Ne gradimo ključnega temelja
Ne gradimo ključnega temelja
Kako ocenjujete možnost ponudbe celostne vzgoje v slovenskem šolskem sistemu?
V slovenskem šolskem sistemu možnosti za celostno vzgojo, ki poleg izobraževanja zajema npr. tudi razvijanje čustvene inteligence in duhovno rast, imamo. A teh možnosti nam v prvi vrsti ne dajeta šolska politika ali kakšna kurikularna strategija, temveč si jo v večji ali manjši meri vzamemo vzgojitelji in učitelji sami, ki delamo neposredno z otroki in mladostniki, sicer bi delovali le okrnjeno v pedagoškem poklicu. Posamezni vzgojitelji in učitelji pri svojih dejavnostih ali predmetih (npr. razredne ure, pogovori, delavnice, mediacije, …), predvsem pa s svojim zgledom odnosov določene vidike celostne vzgoje ves čas izvajamo (predvsem npr. razvijanje čustvene inteligence). Na področju duhovne rasti pa so vzgojno-izobraževalne institucije na vseh stopnjah od vrtcev do univerz bolj kot ne »bose«. Celovite strategije negovanja duhovne rasti in moralnega razvoja v šolski politiki že vrsto let nimam...