Ministri EU: Kombinirano učenje konkreten odziv na pandemijo
Ministri EU: Kombinirano učenje konkreten odziv na pandemijo
Z novo resolucijo o Evropskem programu za izobraževanje odraslih do leta 2030 so se ministri zavzeli za vključujoče, trajnostno in socialno pravično izobraževanje, pojasnjujejo na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport.
Nadgradnja tradicionalnih načinov
Ob sprejemu priporočil o kombiniranem učenju je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec povedala: »Sprejeta priporočila o kombiniranem učenju so konkreten odziv na pandemijo, ki je korenito posegla v svet izobraževanja. Iz te izkušnje smo se veliko naučili, zato smo v priporočila vključili dosedanja spoznanja, jasen glas stroke ter opredelili nove, drugačne načine poučevanja. Z njimi dopolnjujemo in nadgrajujemo tradicionalne načine, od šole v narave do digitalnega načina poučevanja. Tako lahko s kombiniranim učenjem ob pravih pogojih dosežemo visokokakovostno in vključujoče primarno in sekundarno izobraževanje.«
Ukrepi nastali na podlagi spoznanj stroke
Ministri so v priporočilih o kombiniranem učenju opredelili kratkoročne ukrepe kot neposreden odgovor na krizo in več dolgoročnejših ukrepov, ki so usmerjeni v okrepitev izobraževalnih sistemov za odporno in uspešno Evropo prihodnosti. »Ukrepi so nastali na podlagi spoznanj stroke, ki nam je na osrednjih tematskih konferencah slovenskega predsedstva predstavila ključna spoznanja in poglede. Z nami so bili od pedagoških strokovnjakov, do učiteljev, ravnateljev, učencev, dijakov in študentov«, je poudarila ministrica.
Tako lahko s kombiniranim učenjem ob pravih pogojih dosežemo visokokakovostno in vključujoče primarno in sekundarno izobraževanje. (dr. Simona Kustec, ministrica za izobraževanje, znanost in šport)
Dostopnost do tehnologije
Komisarka za izobraževanje, usposabljanje, raziskave, inovacije, kulturo in mladin Mariya Gabriel je izpostavila, da je dostopnost do tehnologije osnovni pogoj za digitalno opolnomočenje družbe. »Hkrati pa imamo na drugi strani vedno več različnih tehnologij, ena izmed vedno bolj aktualnih tematik je zato tudi umestitev umetne inteligence, ki jo slovensko predsedstvo uspešno naslavlja.« Ministri so v razpravi prav tako izpostavili pomen usposabljanja pedagoškega kadra, transverzalno umestitev digitalnih veščin za celotno vertikalo izobraževanja ter medsektorsko povezovanje.
Vključujoče, trajnostno in socialno pravično izobraževanje
Vzpostavitev pravih pogojev ni ključno le za prihodnost digitalnega izobraževanja, ampak tudi za uspešno izobraževanje odraslih, so prepričani udeleženci današnjega zasedanja. Zato so ministri sprejeli resolucijo o Evropskem programu za izobraževanje odraslih do leta 2030. »Z resolucijo želimo omogočiti pogoje, s katerimi bomo državljanom pomagali pridobiti pravi nabor znanj, spretnosti in kompetenc, ki jih potrebujejo, da bodo pripravljeni na prihodnost. To ne bo koristilo zgolj posameznikom, ampak celotni družbi in nas približalo Evropi, ki si jo želimo: vključujoči, trajnostni in socialno pravični,« izpostavlja slovenska ministrica.