Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Na sinodi o dialogu, drogah, ljudski pobožnosti in ženskah

Za vas piše:
M. Š.
Objava: 10. 10. 2019 / 07:42
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 11.10.2019 / 10:33
Ustavi predvajanje Nalaganje
Na sinodi o dialogu, drogah, ljudski pobožnosti in ženskah

Na sinodi o dialogu, drogah, ljudski pobožnosti in ženskah

Zasedanje pete in šeste generalne kongregacije.

Sredinega dopoldanskega zasedanja sinode, pete generalne kongregacije, se je po navedbah iz Vatikana udeležilo 174 sinodalnih očetov. Udeleženci so med drugim spregovorili o celostnem zdravju amazonskega območja, ogroženem zaradi kapitalističnega razvojnega modela, ki požira manj razvita področja, uničevalnih požarov v Amazoniji, korupcije, krčenja gozdov in nezakonitega obdelovanja zemlje; vse to ogroža zdravje ljudi na območju Amazonije in po vsem planetu.

Zaščita prostovoljno osamljenih ljudstev

Staroselska ljudstva, ki želijo živeti v samoti, so še posebej ranljiva in izpostavljena genocidu. Pomembno je, da se tega vprašanja zavedamo, potrebno pa bi bilo vzpostaviti tudi mednarodno cerkveno ustanovo, ki bi ščitila človekove pravice in potrebe skupnosti na tem področju.

Več dialoga: Cerkev naj doseže območno prebivalstvo

Cerkev se včasih zelo počasi odziva na potrebe ljudi, ponekod je od njih celo zelo oddaljena, in to vrzel so zapolnile nove binkoštne skupnosti. Ekumenski in medverski dialog zato ostajata nujna in nepogrešljiva, kot spoštljiva in rodovitna temeljna razsežnost Cerkve, da stopa naprej v večkulturnem svetu amazonskega območja. Inkulturacija je več kot le izziv: ne sme biti vsiljevanje posamezne kulture »od zgoraj«, ampak mora vključevati sprejemanje drugega in zdrave decentralizacije v sinodalnem smislu. Izraženo je bilo upanje, da bi bila Cerkev, kljub vsem težavam, ki jih to prinaša, misijonarska, da bi imela domorodno obličje in da bi spodbujala logiko, po kateri obrobje postane središče v bogatem gibanju obojestranskih sprememb.

Nove oblike služenja kot odziv na potrebe amazonskih ljudstev

Izražena je bila tudi želja po večji vključenosti laikov z ustanovitvijo novih oblik služenja, ki bi se odzivale na potrebe amazonskih ljudstev. Tudi to je del sinodalnega pristopa: Cerkev naj bo ustvarjalna in naj vzpostavi večplastne oblike služenja med staroselskimi indijanskimi ljudstvi in ljudstvi gozdnatih področij. Od drugega vatikanskega zbora dalje so se pojavljale zahteve po večjih prizadevanjih za inkulturacijo bogoslužja, z obredjem, ki bi upoštevalo izročila in jezik domačinov, ter celostno sporočilo evangelija. Potrebno je pozorno razločevanje s strani škofov in nobena predlagana rešitev ne sme biti vnaprej izločena, niti mašniško posvečevanje poročenih mož. Številni semeniščniki si želijo tudi učinkovite formacije, usmerjene v celjenje ran, ki jih je povzročila spolna revolucija. Danes mnogi želijo znova odkriti in bolje razumeti vrednoto celibata in čistosti. Cerkev o tem zakladu ne sme molčati, saj je to nauk, ki spreminja človeška srca.

Laiške cerkvene službe za ženske

Soočiti se je treba tudi z vedno bolj razširjenim nasiljem nad ženskami. Nekateri so predlagali ustanovitev ženskih laiških cerkvenih služb za evangelizacijo. Treba je spodbujati večje dejavno udejstvovanje žensk v življenju Cerkve, po zgledu usmiljenega Samarijana.

Edinost v raznolikosti

Prizadevati si je treba za edinost v raznolikosti, v skladu s podobo poliedra, ki ga kot prispodobo uporablja tudi papež Frančišek. V Jezusovi šoli smo poklicani, da se iz pastoralnega služenja, ki temelji na občasnih obiskih, preselimo v pastoralo navzočnosti in poslušanja – in oznanjamo Božje usmiljenje ter spodbujamo skrb za naš skupni dom ne le med prijatelji, temveč tudi med tistimi, ki so od nas oddaljeni in razmišljajo drugače. Vrednote univerzalnega bratstva, celostnega okoljevarstva in življenjskih slogov, ki jih navdihuje »dobro življenje« (buen vivir), kot odziv na številne sebične projekte našega časa, morajo biti ukoreninjene v Jezusu. V luči okoljskih tragedij na svetovni ravni je sinoda trenutek milosti in enkratna priložnost za Cerkev, da spodbuja okoljsko spreobrnjenje in celostno izobraževanje.

Migracije in pastoralna oskrba mest

Sinodalni očetje so se posvetili tudi vprašanju migracij in njihovih vzrokov, vključno z družbeno-političnimi, podnebnimi in gospodarskimi pogoji, pa tudi narodnostnim preganjanjem. Različni vzroki zahtevajo posebne pastoralne pristope. Vsiljevanje zahodnega modela izkoreninjenja prizadene družine in mlade sili, da se selijo v mesta. Cerkev mora spodbujati pastoralno oskrbo mest.

Domorodna teologija in območna izročila

V sinodalni dvorani so razpravljali še o pomenu domorodne teologije, v skladu s pozivom papeža Frančiška po oblikovanju Cerkve z domorodnim obrazom, Cerkve, ki bo sposobna preoblikovati temeljne dejavnike katolištva na način staroselcev. Nekateri govorci so poudarili tudi vrednost tradicionalnega zdravilstva kot utemeljene alternative zahodni medicini. Predlagana je bila tudi vzpostavitev večjih narodnih rezervatov za ohranitev tako biološke raznolikosti kot pluralnosti amazonskih kultur.

Šesta generalna kongregacija: prekupčevanje z mamili, ljudska pobožnost ter ekumenski in medverski dialog

Med včerajšnjim popoldanskim zasedanjem sinode so udeleženci med drugim govorili o prekupčevanju z mamili na tem območju in njegovih posledicah, pa tudi o ljudski pobožnosti ter ekumenskem in medverskem dialogu. Kot že v prejšnjih dneh je bila tudi šesta generalna kongregacija posvečena okoljskim vprašanjem, pravicam staroselcev, evangelizaciji, vlogi žensk v Cerkvi in morebitnim ukrepom proti pomanjkanju duhovnikov, torej posvečevanju poročenih mož. Danes naj bi se začelo delo v manjših jezikovnih skupinah, plenarno zasedanje pa se znova nadaljuje v soboto.

Včerajšnjega popoldanskega zasedanja v sinodalni dvorani se je udeležil tudi papež Frančišek. Po navedbah iz Vatikana je izrekel nekaj besed o dosedanjem delu sinode, ki se je začela v nedeljo. Kot že v prejšnjih dneh so bili tudi včeraj na programu štiriminutni govorni prispevki brez vprašanj ali razprav, besedo pa je imelo tudi nekaj gostujočih slušateljev, predstavnikov drugih veroizpovedi in povabljenih strokovnjakov.

Od 185 sinodalnih očetov je bilo po vatikanskih podatkih navzočih 180. Štiriminutnim govornim nastopom sledijo štiriminutni premori, da lahko udeleženci razmislijo o tem, kar so slišali. Takšen postopek je na lanski sinodi o mladih uvedel papež Frančišek.

Vir: Vatican News / Radio Vatikan / Kathpress
Foto: Vatican Media

Kupi v trgovini

Življenjske težave
Drugi priročniki
4,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh