Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Na sveti zemlji

Za vas piše:
Marjan Pogačnik
Objava: 29. 10. 2024 / 10:50
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 29.10.2024 / 12:30
Na sveti zemlji
Marjan Pogačnik. FOTO: Vid Ponikvar / Sportida

Na sveti zemlji

Od bostonskih škandalov leta 2002 naprej smo se v katoliškem svetu čedalje bolj začeli zavedati nesreče spolnih zlorab in potrebe po ukrepanju. V zadnjem obdobju, najprej pri protestantih in zatem tudi med katoličani, pa prihaja do soočenja z vrsto odklona, ki je specifičen za versko okolje – za duhovne zlorabe.

Zaradi velikega zaupanja in osebnega odnosa, ki je pogosto značilno za odnose v pastorali in duhovnosti, in ker v takšne odnose vstopamo svobodno, je duhovna zloraba lahko podobna zlorabam v družini, piše Paul Fahey. Čeprav vključuje nekatere vidike psihološke zlorabe, kot so sramotenje, obtoževanje, nadzorovanje in ustrahovanje, pa je drugačna prav zato, ker se zgodi v duhovnem okviru.

Posledice duhovnih zlorab so lahko zelo hude, nič manj kot pri drugih zlorabah. P. Tomaž Mikuš pojasnjuje, da žrtev pogosto trpi zaradi poslabšane samopodobe, anksioznosti in osamljenosti. Žrtve lahko izgubijo vero, zaupanje v Boga, pa tudi v druge in vase. Pogosto je močno prizadeto tudi telesno in duševno zdravje. V primeru tistih, ki so bili zapeljani, da so nesvobodno stopili na pot redovništva ali duhovništva, so posledice tudi izguba poklicanosti in priložnosti, da bi si ustvarili kariero in družino. »Ko je vse to porušeno, postane življenje veliko težje,« poudarja p. Mikuš.

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh