Krstnikova »kmečka« maša in Vivaldijeva Gloria
Krstnikova »kmečka« maša in Vivaldijeva Gloria
Cerkvena glasba ob vseh novembrskih praznikih zazveni v najrazličnejših barvah. Ob zmagoslavju vseh svetnikov in prazniku Kristusa Kralja ter resnobnosti ob zavedanju smrti se glasba dotakne široke palete človekovih čustev, god sv. Cecilije pa vsako leto kaže na neminljivost glasbe in njen končni cilj – petje slave Bogu, skupaj z angeli v nebeškem kraljestvu. V zgodovini sakralne umetnosti in glasbe je vsako obdobje to slavo prikazovalo z nekoliko drugačnimi poudarki. Kako so jo izrazili v obdobju baroka, bomo v tem mesecu prisluhnili na koncertu Sakralnega abonmaja, ki ga bo izvedel Komorni zbor Ave pod vodstvom Gregorja Klančiča.
V baročni uršulinski cerkvi Sv. Trojice v Ljubljani bomo najprej prisluhnili skladatelju Janezu Krstniku Dolarju, ki je bil ok. leta 1620 rojen v Kamniku in je nato kot jezuit najprej deloval v jezuitskem kolegiju v Ljubljani, nato pa na Dunaju kot predstojnik kolegija ter glasbeni vodja jezuitske cerkve Am Hof. Dolar je bil plodovit skladatelj,...