Frančišek o Singapurju kot gospodarsko uspešni, a hkrati socialno pravični državi
Frančišek o Singapurju kot gospodarsko uspešni, a hkrati socialno pravični državi
V nagovoru singapurskim oblastem, diplomatskemu zboru in civilni družbi v prostorih univerzitetnega kulturnega centra se je sveti oče zahvalil za topel sprejem, pohvalil rast države, odpornost in zavezanost socialni pravičnosti, pozval pa k nadaljnjim prizadevanjem za vključevanje, okoljsko trajnost in skupno dobro. Svoje razmišljanje je začel s poudarkom današnje edinstvene vloge Singapurja kot »trgovskega križišča prvotnega pomena in stičišča različnih narodov«.
Napredek ni naključen
Papež je izpostavil preobrazbo mesta-države od njenih skromnih začetkov in pohvalil njeno neomajno predanost izvajanju projektov in pobud, ki so ji pomagale pri razvoju. Napredek po njegovem ni bil naključen, temveč dosežen z »razumskimi odločitvami« in skrbnim načrtovanjem. Opozoril je na zapuščino Lee Kuan Yewa, prvega singapurskega premierja, saj da sta njegova vizija in vodenje postavila temelje za hitro rast in preobrazbo države.
Socialna pravičnost in skupno dobro
Frančišek je nadaljeval, da se Singapur ne zavzema zgolj za gospodarsko rast, marveč tudi za socialno pravičnost in skupno dobro, ter pozdravil prizadevanja države pri zagotavljanju, da bodo imeli vsi državljani koristi od napredka, s politikami, ki zagotavljajo javna stanovanja, visokokakovostno izobraževanje in učinkovit sistem zdravstvenega varstva. Izrazil je še upanje, da »se bodo ta prizadevanja nadaljevala, dokler ne bodo imeli od njih koristi vsi Singapurci«.
Pristni človeški odnosi v digitalni dobi
Toda hkrati je papež posvaril pred tveganjem postavljanja »pragmatizma ali zaslug nad vse«, kar bi lahko nehote vodilo v izključevanje marginaliziranih. Pri tem je vnovič poudaril pomen spominjanja na revne in ostarele in varovanja dostojanstva migrantskih delavcev, ki po njegovem veliko prispevajo k družbi in jim je treba zagotoviti pošteno plačilo. Nadalje je izpostavil še pomen negovanja pristnih človeških odnosov, zlasti v digitalni dobi.
Sobivanje različnih kultur, ver, etnij
Ob tem je Singapurce pozval, naj tehnološki napredek uporabijo za spodbujanje razumevanja in solidarnosti, ne pa za izolacijo posameznikov v »lažni in nematerialni resničnosti«. Poudaril je še harmonično sobivanje različnih kultur, ver in etnij v Singapurju, ki ga »omogoča nepristranskost javnih oblasti, ki v konstruktivnem dialogu sodelujejo z vsemi«, kar zagotavlja, da lahko slehernik prispeva k skupnemu dobremu.
Uravnotežen in trajnosten razvoj
Sveti oče je dodal, da so medsebojno spoštovanje, dialog in sodelovanje bistveni za izogibanje kaosu in konfliktom ter za zagotavljanje, da ostane razvoj uravnotežen in trajnosten. Ob zaključku govora se je zahvalil Singapurju za njegovo zavezanost okoljski trajnosti in ga izpostavil kot primer, kako lahko tudi majhni narodi pomembno vplivajo v boju proti okoljski krizi.
Duh bratstva in vključevanja
Singapur je pozval, naj nadaljuje z iskanjem »inovativnih rešitev za reševanje okoljskih izzivov«, in ga spomnil, da lahko njegova prizadevanja tudi ostale države navdahnejo, da storijo enako. Za zaključek je Frančišek molil, da bi Bog vodil singapurske voditelje v odzivanju na potrebe in pričakovanja ljudstva, in izrazil upanje, da bodo nenehna prizadevanja naroda še naprej odsevala »duh bratstva in vključevanja« v dobro vseh.
Spoznanje napihuje, ljubezen pa zida
Med mašo na nacionalnem štadionu v Singapurju je papež vernike spomnil, da je ljubezen temelj vsega, kar smo in počnemo, izhodiščna točka njegove pridige pa je bila lepota Singapurja, velika in drzna arhitektura, zaradi katere »je mesto tako znano in navdušujoče«. Razmišljal je o Pavlovih besedah »spoznanje napihuje, ljubezen pa zida«, saj je ljubezen temelj velikih del, ki jih ljudje opravljajo, ne pa denar, tehnika ali inženirske sposobnosti.
Božja ljubezen nas odrešuje in osvobaja
Že kratek razmislek lahko pokaže, da velika dela, čeprav so navdihnjena z ustvarjalnostjo in geniji, vendarle slonijo na neštetih »krhkih moških in ženskah«, ki jih motivira ljubezen, brez katere ni zagona in moči za gradnjo. To prepričanje, je nadaljeval papež, »potrjuje in razveseljuje« vera, ki uči, da je Bog, naš skupni Oče, »v srčiki naše sposobnosti ljubiti in biti ljubljen«. Bog je vsakogar ustvaril svobodno in iz ljubezni, Božja ljubezen nas odrešuje in osvobaja greha in smrti.
V svoji lastni ljubezni vidimo odsev Božje ljubezni
Frančišek je navedel še besede sv. Janeza Pavla II., češ da »v svoji lastni ljubezni vidimo odsev Božje ljubezni – ljubezni, za katero je značilno globoko spoštovanje do vseh ljudi, ne glede na njihovo raso, prepričanje ali kakršno koli drugačnost od nas. Te besede nas spominjajo, da obstaja še večji čudež, ki ga je treba sprejeti s še večjim občudovanjem in spoštovanjem – to so naši bratje in sestre, ki jih vsakodnevno srečujemo,« je pojasnil sveti oče.
Zgled Device Marije in sv. Frančiška Ksaverija
Dodal je, da nas Božja ljubezen vabi deliti z drugimi, se velikodušno odzvati na potrebe ubogih, spodbujati trpeče in biti vedno pripravljeni odpuščati in upati. »Ljubezen je središče evangelija,« je Frančišek ponovno citiral sv. Janeza Pavla II. in pridigo sklenil z zgledom dveh svetnikov, ki ponazarjata to ljubezen: blažene Device Marije in sv. Frančiška Ksaverija, ki so ga na misijonskih potovanjih pogosto sprejeli tudi v Singapurju.
»Gospod, tukaj sem; kaj hočeš, da storim?«
Ob koncu je sveti oče zbrane vernike povabil še, naj sledijo njunemu zgledu in se navdihujejo ob besedah sv. Franiška Ksaverija: »Gospod, tukaj sem; kaj hočeš, da storim?«, ki naj »nas spremljajo ne zgolj v teh dneh, marveč vedno, kot stalna zaveza, da poslušamo in se pripravljeni odzovemo na povabila k ljubezni in pravičnemu življenju, ki še danes prihajajo k nam iz neskončne božje ljubezni«.
Medverski dialog z mladimi
Papež se bo v petek udeležil medverskega dialoga z mladimi v upanju na navdihujoče ukrepe in zavezo k enotnosti in upanju med mladimi različnih veroizpovedi po vsem Singapurju. Pričakujejo nad 600 udeležencev iz več kot 50 šol, medverskih in verskih organizacij. Lawrence Chong, svetovalec na vatikanskem Dikasteriju za medverski dialog in vodja dogodka, poudarja Frančiškovo edinstveno sposobnost gojiti prijateljstvo in »občutek družine« med katoličani in nekatoličani.
Prihodnost Cerkve je tudi Azija
Chong je osebno navdušen nad izbiro svetega očeta, da je med 45. apostolskim potovanjem v tujino obiskal različne narode Indonezije, Papue Nove Gvineje, Vzhodnega Timorja in Singapurja: »Po mojem mnenju ima papež vizijo, da je prihodnost Cerkve tudi Azija. Kamor koli gre Frančišek, povsod neti prijateljstva. Vsem daje občutek, da želimo biti ena družina, čeprav niso katoličani. Zelo težko je najti verskega voditelja, ki lahko združi ljudi različnih ver, barv in jim da občutek, da so ena družina.«