Milost, ki premaga vse
Milost, ki premaga vse
Zato je zgodba o Cyprienu in Daphrose Rugamba iz Ruande tako čudovit primer moči Svetega Duha. Zaznamujejo jo dolgotrajna ljubezen, izdano in obnovljeno prijateljstvo in to, kaj se lahko zgodi, ko dva človeka življenje odpreta spreobračajoči moči Svetega Duha. Ta zakonca, ki sta v postopku razglasitve za svetnika, sta dokaz, da Sveti Duh lahko premaga sleherno oviro v življenju kogarkoli – tudi nas.
Cyprien se je rodil v zgodnjih 30. letih 20. stoletja v vasi Cyanika na jugu Ruande. Že kot otrok je bil izjemno bister in globoko predan katoliški veri. Leta 1948 se je odločil, da bo vstopil v semenišče. Toda po več letih priprave na duhovništvo je mladi Ruandec postal razočaran zaradi različnih škandalov med drugimi semeniščniki in pisanja nekaterih protikatoliških filozofov, ki jih je odkril. Nazadnje je odšel iz semenišča in se za naslednjih nekaj let oddaljil od Boga.
Daphrose se je rodila leta 1944 v veliki ljubeči katoliški družini, ki je živela v isti vasi. Hodila je v samostansko šolo in močno hrepenela po tem, da bi postala redovnica. Toda Božji načrt se je naposled uresničil povsem drugače. Postala je učiteljica in še naprej rasla v ljubezni do Gospoda.
Sveti Duh lahko premaga sleherno oviro v življenju kogarkoli.
Težaven zakon
Ko je bil Cyprien oddaljen od Cerkve, je postal vodilni intelektualec v Ruandi in je delal za vlado. Postal je tudi priljubljen pesnik, slikar in glasbenik. Pomagal je ustanoviti državno kulturno središče v Ruandi. V tem času je njegovo pozornost pritegnila prelepa mlada Xaverine Mukahigiro. Takoj se je zaljubil vanjo. Zaročila sta se, toda njuni načrti za poroko so padli v vodo, ko so Xaverine in več njenih sorodnikov leta 1963 ubili v etničnem pokolu. Napad se je izkazal za napoved grozljivih dogodkov. Cyprien je po običaju v znamenje predanosti Xaverinini družini prosil za roko njeno sestrično Daphrose Mukansanga.
Ta dogovor ni bil tako slab, kot utegne zveneti. Cyprien in Daphrose sta si vzela čas za dvorjenje in med njima je vzcvetela iskrena ljubezen. Poročila sta se 23. januarja 1965. Cyprien je postajal zaradi umetniških podvigov vse slavnejši in par si je lahko privoščil precej razkošja. Navzven se je vse zdelo v najlepšem redu.
Toda izkazalo se je, da Cypriena ni lahko ljubiti. Čeprav je bil goreče predan pravičnosti in poštenosti, je še naprej zavračal vero. Velikokrat se je posmehoval Daphrosinemu lepemu odnosu z Gospodom in Cerkvijo. Šel je celo tako daleč, da je vse njene križe prelomil na pol. Približno v tem času je njun prvi otrok umrl med porodom. Povrhu vsega je Cyprienova sestra Martha začela širiti lažne govorice o Daphrose. Cyprien je verjel njej, ne ženi. Po več letih nezaupanja in nesoglasja je zahteval, da se Daphrose vrne k staršem, otroke pa pusti pri njem.
Korenito spreobrnjenje
Cyprien je po slabem letu dni spoznal, kako nepošteno je ravnal z ženo, in jo prosil odpuščanja. Po ozdravljajoči moči molitve mu je zmogla odpustiti in se vrniti k njemu. Toda Cyprienova skesanost ni dolgo trajala. Začel jo je varati in imel otroka z drugo žensko. Ves ta čas je Daphrose molila za moža ter za spravo in edinost v njuni družini. Ni le molila, marveč je tudi ukrepala. Posvojila je Cyprienovo nezakonsko hčer in jo vzgajala, kot bi bila njena.
Ves ta čas je Daphrose molila za moža ter za spravo in edinost v njuni družini.
Daphrosine molitve so bile končno uslišane leta 1982, ko je Cyprien neozdravljivo zbolel. V tem času je začel pisati pesem o smrti, nenadoma pa sta njegovo srce preplavila Jezusova ljubezen in usmiljenje. V tistem trenutku se je zavedel, da je Bog potrpežljivo čakal nanj. Poleg tega je njegova bolezen čudežno izginila. Doživel je korenito spreobrnjenje, ki mu je spremenilo življenje in zakon.
Cyprien je poln Svetega Duha prosil ženo, naj mu odpusti vse grdo ravnanje in nezvestobo. Daphrose je možu še enkrat brezpogojno odpustila in Cyprien je postal zvest ljubeč soprog. Začela sta skupaj moliti in razmišljati, kako bi služila Gospodu. Cyprien je do konca življenja svoje iskreno spreobrnjenje pripisoval ženini neutrudni molitvi ter zvestobi Bogu in njuni družini.
Celoten članek je dostopen naročnikom, ki ga lahko preberete v tiskani ali digitalni izdaji revije Beseda med nami (02/2023).