Kraljevi orkester v 130-letni zgodovini prvič z glasbo Slovenke
Kraljevi orkester v 130-letni zgodovini prvič z glasbo Slovenke
Kraljevi orkester Concertgebouw bo nocoj (v petek, 14. aprila) v Amsterdamu v dvorani Concertgebouw pod taktirko Matthiasa Pintscherja izvedel delo slovenske skladateljice Nine Šenk z naslovom Koncert za orkester. Prestižna amsterdamska dvorana Concertgebouw ravno te dni obeležuje 135 let odprtja. Ob skladbo slovenske skladateljice bo na koncertnem sporedu še delo dirigenta Matthiasa Pintscherja z naslovom Shirim ter skladba Čudežni Mandarin Bele Bartoka skupaj s plesno - lutkovno skupino Duda Paiva Company. Koncert bo orkester ponovil naslednji dan, v soboto, 15. aprila, v Nemčiji na zaključnem koncertu rezidenčnega gostovanja orkestra Concertgebouw v Filharmoniji Essen.
Več o naši skladateljici in najmlajši akademikinji Nini Šenk preberite tukaj.
Nina Šenk: »Poskušam vzbuditi še natančnejši čut vsakega glasbenika«
O svoji skladbi skladateljica Nina Šenk pravi: »Koncert za orkester je napisan po vzoru že obstoječih koncertov za orkester, virtuozno- ekspresivno vlogo solista ima torej celoten orkester, ki ga v praviloma zelo hitrih premikih osvetljujem iz različnih perspektiv oziroma zvočnih kombinacij.« “Solisti” so torej, kot pravi skladateljica, lahko večje skupine podobnih instrumentov (godala, trobila), komorni dui, trii in kvarteti, sestavljeni iz netipičnih kombinacij instrumentov, solisti iz godalne sekcije, vsem pa je skupna agilna, hitro menjajoča se funkcija v glasbenem trenutku. »Vloge posameznikov se namreč hitro menjajo in zahtevajo od vsakega izvajalca, da se ves čas popolnoma zaveda svoje funkcije v kompleksni zvočnosti. Pri Koncertu za orkester poskušam vzbuditi še natančnejši čut vsakega glasbenika, da se zaveda svoje vloge, predvsem pa gibčnosti pri konstantni menjavi teh vlog.« Na ta način, dodaja skladateljica, »ni dovolj, da vsakdo pozna svoj part, temveč svoje mesto v celoti kljub nenehni spremenljivosti – tako kot v vsakdanjiku, ko smo sposobni skakati iz vloge v vlogo, vedno znova iskati ljudi podobnega mišljenja, izbirati med skupino ter individualizmom, sprejemati in predvsem znati selektivno izbirati med množico informacij okrog nas – vsak posameznik je tudi v orkestru torej zgodba zase, skupek vseh teh zgodb pa je viden skozi glasbo, ki naj bi predstavljala skupen trud in skupen cilj kljub različnosti, ki jo tako velik korpus prinaša.«
Na spodnji video povezavi lahko prisluhnete njenemu Koncertu za violino in orkester.
Docentka za področje kompozicije, najmlajša akademikinja
Koncert za orkester je bil napisan po naročilu Bavarskega radijskega orkestra za cikel koncertov sodobne glasbe Musica viva. Premierno so ga izvedli 7. februarja 2020 v Herkulovi dvorani v Münchnu z orkestrom Bavarskega radia z istim dirigentom kot nocoj v Amsterdamu.
Nina Šenk je po končanem študiju kompozicije in glasbene teorije na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Pavla Mihelčiča nadaljevala podiplomski študij kompozicije na Visoki šoli za glasbo Carla Marie von Webra v Dresdnu pod mentorstvom Lotharja Voigtländerja in leta 2008 končala mojstrski študij na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu v razredu Matthiasa Pintscherja. Leta 2017 je prejela nagrado Prešernovega sklada. Od leta 2019 je docentka za področje kompozicije in izredna članica Slovenske akademije znanosti in umetnosti.
Med študijem je dobila več nagrad. Njene skladbe so bile izvedene na pomembnejših festivalih doma in v tujini. Nina Šenk je tudi umetniška vodja cikla sodobne komorne glasbe Koncertni atelje v okviru Društva slovenskih skladateljev ter cikla klasične glasbe Koncertni abonma v Ribnici na Dolenjskem.