Inženir Pipenbaher o obnovi v poplavah porušenih mostov
Inženir Pipenbaher o obnovi v poplavah porušenih mostov
Kot je Pipenbaher pojasnil v pogovoru za STA, bo treba prenoviti in izboljšati hidravlične študije rek in to ustrezno upoštevati pri načrtovanju rekonstrukcij in gradenj v poplavah uničenih mostov. Zaradi nenormalno velike količine padavin je pretok hudourniških rek v tokratnih poplavah presegel količine, ki so bile določene s hidravličnimi študijami, posledica pa je veliko podrtih mostov v državi.
Pretoki hudourniških rek so ponekod presegli stoletne vode, ki so določale dimenzije rečnega korita in pretočnih odprtin mostov.
Pretoki hudourniških rek so namreč ponekod presegli stoletne vode, ki so določale dimenzije rečnega korita in pretočnih odprtin mostov, je pojasnil gradbeni inženir. Po njegovih ocenah so dodatno veliko težavo predstavljala podrta drevesa in vejevje, ki ga je odnašala voda: vse to se je nakopičilo v območju vmesnih podpor in pod voziščne konstrukcije, tako da je bil pretok še dodatno bistveno zmanjšan.
Pri načrtovanju in gradnji novih mostov prek hudourniških rek se bo v prihodnje treba v kar največji možni meri izogibati gradnji stebrov v koritih rek, meni Pipenbaher in pojasnjuje, da bo »ta gradnja sicer nekoliko dražja, vendar se bodo tveganja glede zmanjševanja propustnosti pretoka in porušitev bistveno zmanjšala«.
Obnova manjših mostov z razponi do 10 metrov traja od 14 dni do tri mesece, pri mostovih prek hudourniških rek v dolžini med 30 do 100 metrov pa obnova do vzpostavitve prevoznosti predvidoma traja od enega do šest mesecev.
Po njegovih napovedih obnova manjših mostov z razponi do 10 metrov traja od 14 dni do tri mesece, pri mostovih prek hudourniških rek v dolžini med 30 do 100 metrov, kamor sodi večina slovenskih mostov prek rek, pa obnova do vzpostavitve prevoznosti, kar je seveda odvisno od obsega poškodb, traja od enega do šest mesecev. Kot je še dejal, bo treba nekatere mostove porušiti in zgraditi na novo.
Izvedenec za gradnjo mostov verjame, da bo sanacija oz. rekonstrukcija poškodovanih mostov opravljena kakovostno. Zaradi nujne vzpostavitve povezav bo morda treba začasno postaviti nekaj začasnih mostov, »ki pa jih bodo pozneje nadomestili s kakovostno grajenimi mostovi«. Pipenbaher je prepričan, da imamo v Sloveniji dovolj projektantov in izvajalcev gradnje mostov, vendar ob tem opozarja, da bo treba tokrat združiti celotno gradbeno stroko.
V luči katastrofalnega značaja poplav je najprej nujno hitro vzpostaviti prekinjene prometne povezave in ljudem čim prej omogočiti kolikor toliko normalno življenje.
Na prizadeta območja prihaja tudi pomoč iz tujine, predvsem gradbena mehanizacija in hitro postavljivi montažni mostovi. V luči katastrofalnega značaja poplav je najprej nujno hitro vzpostaviti prekinjene prometne povezave in ljudem čim prej omogočiti kolikor toliko normalno življenje, je povedal inženir Pipenbaher.