Mozaiki zunaj okvira
Mozaiki zunaj okvira
Na odprtju razstave v četrtek, 3. oktobra, je avtorico in njeno delo predstavil akademski slikar Matej Metlikovič, razstavo pa je v navzočnosti visokih gostov iz Severne Makedonije – Gorana Minčeva, ministra za javno upravo, in Gorana Milevskega, tukajšnjega veleposlanika – odprl dr. Milan Jazbec, nekdanji slovenski veleposlanik v Severni Makedoniji. Mednarodnost udeležbe je požlahtnil tudi glasbeni uvod učenke Glasbene šole Matije Tomca, beograjske flavtistke Ivone Alivojvodić iz razreda prof. Annemarie Glavič.
Makedonska umetnica Mila Dobrevska, ki se je pri študiju slikarstva in kiparstva posebej posvetila mozaiku, je razstavo naslovila You can’t put me in a box. Misel »ne moreš me popredalčkati«, ki v umetniškem kontekstu pomeni željo po osvoboditvi iz konvencionalnih meja, se odraža v vsestranskosti njenih del in zavračanju opredeljevanja po tradicionalnih standardih. V Kregarjevi galeriji se umetnica, ki je ob študiju razvila razpoznavno likovno govorico, predstavlja z izborom del zadnji štirih let, v katerih je človeška figura osrednja tema njenega raziskovanja. V njih na sugestiven način povezuje svoj slikarski pogled, s katerim oživlja široka barvna polja in ekspresionistične izraze, ter mozaičen pogled, s katerim natančno gradi linije in vzorce, ki poudarjajo geometrizirane oblike in kontrastne barve.
Tovrstno nenehno eksperimentiranje ji omogočata poglobljeno poznavanje tehnike in materialov ter izrazita nagnjenost k samorefleksiji, je umetnico in njeno delo predstavila mag. Bernarda Stenovec. Povedala je, da je v Kregarjevi galeriji tokrat prvič na ogled razstava mozaikov, saj gre za specifično likovno tehniko tudi glede same galerijske postavitve, in poudarila, kako pomembna ustvarjalna spodbuda je razstava za otroke in mlade, ki v zavodske prostore prihajajo v gimnazijo, osnovno in glasbeno šolo.
Mlada makedonska umetnica pri svojem delu s pestrimi barvami in radoživim ustvarjanjem izkušnje modernističnega slikarstva povezuje s figuraliko; tehnika in materiali, ki jih uporablja, ustvarjajo ekspresivnost že same po sebi, je ob predstavitvi povedal Matej Metlikovič. Na dogajanje v svetu in v sebi se čustveno odziva s čistimi likovnimi sredstvi. Na razstavi njene figure komunicirajo med seboj in z gledalcem. Mozaične podobe v Meršolovem atriju se po svoji postavitvi navezujejo na antične talne mozaike. Tudi v tem se odraža sodobnost in so-dobnost umetničinih del, v katerih sočasno odzvanja več dob.
»Mozaične kompozicije Mile Dobrevske s svojo razgibano in sijočo barvitostjo, oplemeniteno s figuralnimi poudarki, privabljajo in usmerjajo naše poglede, priklicujejo spomine, asociacije ter sprožajo doživetja. Njene podobe so izrazito avtorske in osebne, prežete sicer s sodobnim nemirom ter mestoma groteskne, a predvsem mladostno razigrane, duhovite in radožive,« je ob razstavi zapisal Matej Metlikovič.