Gregor Čušin: Evangelij po Čušinu
Gregor Čušin: Evangelij po Čušinu
Knjigo bi lahko razumeli tudi kot logično nadaljevanje gledališke predstave z enakim naslovom. Več kot 300 krat je Gregor Čušin z uprizoritvijo te monodrame nastopil v različnih krajih po Sloveniji in tudi izven nje. Z odličnim nastopom je očaral publiko, ki ceni njegov neposreden odnos in njegovo iskreno pripoved.
Kot »evangelisti, ki so se pred skoraj dva tisoč leti trudili ujeti v črke Jezusovo življenje in besede, sem se tudi sam znašel pred nalogo, kako odrsko govorico preliti v prozni zapis,« je v uvodu v knjigi zapisal Čušin.
»Gre za človeški, osebni zapis o Jezusu, kot ga v življenju doživljam«
»Ne vem, koliko in kako mi je uspelo, sem se pa na pomoč zatekal k istemu Duhu, ki je nekoč navdihoval evangeliste. Mislim – ali vsaj upam –, da vsebina 'mojega' evangelija ni sporna, čeprav bo pozorni, pobožni in poučeni bralec mestoma v njem odkril nastavek kake 'herezije', ki je tja podtaknjen namenoma, saj gre vendarle za apokrifni zapis, ki se je navdihoval tudi pri originalnih apokrifih.
Gre za človeški, osebni zapis o Jezusu, kot ga v življenju doživljam. In ker je najin pogovor včasih resen, včasih pa ne, ker mu včasih kaj očitam, včasih pa se dam podučiti, ker ga včasih ne razumem, včasih pa mislim, da vem več od njega, je taka tudi moja 'vesela novica'.«
Avtor se postavi v vlogo trinajstega apostola
Tako v monodrami kot tudi v knjigi se avtor postavi v vlogo trinajstega apostola. Jezusa spremlja po njegovih poteh in je priča številnim zgodovinskim dogodkom.
Dodana vrednost te zgodbe je v tem, da vse dogodke na izviren način približa današnjemu človeku. Zato ne preseneča, da avtor v pripoved vključuje vsemogoče predmete in način življenja sodobnega časa.
Tako se poštarji že pred 2.000 leti vozijo s kolesi, deluje telegrafska služba, apostoli pa za premikanje po jezeru uporabljajo gliser.
Življenje in delo Jezusa Kristusa približati današnjemu človeku
Po mnenju nekaterih bi lahko Čušinovo knjigo umestili med številne apokrifne evangelije, ki jih uradna cerkev ne priznava kot izvirna besedila.
Kot pravi avtor sam, nikoli ni imel namena pisati nekega dodatnega evangelija ampak le zgodbo o življenju in delu Jezusa Kristusa približati današnjemu človeku v jeziku, ki ga ta razume.
Zato v Čušinovem evangeliju apostol Juda za odkupnino, po izdajstvu Jezusa, ne dobi srebrnikov ampak kar bitcoine, apostoli pa si v gostilni naročijo makiato.
Rdeča nit sicer povsem resne pripovedi je humor
Gregor Čušin je znan po tem, da tudi še tako resno situacijo zna predstaviti na humorni način. Zato tudi v knjigi ne manjka smešnih situacij, ki se jim bralec od srca nasmeje.
Recenzijo, ki je objavljena na koncu knjige, je napisal duhovnik Gabriel Kavčič, ki je na doktorskem študiju v Rimu. »Evangelij po Čušinu je dragoceno branje,« je zapisal in dodal, da je »ob tem potreben tudi globlji razmislek, da sproščenost v zgodbah ne bi zameglila temeljnega sporočila«.
Knjigo so pomembno obogatile ilustracije kapucina Luke Modica, ki ima ob teološki fakulteti še diplomo likovne akademije iz Benetk.
John Eldredge: Pustolovec, bojevnik, kralj
Založba Društvo zaživi življenje je izdala prevod knjige z naslovom Pustolovec, bojevnik, kralj in podnaslovom Moški: od pustolovca do modreca.
Napisal jo je John Eldredge, avtor številnih knjig, med njimi Epic, Waking the Dead, Divji v srcu, The Journey of Desire, ter soavtor knjig Očarljiva in The Sacred Romance. Živi v Koloradu, kjer se z družino podajajo na pustolovščine v gore, gozdove in ob reke. John je ustanovil organizacijo Ransomed Heart, ki pomaga moškim in ženskam pri odkrivanju globin Božjega srca.
In vsebina knjige Pustolovec, bojevnik, kralj?
Živimo v času, ko večina moških (in dečkov) tako rekoč nima očeta. Ne glede na to, v kakšnih okoliščinah živijo, ob sebi nimajo moškega, ki bi jih popeljal skozi številne pustolovščine, preizkušnje, bitke in izkustva, ki jih fant mora prestati, da bi se lahko v njem izoblikovalo srce moškega.
Pred izzivi širnega sveta se znajde povsem sam; in to je lahko zelo samotna pot. Iz tega kotička v njegovem srcu – kotička brez očeta – vznikajo strahovi, jeza, dolgočasje in številne oblike zasvojenosti; v globini njegove biti ostaja nekakšna temeljna negotovost.
Vendar ni treba, da je tako.
Kako Bog pristopi k moškemu
»Človek ni ustvarjen tako, da bi moral v življenju vse dognati sam,« je prepričan John Eldredge. »Bog nas želi očetovsko ljubiti, vzgajati in varovati.«
V knjigi Pustolovec, bojevnik, kralj je Eldredge prikazal, kako Bog pristopi k moškemu in ga popelje na potovanje moškosti; pri tem se lahko skoraj vsi dogodki v življenju moškega povežejo v iniciacijo, ki je ni bil deležen v mladosti.
Pisec nam pokaže tudi, kako lahko starši dejavno poskrbijo za iniciacijo sinov. Ni pomembno, koliko ste stari – Oče vas želi popeljati na potovanje moškosti; vi ste namreč njegovi sinovi.