Ekumensko bogoslužje v Ljubljani: Božjo besedo spoznavajmo, ljubimo in živimo
Ekumensko bogoslužje v Ljubljani: Božjo besedo spoznavajmo, ljubimo in živimo
Zajemati iz skupne »buče«, zajemati iz Kristusa
Bogoslužje se je začelo z zanimivo simbolično gesto: predstavniki treh Cerkva so popili kozarec vode, ki so jo zajeli iz skupne buče, postavljene pred oltar. O tem je gostitelj, evangeličanski duhovnik in zaslužni škof mag. Geza Filo, v svoji dobrodošlici povedal: »V Burkini Faso, kjer so pripravili letošnje gradivo za Molitveno osmino za edinost kristjanov, je veliko groženj za mir in družbeno povezanost. Kljub temu je pripravo spremljala izkušnja kristjanov različnih veroizpovedi, da je Kristusova ljubezen, ki zedinja vse kristjane, vendarle močnejša od delitev.
Predstavniki treh Cerkva so popili kozarec vode, ki so jo zajeli iz skupne buče, postavljene pred oltar.
To lepo simbolizira tudi buča vodnjača, ki jo imamo pred oltarjem. Domačini so iz nje ponujali gostom vodo, ko utrujeni prispejo s potovanja, kot je to storil Abraham, ko je sprejel tri obiskovalce in jim ponudil vodo. S tem jim izrazijo dobrodošlico, gostoljubnost in občestvo. Ko se obiskovalec okrepča, se lahko začne pogovor. Zato smo na začetku današnje molitve tudi mi izrazili dobrodošlico s požirkom vode.«
Videti človeka
V pridigi, ki jo je imel škof Anton Jamnik, je ob evangeljski priliki o usmiljenem Samarijanu posebej poudaril, da smo vsi povabljeni, da resnico Svetega pisma spoznavamo, ljubimo in iz nje živimo. "Videti človeka pomeni, da se s sočutjem vživimo v njegov položaj, mu prisluhnemo in s konkretnimi dejanji pomagamo odkrivati njegovo dostojanstvo. Eno samo dobro dejanje, ki je narejeno iz čiste zastonjskosti, utegne človeka rešiti in je zapisano v večni Božji spomin, je zapisal Dostojevski.
Sveta Mati Terezija nas v svojih razmišljanjih in dejanjih vabi, da v obličju slehernega človeka odkrivamo Jezusovo obličje". Jamnik je zaključil, da se moramo na vse načine upirati skušnjavi sodobne družbe, ki želi drugega popredmetiti, imeti vse pod nadzorom in obvladovati človeka v različnih oblikah tehnične in empirične racionalnosti. Kristjani smo poklicani, da v tem svetu pričujemo o dostojanstvu človeka ter skrbi za tistega, ki je v najtežjem položaju.
Popravljati »strgano mrežo« in »poškodovano obleko« – Cerkev
Bogdan Dolenc je v nagovoru vse zbrane povabil k zaupanju v Jezusovo delovanje, saj je on izvir resnične edinosti. »Jezus Cerkev primerja z mrežo, pri čemer gre za takšno mrežo, ki človeka dviga iz globin teme k svetlobi in pomaga, da ne potone. Toda kot beremo v današnjem evangeliju, sta dva Jezusova učenca v čolnu popravljala mreže. Se mi zdi, da je ta strgana mreža podoba Cerkve, ki je potrebna popravila.
To naše ekumensko delo bi lahko primerjali ravno s tem popravljanjem mreže,« je med drugim dejal prof. Dolenc in se spomnil na očeta, ki je bil krojač. »Svojim strankam je poleg nove obleke dal tudi nekaj ostankov blaga, ki smo jim rekli flike, da lahko v primeru poškodbe obleko zakrpajo ... Naš »krojač« je Jezus. On bo zakrpal tako, da se strgano niti ne bo poznalo. Želim, da bi sodelovali pri tem čudovitem Božjem projektu,« je sklenil dr. Dolenc.
Naš »krojač« je Jezus. On bo zakrpal tako, da se strgano niti ne bo poznalo.
Bližje Bogu, bližje drug drugemu
Pravoslavni duhovnik Mitar Tanasić pa je poudaril, da čim bližje smo Kristusu, čim bolj gradimo prijateljski odnos z njim, tem bližje smo tudi drug drugemu. »Ni ljubezni do Boga brez ljubezni do bližnjega, saj se ljubezen do Boga preizkuša v ljubezni do ljudi. Kdor ne ljubi brata, ki ga vidi, ne more ljubiti Boga, ki ga ne vidi«. Navedel je nauk meniškega učitelja sv. Doroteja iz 6. stoletja, ki je deloval na področju današnje palestinske Gaze: »Predstavljajte si krog, zarisan na tleh. Krog predstavlja svet. Njegovo središče Boga, žarki, ki iz središča izhajajo, pa človeške poti. Bolj ljudje, ki se želijo približati Bogu, potujejo proti središču, bolj se približajo med seboj. Velja pa tudi, da čim bližje smo drug drugemu, tem bližje smo Bogu«.
Še je upanje
Silvester Gaberšček, dolgoletni soorganizator ekumenskih srečanj, je spomnil na štiri velike ekumenske dogodke minulega leta: 30-letnico Slovenske škofovske konference, ko so bili pri slovesnosti navzoči tudi predstavniki drugih Cerkva; zgodovinski ekumenski in medverski dogodek v Kopru "Mir tebi, Evropa! Mir tebi, Balkan!" z navzočnostjo dveh kardinalov, 23 škofov, treh pravoslavnih episkopov, dveh evangeličanskih škofov, treh muftijev (ki so v islamu primerljivi z našimi škofi), šestih imamov in številnih duhovnikov; srečanje »Skupaj za Evropo« v romunskem Temišvaru, ki so se ga udeležili predstavniki laiških katoliških, evangeličanskih, luteranskih in pravoslavnih gibanj, zlasti veliko mladih, in taizéjsko novoletno srečanje v Ljubljani. »Evropa še ima možnosti, še ima upanje, kar zlasti potrjujejo številni mladi na teh dogodkih, ki so dali močno pričevanje današnjemu svetu.«
Ekumensko bogoslužje, ki ga je s petjem popestril tudi zbor Marijinega dela, se je sklenilo z Gospodovo molitvijo ter skupnim blagoslovom škofa Jamnika in Geze Fila. Sledilo je prijateljsko druženje ob kosilu, ki ga je pripravila ljubljanska evangeličanska občina.
Še nekaj fotoutrinkov si lahko ogledate v galeriji Igorja Vojinoviča: