Ministrstvo v odzivu na interpelacijo Kustečeve zavrača vse očitke
Ministrstvo v odzivu na interpelacijo Kustečeve zavrača vse očitke
Ministrstvo med drugim navaja, da so bile pred začetkom novega šolskega leta pod vodstvom Kustečeve izvedene številne dejavnosti, da bi pouk stekel čim bolj gladko in varno, pri tem pa so tudi dejavno vodili dialog z vsemi deležniki, poroča STA.
V interpelaciji, ki jo je pred mesecem dni v DZ vložilo 43 poslancev poslanskih skupin LMŠ, SD, Levica, SAB in poslanske skupine nepovezanih poslancev, vlagatelji ministrici med drugim očitajo neodgovorno zanemarjenje priprav na letošnje šolsko leto, kar naj bi imelo za posledico zmedo, ter podcenjujoč in izključujoč odnos do strokovne javnosti, šolskih sindikatov, civilne družbe in znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
Pred začetkom novega šolskega leta so bile pod vodstvom Kustečeve izvedene številne dejavnosti, da bi pouk stekel čim bolj gladko in varno.
Ministrstvo v odgovoru na interpelacijo med drugim pojasnjuje, da je bilo enako kot za šolsko leto 2020/2021 pred začetkom pouka pripravljenih več modelov, po katerih bi stekel pouk glede na trenutni epidemiološki položaj. Vsi vzgojno-izobraževalni zavodi so že 17. avgusta prejeli vse potrebne informacije in usmeritve ter bili obveščeni, da je izhodišče za načrtovanje in začetek šolskega leta model B. Z namenom pravočasnega in ustreznega začetka šolskega leta je bilo na vzgojno-izobraževalne organizacije samo od junija 2021 do konca avgusta 2021 poslanih 26 okrožnic ter organiziranih 14 sestankov z različnimi deležniki.
Ministrstvo zavrača navedbe, da je imela Slovenija v šolskem letu 2020/21 med državami Evropske unije najdlje zaprte šole: v vsaj devetih državah članicah EU so bile po njihovih podatkih zaprte dlje.
Glede očitkov o podcenjujočem in izključujočem odnosu do drugih deležnikov v šolstvu na ministrstvu odgovarjajo, da je bilo od marca 2020, ko smo zaradi epidemije prvič zaprli vrtce, šole in univerze, do konca letošnjega avgusta, 146 sestankov in posvetovanj z različnimi deležniki, med njimi tudi z zavodom za šolstvo, ravnateljskim združenjem in šolskim sindikatom Sviz. Na šole je bilo od začetka epidemije do februarja letos poslanih 110 okrožnic, ministrica pa je redno obiskovala šole in vrtce, narejene so bile prilagoditve pri maturi.
V času ministrovanja Kustečeve je prišlo do največjega povečanja sredstev integralnega proračuna za raziskovalno dejavnost v zadnjem desetletju.
Glede domnevno ignorantskega odnosa do znanstvenoraziskovalne dejavnosti ministrstvo odgovarja, da je v času ministrovanja Kustečeve prišlo do največjega povečanja sredstev integralnega proračuna za raziskovalno dejavnost v zadnjem desetletju, prav tako je bil dokončan in na vladi potrjen predlog zakona o znanstvenoraziskovalni dejavnosti.
Avtorji interpelacije Kustečevi očitajo tudi zanemarjanje področja športa, neobčutljivost za duševno in telesno zdravje otrok ter škodljivo ukinitev Šole za ravnatelje.
V zvezi z očitki o športu ministrstvo navaja, da je vlada ves čas epidemije vsem subjektom v športu dejavno pomagala premostiti težave zaradi epidemije: povečala je skupna sredstva za sofinanciranje letnega programa športa na državni ravni ter vrednost nagrad za prejemnike odličij na olimpijskih in paraolimpijskih igrah.
Vrednotenje posledic zaprtja šol in izobraževanja na daljavo v času epidemije še poteka.
Glede skrbi za duševno in telesno zdravje otrok ministrstvo poudarja, da vrednotenje posledic zaprtja šol in izobraževanja na daljavo v času epidemije še poteka, na podlagi spoznanj pa bodo sprejeti ustrezni ukrepi.
Za Šolo za ravnatelje pa odgovarja, da ta ni bila ukinjena, ampak pripojena javnemu zavodu za šolstvo, kjer njeno dejavnost izvajajo nemoteno naprej v okviru notranje organizacijske enote zavoda.
Z odgovorom na interpelacijo Kustečeve se je danes seznanila tudi vlada in ga podprla.