Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Škofje pred referendumom: Človekovo življenje je nedotakljivo

Za vas piše:
Spletno uredništvo
Objava: 29. 05. 2024 / 11:15
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 30.05.2024 / 06:31
Ustavi predvajanje Nalaganje
Škofje pred referendumom: Človekovo življenje je nedotakljivo
Izjavo sta predstavila ljubljanski pomožni škof dr. Anton Jamnik in tiskovni predstavnik SŠK dr. Gabriel Kavčič. FOTO: Siniša Kanižaj

Škofje pred referendumom: Človekovo življenje je nedotakljivo

Manj kot dva tedna pred referendumsko nedeljo, ko se bomo volivci opredeljevali tudi do možnosti uzakonjenja samomora s pomočjo in do evtanazije, so se z izjavo za javnost oglasili tudi slovenski škofje.

V izjavi, ki jo je podpisalo vseh osem slovenskih (nad)škofov in pomožna škofa in ki sta jo na današnji novinarski konferenci predstavila ljubljanski pomožni škof msgr. dr. Anton Jamnik in tiskovni predstavnik Slovenske škofovske konference (SŠK) dr. Gabriel Kavčič, so poudarili, da je jemanje človeškega življenja po krščanskem razumevanju vedno smrtni greh, zato »bomo katoličani na referendumu glasovali proti«, kar bo po njihovem resnični glas sočutja in glas proti uveljavljanju krivične zakonodaje, ki bi ogrozila dostojanstvo najranljivejših v naši družbi. 

Škof Anton Jamnik. FOTO: Siniša Kanižaj

Škof Jamnik je uvodoma pojasnil, da se pri svoji pastirski službi med drugim srečuje z umirajočimi v ljubljanskem hospicu, kjer občasno mašuje. Pri tem naleti na ljudi različnih starosti in veroizpovedi z različnimi zgodbami.

Ljubljanski pomožni škof je opozoril tudi na ideološki in utilitaristični pogled na človeka, ko je posameznik enakovreden član skupnosti le, če koristi družbi. Pomembno je, da ostajamo blizu ljudem v stiski, ne pa, da jim poskušamo jemati življenje. 

Izjavo SŠK o asistiranem samomoru v nadaljevanju objavljamo v celoti.


Izjava SŠK

V nedeljo, 9. junija 2024, bomo Slovenke in Slovenci na referendumu odločali tudi o možnosti uzakonjenja samomora s pomočjo in evtanazije.

Slovenski škofje smo v izjavi, podpisani skupaj z drugimi verskimi skupnostmi, že pojasnili, da je vsako dejanje, s katerim namerno končamo svoje življenje ali življenje drugega, »tako z etičnega kot verskega vidika nedopustno, uvajanje možnosti samomora s pomočjo pa pomeni družbeno odpoved skrbi za najbolj ranljive«.

Vse državljanke in državljane še enkrat spodbujamo, da kot narod resno razmislimo o dolgoročnih posledicah, ki čakajo našo družbo v primeru uzakonjenja takšnih praks. Gre za poskus uvedbe nove družbene ureditve, v kateri bodo na dolgi rok vedno bolj cenjeni zdravje, mladost in predvsem produktivnost, na stran pa bodo postavljeni vsi ranljivi in bolni.

Po krščanskem razumevanju je jemanje človeškega življenja vedno posebej težak, smrtni greh.

Kdor takšne zakone uvaja, podpira ter izvaja, lahko nosi celo večjo krivdo od posameznikov, ki bi se odločili za asistirani samomor. Kot prepoznava tudi naša ustava, je človekovo življenje nedotakljivo.

Katoličani bomo zato na referendumu glasovali proti. To bo resnični glas sočutja in glas proti uveljavljanju krivične zakonodaje, ki bi ogrozila dostojanstvo najranljivejših v naši družbi.

Vsakega človeka spremlja strah pred trpljenjem, posebej ob koncu življenja. Vendar odgovor na ta strah ali na trpljenje bolnih in ostarelih ne more biti uvajanje možnosti samomora, temveč krščansko razumevanje, da je človeško življenje nedotakljiv Božji dar, pospeševanje družbene solidarnosti ter hitrejši razvoj paliativne medicine.


Prejšnji odzivi

SŠK se je že julija lani s kratko javno izjavo ostro nasprotujoče odzvala na predlog Zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, ki ga je takrat, s 5000 podpisi podpore, v Državni zbor vložilo društvo Srebrna nit. Škofje so tedaj poudarili, da je katoliško stališče glede nesprejemljivosti samomora s pomočjo jasno, in izrazili skrb zlasti ob možnosti »pasivne prisile k samomoru s pomočjo«, pri čemer bodo bolni, slabotni in ranljivi ljudje obremenjeni z mislijo, da jim je na voljo »hitra rešitev« občutka odvečnosti in z zdravljenjem povezanih stroškov. Obenem so poudarili, da naj »pomoč pri samomoru« zamenja pripravljenost za vsestransko »pomoč življenju«. 

Skupna izjava verskih skupnosti

Tik pred novim letom je sedem najvišjih predstavnikov verskih skupnosti v Sloveniji, tudi predsednik SŠK msgr. dr. Andrej Saje, objavilo skupno izjavo glede uvajanja samomora s pomočjo v slovensko zakonodajo, kar bi po njihovem pomenilo posredno spodbudo bolnikov h končanju lastnega življenja, kar je etično nesprejemljiv ukrep in ga kategorično zavračajo. Izpostavili so prizadevanje, da se neozdravljivo bolni ne bi čutili nekoristni in v breme družbi ter da bi se vsi zavedali dostojanstva in vrednosti vsakega, tudi ranljivega življenja. Dodali so, da je treba storiti vse, da bi bila vrednota človeškega življenja, ki je dar Stvarnika, v naši družbi vse bolj spoštovana in negovana.

Tiskovni predstavnik SŠK dr. Gabriel Kavčič je na današnji novinarski konferenci pojasnil še, zakaj se slovenski škofje odzivajo samo glede določenih referendumskih vprašanj.

Izjava Komisije Pravičnost in mir

Že maja lani, še ob zbiranju podpisov za podporo ZPPKŽ, pa se je oglasila tudi Komisija Pravičnost in mir pri SŠ z izjavo »Za kulturo spoštovanja vsakega človeškega življenja« in med drugim podčrtala tudi možnost zlorab, saj da izkušnje iz tujine kažejo, da jih še tako izpopolnjen zakon ne more preprečiti, obenem je očitna tudi logika »spolzkega klanca«, ki sprva predvideva evtanazijo zgolj v skrajnih primerih, nato pa se pravica razširi na mnogo širšo populacijo. Hkrati so v komisiji opozorili na nevarnost, da bi se s sprejemom zakona, ki »prinaša številne nove probleme za širšo družbo in skrite pasti«, radikalno spremenila kultura vrednotenja človeškega življenja.

Ostro pismo škofa Štumpfa

Minuli ponedeljek pa je uradno stališče SŠK prehitel njen podpredsednik, soboški škof msgr. dr. Peter Štumpf, ki je v škofovem pismu ob referendumu o evtanaziji in legalizaciji marihuane jasno in odločno zapisal, da ni mogoče ostati nevtralen, saj da »kdor bo ostal doma, navija za smrt; če nam je vseeno, ali bo zmagalo življenje ali smrt, pomeni, da nas preprosto ni«. Prepričan je, da bomo na referendumu, ki bo tudi referendum o slovenskem krščanstvu in narodnem obstoju, kristjani izpovedali svojo veroizpoved: v življenje ali v smrt. »Kdor bo dal svoj glas življenju, ima v cerkvi kaj iskati; kdor pa bo glasoval za smrt, naj v prihodnje ostane kar doma,« je bil oster škof Štumpf. 

Na Štupfov zapis in očitek dela javnosti, zakaj se Cerkev sploh oglaša pri vprašanju medicinskega samomora s pomočjo, v SŠK odgovarjajo:

Nalaganje
Nazaj na vrh