Izzivi podjetništva
Izzivi podjetništva
Kljub temu, da nekako velja, da so podjetniki individualisti, pa se vendarle kaže močna potreba po delitvi skrbi, izzivov in strasti s kolegi podjetniki in vodji podjetij, obstaja volja do dela za dostojanstvo človeka in skupnega dobrega. To se je pokazalo tudi na tem mednarodnem kongresu, ki se ga je udeležilo več kot 40 podjetnikov iz različnih panog.
»Mislim, da vsi globoko v sebi vemo, da biti poslovni vodja ni samo naloga, da služiš denar. Je tudi klic, poklicanost, če hočete, ki, če je pravilno utemeljena v svobodi in odgovornosti posameznika, v ustvarjalnosti in inovativnosti, ki deluje na prostem trgu, v spoštovanju pravne države in pravice do lastnine, v načela človekovega dostojanstva in skupnega dobrega, ustvarja blaginjo in prinaša koristi, napredek, blaginjo, pravičnost družbi kot celoti. To je vrsta podjetništva in poslovnega vodenja, ki ju Uniapac želi spodbujati in razvijati,« je v uvodu v konferenco poudaril Tone Rode, predsednik Uniapac Slovenije.
Osrednja gostja je bila dr. Sigrid Marz, predsednica Uniapac Evrope, ki ima bogate poslovne izkušnje, tudi kot svetovalka in v neprofitnem sektorju. Trenutno vse svoje znanje in izkušnje, ki jih je pridobila skozi leta, uporablja v ontološkem coachingu. V predavanju se je spraševala o prihodnosti evropskih podjetij sredi geopolitičnih izzivov.
Žiga Turk, profesor gradbene informatike na Fakulteti za gradbeništvo, je delil svoja razmišljanja na temo Poslovni izgledi Slovenije – kaj je treba storiti, da dohitimo najboljše v Evropi.
Sledil je pogovor o tem, kaj storiti v Evropi v kontekstu obrambe, tehnologije in podnebnih sprememb, ki ga je moderiral ekonomist dr. Matej Kovač. Poseben izziv predstavljajo naložbe, ki so potrebne, da se posodobi gospodarstvo, da se ljudi osvešča, da so vlaganja v obrambo, tehnologijo in v skrb za podnebne spremembe nujna. Žal so po besedah Sigrid Marz evropske države zadolžene in nimajo denarja za investicije. Politična volja za napredek v Evropi preprosto ne obstaja. Poudarila je, da to vsekakor niso zlahka rešljiva vprašanja. Zanje potrebujemo inovacije, nujno se bo soočiti s prestrukturiranjem gospodarstva. Sama vidi tukaj vlogo Uniapaca, ki je močna organizacija, čeprav majhna v globalnem smislu, in v teh gospodarskih spremembah igra nekako vlogo Davida proti Goljatu. Prepričana je, da je treba izkoristiti priložnosti, ki se ponujajo. Opozorila je na dejstvo, da se v Evropi ne stimulira dovolj novo nastajajočih start up podjetij, zato mladi odhajajo v ZDA.
Turk je izpostavil dve temi, ki sta nujni za razvoj. Prva je, da skušamo delati to, v čemer smo dobri, in še rasti, tako bomo dosegli rast v jedrnih aktivnostih. Druga pa je silovit tehnološki napredek, ki ga moramo ločiti od resnice in sicer v tem smislu, da tehnologija napreduje, ljudje, inštitucije pa se ne spreminjajo oz. se zelo počasi.
Svoje bogate izkušnje na danes najbolj aktualnem energetskem področju je z udeleženci delil Gregor Novak, soustanovitelj in predsednik SunContracta. To je globalna energetska tržnica, ki uporablja tehnologijo veriženja blokov za ustvarjanje novega prelomnega in inovativnega poslovnega modela za nakup in prodajo električne energije ter drugih energetskih storitev. Ima več kot 20 let izkušenj v energetiki, ki s svojim znanjem in delom omogoča energetski prehod in digitalizacijo.
Zavzema se za opolnomočenje potrošnikov in proizvajalcev, da sodelujejo na energetskem trgu in izkoristijo prednosti obnovljivih virov energije in pametnih rešitev. Je tudi podpredsednik Uniapac Slovenija.
Pri vodenju uspešnih ekip za hitro rast je po njegovih izkušnjah pomembno, da najdemo niše, kjer smo dobri in potencialno inovativni. Verjame v mlade, s katerimi najraje dela.
Digitalni svet in njegove zakonitosti je predstavil Miloš Suša iz podjetja iProm, kjer je specializiran za ustvarjanje učinkovitih digitalnih kampanj in spodbujanje poslovne rasti. Verjame v moč pomembnih povezav. Tako kot najde veselje v oblikovanju in izvajanju inovativnih strategij, enako uživa v priložnosti, da povezuje ljudi in sodeluje na njihovih poklicnih poteh.
Ob zaključku konference je Tone Rode predstavil nekaj idej, ki jih je navdihnil dokument, ki ga je izdal Vatikan z naslovom Vocation of the Business Leader, izdan leta 2018.
Ko podjetja in tržna gospodarstva pravilno delujejo in se osredotočajo na služenje skupnemu dobremu, veliko prispevajo k materialni in celo duhovni blaginji družbe. V Sloveniji opažamo, da lahko uspejo in naredijo samorastniki, ki so svoja podjetja zgradili po osamosvojitvi in demokratizaciji Slovenije, gospodarstveniki, ki jih vodijo etična družbena načela, nekateri med njimi tudi kot kristjani evangelij, zelo pomemben prispevek k skupnemu dobremu. Z malo besedami in predvsem z dejanji. Z bojem proti številnim oviram za služenje skupnemu dobremu – korupciji, odsotnosti pravne države in slabemu upravljanju virov.
Alternativna pot na veri temelječega »uslužbenskega vodstva« daje poslovnim voditeljem širšo perspektivo in jim pomaga dolgoročno razviti prožna podjetja, ker temeljijo na trdnih etičnih družbenih načelih. Poslovni voditelji niso sami in prav tako potrebujejo občestvo, skupnosti, štipendije, kjer lahko odkrito delijo svoje skrbi, težave in načrte ter prejmejo nasvete in mnenja kolegov. In to je eno od področij, na katerih Uniapac pride v poštev.