Kozma Ahačič: »Priložnost, da se družba odloči in stopi na stran učiteljev«
Kozma Ahačič: »Priložnost, da se družba odloči in stopi na stran učiteljev«
Odnos učenec : učitelj smo spremenili v pravno razmerje, ki dovoljuje pravno varstvo. Šolska inšpekcija se ne ukvarja z vsebino, ampak samo s pravnim pregledom posameznih primerov. Rezultat dela šolske inšpekcije je slabša šola. (dr. Kozma Ahačič)
Pri tem se je naslonil na obrazec, ki je zaokrožil po medmrežju, s katerim starši, ki se s samotestiranjem otrok ne strinjajo, ravnateljem in učiteljem grozijo z »opominom pred vložitvijo kazenske ovadbe zaradi utemeljenega suma kaznivega dejanja«.
Da je v preteklem desetletju moč staršev, da s pravniškimi triki in pritiski pritiskajo na delo šol, presegla vse normalne meje, je izpostavil Ahačič, sicer raziskovalec pri Inštitutu za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU ter pobudnik in urednik priljubljenih spletnih portalov Fran in Franček.
Morda pa je čas, da se kaj spremeni. Morda bo sreda priložnost tudi za to, da se družba odloči in stopi na stran učiteljev in pove majhnemu delu zmešanih staršev, da je dovolj. Ne samo, kar se tiče samotestiranja, tudi drugje. (dr. Kozma Ahačič)
»Odnos učenec : učitelj smo uspeli spremeniti v pravno razmerje, ki dovoljuje pravno varstvo. Šolska inšpekcija se ne ukvarja z vsebino, ampak samo s pravnim pregledom posameznih primerov. Rezultat dela šolske inšpekcije je slabša šola,« je prepričan dr. Kozma Ahačič.
Zakaj šole vse bolj podlegajo izsiljevanju in grožnjam staršev, ki ob tem uničujejo svoje otroke? »Ker ne zmorejo pravnih bitk; ker so tu zato, da bi poučevali. Učiteljev in ravnateljev ne ščiti nihče. Nekaterih učiteljev ne ščitijo niti ravnatelji sami,« odgovarja Ahačič.
A izročilo 'zaščite' otrok pred realnim življenjem, izsiljevanja šol, naj držijo otroke v vati in jim ob tem dajejo čim boljše in čim manj zaslužene ocene, je močno in naša družba ga vzpodbuja. (dr. Kozma Ahačič)
Pozabili smo, da se otrokom kdaj pa kdaj mora zgoditi krivica, da morajo biti tu in tam razočarani in v stresu, da morajo doživeti kaj novega, neprijetnega, nepričakovanega, dodaja: »A izročilo 'zaščite' otrok pred realnim življenjem, izsiljevanja šol, naj držijo otroke v vati in jim ob tem dajejo čim boljše in čim manj zaslužene ocene, je močno in naša družba ga vzpodbuja.«
Prej omenjeni »grozilni obrazec« staršev učiteljem in ravnateljem je po mnenju Ahačiča zgolj variacija znanih postopkov. »To je na nekaterih, zlasti osnovnih šolah del vsakdana. Zakaj menite, da ravnatelji nastopajo tako negotovo, preplašeno?«
Učiteljev in ravnateljev ne ščiti nihče. Nekaterih učiteljev ne ščitijo niti ravnatelji sami. (dr. Kozma Ahačič)
»Morda pa je čas, da se kaj spremeni. Morda bo sreda priložnost tudi za to, da se družba odloči in stopi na stran učiteljev in pove majhnemu delu zmešanih staršev, da je dovolj. Ne samo, kar se tiče samotestiranja, tudi drugje,« zapis zaključuje dr. Kozma Ahačič.