»Evangelij družine« kardinala Kasperja
»Evangelij družine« kardinala Kasperja
V tem tednu naj bi v nemškem in italijanskem jeziku izšla knjiga nemškega kardinala Walterja Casperja z naslovom »Evangelij družine«, v kateri kardinal objavlja tudi svoje razmišljanje, ki ga je predstavil na kardinalskem konzistoriju pretekli mesec v Vatikanu. Upokojeni nemški kardinal, ki je pred upokojitvijo vodil Papeški svet za pospeševanje edinosti med kristjani, je na naslovnice svetovnih medijev prišel, ko so v italijanski tisk pricurljale njegove besede, kako bi Cerkev morala podpirati ločene in znova civilno poročene katoličane.
Toda kardinal Kasper je v pogovoru za Radio Vatikan povedal, da je bil osnovni namen njegovega nagovora kardinalom poglobitev teološkega razumevanja izzivov, s katerimi se soočajo družine, preden bo na to temo v letošnjem oktobru v Vatikanu pričela zasedati izredna škofovska sinoda. Medtem ko mora Cerkev ostati zvesta svojemu nauku o neločljivosti zakramenta zakona, je dejal kardinal, pa je izredno pomembno, da nudi podporo, tolažbo in spodbudo tistim, ki v svojem družinskem življenju izkušajo težave.
»Papežu sem že na samem začetku povedal, da imam svoje lastno mnenje in Frančišek me je spodbujal, naj o tem tudi spregovorim. Želel si je namreč odprte razprave o žgočem problemu ... Moj glavni namen ni bil razpravljati o ločenih in znova poročenih ljudeh, ampak govoriti o evangeliju družine ... Prepričan sem, da si večina mladih ljudi želi stabilnih razmerij, želijo si družinskega življenja, zato jim mora Cerkev pomagati. Sam sem želel spodbuditi novo, boljše, globlje razumevanje življenja v družini ...
Spregovoril sem tudi o položaju, ko se družinsko življenje pri nekaterih ljudeh izkaže za neuspešno. Cerkev jim mora biti blizu, jim pomagati, jih podpirati in spodbujati, zato je bil moj predlog, da bi poiskali pot med strogim upoštevanjem predpisov, kar ne mora biti pot za normalne kristjane, in čisto popustljivostjo – menim, da je to lahko edini pristop Cerkve v sodobnem času.
Še vedno v celoti vztrajam pri cerkvenem nauku, toda tega je potrebno prilagoditi posameznim primerom, kakor je počel Jezus in kot to pogosto počne papež Frančišek ... cerkveni nauk ni nekakšna ideologija v oblakih, Bog si želi biti blizu ljudem.
Če pogledamo odgovore na vprašalnik sinodalnega tajništva, je očitno, da obstajajo številne težave, da smo se znašli pred breznom ... Cerkev pa ima most, preko katerega lahko prehodi brezno. To ne pomeni, da mora povsem spremeniti svojo politiko, na nov način pa mora pojasniti, kaj je družina, kaj je sveti zakon, da bi lahko ljudem pomagala in obenem ostala zvesta evangeliju.
Nerad govorim o revoluciji ... Pred drugim vatikanskim cerkvenim zborom so obstajali nauki proti ekumenizmu, pa vendar na koncilu niso tega nauka uničili ali zanikali, temveč so našli način, da so ga primerno pojasnili ... zato se sprašujem, zakaj česa podobnega ne bi mogli storiti tudi z drugimi nauki.
Blaženi John Henry Newman je napisal znameniti esej o verskih vprašanjih ... zato moramo prisluhniti ljudem, ki živijo družinsko življenje, ne le tistim, ki živijo v celibatu: eni in drugi so Božji otroci.«
Vir: Radio Vaticana
Foto: splet / RV