Grške cerkve brez križa?
Grške cerkve brez križa?
Po družbenih omrežjih v Evropi se zadnje dni pojavlja ogorčena razprava zaradi poteze nemške trgovske verige Lidl, ki je z embalaže svojih izdelkov »izbrisala« simbol krščanstva, križ. V nekaterih evropskih državah je že prišlo do bojkota Lidlovih trgovin.
Podjetje je na fotografijah za celostno podobo grških proizvodov s pomočjo računalniške obdelave »izbrisalo« križe pravoslavnih cerkva na grškem otoku Santorini. Na to se je med drugim ostro odzval praški kardinal Dominik Duka, ki je v izjavi kritično označil »dejanje brez primerjave« in se zaradi ravnanja trgovske verige pridružil tistim, »ki so Grčiji izrazili svoje sožalje«, kot je zapisal v sporočilu grškemu veleposlaniku v Pragi.
Podjetje Lidl v številnih državah na svojih policah ponuja značilne grške izdelke lastne blagovne znamke, kot so sir feta, omaka tsatsiki in grška musaka. Embalažo krasijo fotografije znamenitih cerkva na otoku Santorini z belimi pročelji in modrimi strehami. Križi na vrhu kupol pravoslavnih svetišč so s pomočjo računalniške obdelave odstranjeni.
Po prvih kritičnih odzivih je predstavnik podjetja poudaril, da je sestavni del njihove tržne politike »ohranjati versko in politično nevtralnost«. Ker se je na trgovsko verigo na družbenih omrežjih vsula ploha negativnih komentarjev, so medtem že objavili svoje opravičilo. »Tu sploh ni vprašanja, zgodila se je napaka in zelo nam je žal«, so zapisali na svoji Facebook strani: »Opravičujemo se vsem, ki jih je takšna podoba embalaže razburila«.
Kardinal Duka je sporočil, da kljub opravičilu ne more znebiti »grenkega priokusa«. Zaveda se, »da v Grčiji, kjer je večina prebivalstva dejavnih pravoslavnih kristjanov, nekaj takega velja za nekulturno in barbarsko dejanje«. Res je, da gre »le« za ponaredbo fotografij, toda bati se je, »da bi temu lahko sledilo tudi odstranjevanje resničnih križev iz cerkva«.
Kritika uporabnikov Facebooka se medtem nadaljuje, o zgrešeni potezi nemškega trgovca pa so pisali tudi v Sloveniji.
Vir: Kathpress