Logo nedelje Božje Besede
Logo nedelje Božje Besede
Foto: Vatican Media
Jutri, 26. januarja, bomo v vesoljni Cerkvi prvič obhajali nedeljo Božje Besede, kot je določil papež Frančišek v apostolskem pismu Aperuit illis. Papeški svet za pospeševanje nove evangelizacije je ob tej priložnosti pripravil poseben logo, ki je lahko v pomoč pri razumevanju pomena nove pobude svetega očeta.
Radio Vatikan poroča, da logo prikazuje znan prizor iz Lukovega evangelija: učenca na poti v Emavs, ki se jima v določenem trenutku pridruži vstali Jezus.
Ikono, ki je upodobljena na logu, je izdelala s. Marie-Paul Farran, redovnica iz Egipta, ki je vse življenje živela v benediktinskem samostanu Notre Dame du Calvaire v Jeruzalemu, in je umrla maja lani. Jezus ima v roki »zvitek Knjige«, to je Sveto pismo, ki se v Njem dopolni, na njegovi levi in desni pa sta učenca: Kleopa, kakor izrecno zapiše Luka, in, po mnenju nekaterih svetopisemskih izvedencev, njegova žena. Kleopa ima v roki palico, znamenje romanja, medtem ko se zdi, da se žena dotika Kristusa. Obraza obeh učencev sta uprta v Gospoda. Žena nanj kaže s svojo levico ter tako potrjuje, da je On izpolnitev pradavnih obljub in živa Beseda, ki mora biti oznanjena svetu.
Kleopa pa z roko kaže na pot, ki jo morata učenca prehoditi, da bi vsem prinesla veselo oznanilo evangelija. Na učenčevi levici je zvezda, znamenje evangelizacije, ki vodi in usmerja njune korake v prihodnost kot večna luč. Ikona prikazuje tudi dinamiko gibanja: hodijo, so na poti; učenca sta namenjena v kraje, kamor morata prinesti oznanilo vstalega Kristusa. Logo tako v vsem spominja na to, kar je bistvo nedelje Božje Besede: oznanilo vstalega Kristusa učence vabi k dinamičnosti in iskanju vedno novih načinov izražanja, da bi moglo biti Sveto pismo živo pravilo življenja Cerkve.
Foto: Vatican Media
Nadškof Fisichella o prvem obhajanju nedelje Božje Besede
Nadškof Rino Fisichella, predsednik Papeškega sveta za pospeševanje nove evangelizacije, je nedeljo Božje Besede predstavil na tiskovni konferenci v začetku tedna.
Kot je dejal, »gre za pobudo, ki jo papež Frančišek izroča celotni Cerkvi, da bi se krščanska skupnost osredotočila 'na veliko vrednost, ki jo ima Božja Beseda v vsakdanjem življenju'. 30. septembra lani, ob 1600. obletnici smrti sv. Hieronima, velikega učenjaka Svetega pisma, ki ga je iz izvirnih besedil prevedel v latinščino, je papež objavil apostolsko pismo Aperuit illis, s katerim je določil, da bo od letos naprej tretja nedelja med letom na poseben način posvečena Božji Besedi«.
Zavzetost za poznavanje in poglabljanje Svetega pisma
To odločitev je papež nakazal že v apostolskem pismu Misericordia et misera (Usmiljenje in usmiljenja potrebna) ob zaključku jubileja Usmiljenja: »Primerno bi bilo, da bi vsaka skupnost na eno izmed nedelj bogoslužnega leta obnovila zavzetost za širjenje, poznavanje in poglabljanje Svetega pisma; ta nedelja bi bila povsem posvečena Božji besedi, da bi razumeli neizčrpno bogastvo, ki prihaja iz tega nenehnega dialoga med Bogom in njegovim ljudstvom. Naj ne zmanjka ustvarjalnosti, da bi obogatili ta trenutek s pobudami, ki bodo poživile vernike, da bi bili živa orodja za posredovanje Besede.«
Po besedah nadškofa Fisichelle je papež s svojim pismom Aperuit illis želel »odgovoriti na številne prošnje s strani Božjega ljudstva, da bi celotna Cerkev mogla v edinosti namenov obhajati nedeljo Božje Besede«. Njen namen je poživiti odgovornost, ki jo imajo verniki glede poznavanja Svetega pisma, ter jo ohranjati živo preko stalnega prenašanja in razumevanja, ki more osmisliti življenje Cerkve v različnih okoliščinah, v katerih so verniki.
Ekumenski pomen nedelje Božje Besede
Nedelja Božje besede ima tudi ekumenski pomen. Kot je pojasnl nadškof Fisichella, je papež določil, naj jo vedno obhajamo na tretjo nedeljo med letom, ki je v bližini dneva dialoga med judi in katoličani ter tedna molitve za edinost med kristjani. Seveda ne gre zgolj za časovno sovpadanje, ampak za izbiro, ki zaznamuje nadaljnji korak na področju ekumenskega dialoga, saj postavlja Božjo Besedo v središče prizadevanja, h kateremu so kristjani poklicani vsak dan.