Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Kje so priložnosti Primorsko-notranjske regije?

Za vas piše:
M. M.
Objava: 11. 02. 2022 / 19:10
Oznake: Politika, Vlada
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 11.02.2022 / 19:19
Ustavi predvajanje Nalaganje
Kje so priložnosti Primorsko-notranjske regije?
Vladna ekipa je začela obisk s posvetom v Cerknici, ki ga je vodil podpredsednik vlade in obrambni minister Matej Tonin. FOTO: Twitter Vlada RS

Kje so priložnosti Primorsko-notranjske regije?

Vladna ekipa je ob odsotnosti premierja Janeza Janše, ki je okužen z novim koronavirusom, končala delovni obisk Primorsko-notranjske regije. Med ključnimi poudarki obiska so bili obnova cestne infrastrukture in gradnja hitre ceste Postojna-Jelšane, gradnja kolesarskih poti, turistični razvoj in nove gospodarske pobude.

Primorsko-notranjsko regijo sestavlja šest občin. To so Postojna, Pivka, Ilirska Bistrica, Cerknica, Bloke in Loška dolina. V regiji imajo najvišjo delovno aktivnost v državi, najvišji delež samozaposlenih in najvišji delež trajnih travnikov in pašnikov v kmetijskih zemljiščih.

Najredkeje naseljena regija

Sredi leta 2019 je imela regija slabih 53.000 prebivalcev, kar predstavlja približno 2,5 % prebivalstva Slovenije. Po površini je ena manjših, po gostoti prebivalstva pa je celo najredkeje naseljena v državi. Stopnja delovne aktivnosti je bila v letu 2019 v tej regiji najvišja, kar 70-odstotna. Od tega sta dobri dve petini (41 %) aktivnih delali v drugi statistični regiji.

Kdaj hitra cesta Postojna-Jelšane?

Glede gradnje hitre ceste Postojna-Jelšane je podpredsednik vlade Matej Tonin dejal, da je ta vlada začela postopke, ki so prej stali. Projekt je trenutno v fazi umeščanja trase v prostor. Glede na izkušnje in realna pričakovanja naj bi gradnjo hitre ceste začeli leta 2030, poroča STA. »Da bi pospešili to gradnjo, smo se danes pogovarjali v smeri, da bi traso razdelili na več različnih delov. Zlasti na tistih delih, kjer je umeščanje v prostor neproblematično, bi lahko zadeva tekla hitreje in bi tudi z gradnjo začeli prej.« Eden od večjih načrtovanih infrastrukturnih projektov v regiji je medtem obvoznica Pivka, ki bi razbremenila središče kraja.

Lesna industrija in turizem

Po oceni gospodarskega ministra Zdravka Počivalška ima Primorsko-notranjska regija velik potencial, ki pa je glede na gospodarske rezultate razvojno ogrožena, poroča STA. Največjo priložnost zanjo vidi v lesni industriji in turizmu. Regija je po njegovem mnenju pomembna zaradi zunanjih mej z dvema sosednjima državama in dobre infrastrukturne opremljenosti. »Zato je pomembno, da tukaj ustvarjamo delovna mesta za mlade ljudi, da dobijo dobro plačano delovno mesto, da lahko delajo poslovno kariero in ustvarijo družino. Meje se danes branijo z živo silo in ljudmi, ki tukaj živijo, ne pa z vojsko in orožjem.«

Hojs: Regija ključna v boju proti ilegalnim migracijam 

Po besedah notranjega ministra Aleša Hojsa je regija najbolj ključna v boju proti ilegalnim migracijam. Za Radio 94 je dejal, da zaradi redke poseljenosti migranti lahko najbolj neopazno prehajajo to območje in nezakonito prestopijo mejo. migranti, ki nezakonito prestopijo mejo, kar najbolj neopazno prehajajo to območje. Obenem je prav na območju Ilirske Bistrice najkrajša pot med Hrvaško in Italijo. Zato so že lani in predlani dodatno financirali obmejne občine, da bi dodatno uredile infrastrukturo, ki je namenjena tudi policiji za boljši nadzor nad migracijami, je izpostavil Hojs.


Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Akcija
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€ 34,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh