Konec za avtocestno prometno policijo?
Konec za avtocestno prometno policijo?
Slovenska avtocestna policija obstaja zgolj malo več kot eno leto, in v tem času so bili njeni rezultati več kot spodbudni. Leta 2019, ko še nismo imeli avtocestne policije, se je na slovenskih avtocestah zgodilo 1949 prometnih nesreč. V času epidemije, ko je promet na vseh cestah upadel, se jih je nato zgodilo le 1286. Z vrnitvijo običajnega prometa je znova naraslo tudi število prometnih nesreč. Toda tudi po zaslugi avtocestne policije se le to ni nikoli vrnilo na prejšnjo raven. Lani so jih tako zabeležili 1668. Letošnji trendi pa so še boljši. Do 11. julija letos je bilo tako zabeleženih le 723 prometnih nesreč, kar nakazuje na veliko izboljšavo dolgoletnih trendov.
Aktivnost avtocestne policije se je kazala tudi na pisanju prometnih kazni. Policisti so tako zgolj do 11. julija letos zabeležili že 34.706 kršitev cestnoprometnih predpisov, lani 65.977, leta 2019 pa zgolj 50.947. Zato lahko upravičeno rečemo, da je avtocestna policija bila uspešen ukrep kar se tiče izboljšave prometne varnosti na slovenskih avtocestah.
Zakaj se torej ukinja nekaj, kar že zdaj uspešno deluje?
Policija je kadrovsko podhranjena
Kot pojasnjujejo na Generalni policijski upravi, je vzrok za to velika kadrovska podhranjenost slovenske policije, kjer trenutno močno primanjkuje prometnih policistov.
Ivan Kapun vodja sektorja prometne policije pri GPU je tako sprejeto odločitev za začasno trimesečno ukinitev treh baz avtocestne policije za RTV Slovenija pojasnil z besedami: "Potrebne so določene organizacijske spremembe, da zagotovimo učinkovit nadzor. In prvi tak ukrep je, da se s prvim avgustom policisti s specializiranih enot avtocestne policije iz območja Kopra, Celja in Maribora premestijo na postaje prometne policije."
Ker pa okrepitev prometne policije v tem trenutku še ni na vidiku, obstaja bojazen, da bo začasna ukinitev po treh mesecih postala trajna. V policiji namreč menijo, da je odhod številnih kadrov prometne policije na avtocestno policijo tej storil veliko škode: "Tak sistem se je zdaj pokazal za neprimernega. Mogoče je bila odločitev, da se ustanovi avtocestna policija z obstoječimi kadri, ne da se zagotovijo neki dodatni kadri, preuranjena," je ob tem še dodal Kapun.
Zminiran še en projekt prejšnje vlade
S tem je vodstvo policije najverjetneje zminiralo enega od uspešnejših projektov prejšnje vlade. Ta sicer še ni zaživel v polnosti, saj bi morali letos ustanoviti še enoto Novo mesto, v prihodnjih letih pa še tri dodatne enote. Poleg tega je uprava avtocestne policije v Postojni lani šele začela z nabavljanjem novih vozil, ki so bila po svoji moči in drugih specifikah bolj primerna za delo na avtocesti. Avtocestna policija je bila sicer dobro sprejeta tudi med drugimi službami, saj je v svojih nadzorih praviloma delovala usklajeno z Darsom in Fursom, kar je še povečalo uspešnost pri iskanju drugih kršiteljev.