Koliko »všečkov« ima Bog?
Koliko »všečkov« ima Bog?
Izvedenci z različnih področij, med njimi člani dikasterija za zadeve svetnikov, profesorji in znanstveniki, pa tudi predstavniki kulture in medijev, so na temo »Svetost danes« razpravljali o trenutni opredelitvi junaških kreposti in klicu svetosti v digitalni dobi. Kot poroča spletni portal Vatican News, je udeležence srečanja včeraj ob sklepu dogodka v avdienco sprejel tudi papež Frančišek.
Newman in ponižnost
Kot je v uvodnem pozdravu poudaril prefekt dikasterija za zadeve svetnikov, kardinal Marcello Semeraro, je bilo treba osvetliti dve glavni temi. Prva se nanaša na »krščanske junaške kreposti med večnostjo in uresničitvijo«, torej na vprašanje, kako določiti kreposti, potrebne za »svetost, ki jo lahko tudi javno oznanimo«. V tem kontekstu velja premisliti o besedah sv. Janeza Henrika Newmana, ki je zapisal, da nam za popolnost »ni treba storiti ničesar več, kot le opravljati svoje vsakdanje dolžnosti v vsakdanjem krščanskem življenju«.
Nekateri bi junaštvo morda lahko (napačno) razumeli kot uveljavljanje moči z mišicami, svetost pa v resnici pomeni poslušnost Gospodovemu klicu.
Glede tega je kardinal Semeraro v pogovoru za Radio Vatikan ob robu kongresa pojasnil: »Najprej, kaj sploh je junaško uresničevanje kreposti, kaj je danes junaštvo? Nekateri bi junaštvo morda lahko (napačno) razumeli kot uveljavljanje moči z mišicami. Svetost pa v resnici pomeni poslušnost Gospodovemu klicu. Drugi vatikanski koncil govori o univerzalnem klicu k svetosti. Svetost ni sad človeških prizadevanj, ampak je delo Boga, ki se mu se prilagajamo kot glina.«
Zadnja točka v celotnem procesu
Drugo vprašanje se nanaša na »klic k svetosti v digitalni dobi«. Vzpostavitev trdne in široko razširjene »fama sanctitatis« je bila vedno osnovni pogoj za začetek postopka beatifikacije in kanonizacije, je poudaril kardinal Semeraro.
Nekoč se beatifikacijski postopek ni začel, če ni bil prej ugotovljen klic k svetništvu.
»Tema, ki je bila nekoč vedno na dnevnem redu, ki je bila celo najpomembnejša tema. Postopek se ni začel, če ni bil prej ugotovljen klic k svetništvu. Danes pa se zdi, da je ta tema nekoliko podcenjena, celo v sami pripravi na postopek. To je običajno zadnja tema, o kateri se razpravlja, dejansko pa bi morala biti izhodiščna tema, ki jo je treba obravnavati v vsakem postopku,« v razmislek ponuja kardinal Semeraro.
»Svetost ne pomeni slave«
S tem namenom je dikasterij za zadeve svetnikov 31. maja 2021 vsem škofom poslal pismo, je spomnil kardinal, v katerem je priporočeno »preveriti trajnost in pristnost tega ugleda ter zglednost in aktualnost kandidatov, pa tudi pomenljivo 'fama signorum'«.
Pri tem nikakor ne gre za posvetno »slavo«, poudarja kardinal Semeraro, »ampak za tisti nagon ali verski čut, o katerem nam je govoril drugi vatikanski koncil. Ta koncil, katerega 60. obletnico praznujemo, nas še vedno nagovarja in je, kot je dejal Janez Pavel II., resnična prerokba.«
Klica k svetosti ne smemo meriti s posvetnimi merili, kot so 'všečki' na družbenih omrežjih.
Svetost v digitalni dobi
Tema je zato aktualna, še posebej, ker digitalna doba prinaša nove in nujne izzive, je dejal kardinal Semeraro: »Klica k svetosti ne smemo meriti s posvetnimi merili, kot so 'všečki' na družbenih omrežjih. Ne, klic je takšen, da Božje ljudstvo sčasoma prepozna Božje delo in da se to spontano širi. Za to je potreben čas, medtem ko gredo svetovne všečnosti z roko v roki z aktualnimi dogodki, modo in tako naprej. Božji časi pa se širijo v prostoru in odpirajo svoj objem vsem ljudem.«