razčleniti ter ga primerjati z drugimi izdelki Dürerja in Wolgemuta. Dokončnega dokaza, da je Dürer sodeloval pri poslikavi oltarja, morda nikoli ne bo mogoče najti. Kakršnih koli zapisov, ki bi to nedvomno dokazovali, doslej še niso odkrili.

Poslikave vidne le ob zaprtem oltarju

Do lanskega leta je bila oltarna poslikava bolj ali manj neopažena, saj je več metrov visoki gotski krilni oltar večino časa odprt, njegova zunanja stran pa je običajno očem skrita. Nekdaj je bil oltar ob delavnikih zaprt, krila pa so odpirali le ob nedeljah in praznikih.

Doslej je bil oltar redno zaprt le vsakih sedem let v postnem času.

Po začetnem navalu obiskovalcev v lanskem poletju so poznogotski krilni oltar zaprli, tako da so si ljubitelji umetnosti lahko v miru ogledovali morebitno Dürerjevo delo. Tik pred božičem so oltarna krila znova odprli. V letošnjem letu bodo v župnijskem svetu odločali o natančnejših predpisih, kdaj in kako pogosto naj bi oltar zapirali in ga dajali na ogled obiskovalcem, je v pogovoru za medije pojasnil tamkajšnji župnik Uwe Langsam. Doslej so to storili le vsakih sedem let v postnem času.

Albrecht Dürer, avtoportret, hrani Stara pinakoteka v Münchnu . FOTO: Wikipedia

Albrecht Dürer, izjemen risar in oster opazovalec, obdarjen z bogato domišljijo

Albrecht Dürer (1471-1528) se je rodil v Nürnbergu kot sin zlatarja. Učil se je pri očetu in pri slikarju Wolgemutu. V letih med 1512 in 1519 je bil v službi cesarja Maksimiljana I., med 1520 in 1521 pa je potoval po Nizozemski. Kot izjemen risar in oster opazovalec, obdarjen z bogato domišljijo, je največji uspeh dosegel v lesorezih in bakrorezih z versko in občečloveško tematiko, v sijajnih skicah pejsažev s potovanj ter v znanstveno natančno izdelanih akvarelih z motivi iz rastlinskega in živalskega sveta.

Dürerjeve oljne slike kažejo bogastvo barv in psihološko prepričljivost.

Tudi njegove oljne slike kažejo bogastvo barv in psihološko prepričljivost. Kot prvi nemški likovni umetnik se je sistematično ukvarjal s slikarsko teorijo in raziskoval temo lepote.

Nalaganje
Nazaj na vrh