Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Maša za ubite domobrance je vendarle bila

Za vas piše:
Ivo Žajdela
Objava: 08. 11. 2021 / 14:46
Oznake: Cerkev, Maša
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 08.11.2021 / 15:26
Ustavi predvajanje Nalaganje
Maša za ubite domobrance je vendarle bila
Molitev na Orlovem vrhu je opravil župnik p. Silvo Šinkovec.

Maša za ubite domobrance je vendarle bila

Potem, ko je Javni zavod Ljubljanski grad odpovedal dovoljenje za tradicionalno mašo v kapeli sv. Jurija na Ljubljanskem gradu za domobrance, pokopane na po vojni uničenem pokopališču na Orlovem vrhu, je spominska prireditev vendarle bila, maša v cerkvi sv. Jakoba, na Orlovem vrhu pa molitev za tam pokopane.

Mašo je daroval župnik p. Silvo Šinkovec, ki je v nagovoru dejal, da smo poklicani, da »molimo in darujemo maše za pokojne. Nedolžno ubite. Zamolčane. Osovražene. Izdane. Za vse, ki jim je bilo ukradeno človeško dostojanstvo.

Poklicani pa smo tudi, da molimo za vse, ki so ubijali. Te duše potrebujejo še več molitve. In ko bodo vse te duše naših prednikov, ki jih je zlo uporabilo za svoje umazano delo, rešen, takrat, upamo, bomo tudi mi živeli z manj nestrpnosti in sovraštva med seboj, z manj manipulacij. Spravljeni. Sprava je Kristusovo delo.«

Orlov vrh, domobranci, maša - sv. Jakob, govor Jurij P. Emeršič, 7. 11. 2021.doc

Orlov vrh, pismo varuhu človekovih pravic, Peter Sušnik, 6. 11. 2021.doc

Jurij Pavel Emeršič: Odnos do Orlovega vrha je lakmusov papir našega duhovnega in družbenega stanja

Govor je imel Jurij Pavel Emeršič, član Nove Slovenske zaveze in profesor na Gimnaziji Želimlje. Spomnil je, da so obredni pokop, spoštovanje grobišča in ohranjanje spomina na umrle prednike pomembni pokazatelji, po katerih zgodovinarji ločujemo misleče ljudi od človečnjakov.

Dejal je, da očetje, matere, žene in dekleta pomorjenih domobrancev niso nikoli dobili svojih ljubljenih. »Revolucionarji so morišča strahopetno prikrili, grobove razrili, spomin nanje pa zapacali z lažjo. To necivilizirano početje samo še dodatno legitimira medvojni odpor proti komunizmu, nas pa utrjuje v prepričanju, da sprave med tema dvema svetovnima nazoroma ne more biti, saj si stojita nasproti primitivni kult smrti, v katerem je človek le bežni privid v toku neosebne zgodovine in na drugi strani civilizacija naših prednikov, ki je humanistično negovala nedotakljivost človekove narave, družine in doma. Zanjo so se borili in jo v svoji himni opevali pokopani na Orlovem vrhu.«

Poudaril je, da je odnos do Orlovega vrha pokazatelj in lakmusov papir našega duhovnega in družbenega stanja. »Tukaj se zbiramo in se bomo zbirali v molitvi za naše rajne. Ampak ne le zato. Tukaj se zbiramo in se bomo zbirali tudi kot branilci zahodne civilizacije, kulture in življenja.«

Revolucionarji so morišča strahopetno prikrili, grobove razrili, spomin nanje pa zapacali z lažjo. To necivilizirano početje samo še dodatno legitimira medvojni odpor proti komunizmu. (Jurij Pavel Emeršič)

Pobuda varuhu človekovih pravic zaradi kršitve človekovih pravic

Peter Sušnik, tajnik Nove Slovenske zaveze, je zaradi nezaslišane prepovedi maše za domobrance na Ljubljanskem gradu varuhu človekovih pravic Republike Slovenije Petru Svetini poslal pobudo za obravnavo kršitve človekovih pravic pri javnem zavodu Ljubljanski grad. V njem je zapisal, da je bila taka maša od leta 1993 reden dogodek v novembru.

Kot je zapisal, sporočilo vodje službe za odnose z javnostmi Janje Rozman ni imelo navedene pravne podlage, odločevalca, internih ali drugih pravil, ki bi določala dovoljeno vsebino dogodkov v objektu, ki ga zavod Ljubljanski grad upravlja, prav tako pa tudi ne pritožbenega ali nadzornega organa, ki bi presodil o pritožbi. »S tako odtegnitvijo soglasja za že potrjeno možnost uporabe kapele za mašo je javni zavod posegel v notranji odnos verske skupnosti (Katoliške cerkve), saj zgolj pravila te skupnosti urejajo namene, za katere je dovoljeno opraviti mašo. Tako je občinski javni zavod grobo kršil 4. člen Zakona o verski svobodi in posegel v podpisnikovo individualno pravico do svobodne veroizpovedi in v kolektivno pravico vseh, ki so bili povabljeni, da se udeležijo verskega obreda v spomin na pokojne domobrance.«

S tako odtegnitvijo soglasja za že potrjeno možnost uporabe kapele za mašo je javni zavod posegel v notranji odnos verske skupnosti (Katoliške cerkve), saj zgolj pravila te skupnosti urejajo namene, za katere je dovoljeno opraviti mašo. (Peter Sušnik)

Politični in ideološki razlogi župana Jankovića

Da je pri ravnanju zavoda šlo za diskriminacijo na osnovi političnih in ideoloških prepričanj, ugotavlja Peter Sušnik, potrjuje v svojem dopisu zavod, ki potrjuje, da so verski obredi dovoljeni, a pod neznanimi kriteriji za določene namene, ki niso objektivno določeni. »V izrazu podpore občinskemu javnemu zavodu je župan Zoran Janković nedvoumno potrdil politične in ideološke razloge, iz katerih izhaja diskriminacija, kar je 5. 11. 2021 objavil časopis Dnevnik.«

Sušnik je zato varuha človekovih pravic pozval, da se opredeli in ugotovi, »da je javni zavod Ljubljanski grad s svojim umikom soglasja k izvedbi maše po pravilih Katoliške cerkve posegel v pravice, ki jih jamčita Ustava Republike Slovenije in Zakon o verski svobodi, ker je vodstvo zavoda uporabilo neznane kriterije in neobjavljene pravne podlage za ideološko in politično presojo namena verskega obreda, ki sodi v notranje zadeve verske skupnosti.«

Govor pri maši (Emeršič) in pobuda varuhu človekovih pravic (Sušnik) sta v priponkah.

Orlov vrh, domobranci, maša - sv. Jakob, govor Jurij P. Emeršič, 7. 11. 2021.docOrlov vrh, pismo varuhu človekovih pravic, Peter Sušnik, 6. 11. 2021.doc

Kupi v trgovini

Razprodano
Resnica o domobranstvu
Zgodovina
4,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh