Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Ekumenska filmska nagrada v Cannesu Dancu Thomasu Vinterbergu

Za vas piše:
Kathpress/M.Š.
Objava: 30. 05. 2012 / 10:26
Oznake: Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:10
Ustavi predvajanje Nalaganje

Ekumenska filmska nagrada v Cannesu Dancu Thomasu Vinterbergu

Njegov film 'Jagten' predstavlja usodo angažiranega vzgojitelja, ki ga po krivem obtožijo spolne zlorabe otrok.

Film 'Jagten' ('Lov') danskega režiserja Thomasa Vinterberga je na 65. filmskem festivali v Cannesu prejel nagrado ekumenske žirije, ki je svojo odločitev oznanila minulo soboto. Film predstavlja usodo angažiranega vzgojitelja, ki ga po krivem obtožijo spolne zlorabe otrok. Ker o tem nihče ne dvomi, kmalu izgubi službo, deležen je nasilja in poniževanj, v družbi ga množično prezirajo. Filmski kritiki so delo pohvalili predvsem zaradi izjemne igre glavnega igralca Madsa Mikkelsena.

Ekumensko nagrado v Cannesu od leta 1974 podeljujejo filmu, ki se na poseben način posveča krščansko-duhovnim razsežnostim človekovega obstoja. Med dosedanjimi prejemniki so režiserji Rainer Werner Fassbinder, Wim Wenders in Michael Haneke. Šestčlansko žirijo je letos vodil švicarski teolog in filmski publicist Charles Martig.

Z 'Lovom' je ekumenska žirija nagradila film, ki v nasprotju z javno razpravo presega pedofilijo in spolno zlorabo otrok. Zgodba o krivično obtoženem vzgojitelju Lucasu, z močno čustveno verodostojnostjo in naraščajočo negotovostjo ga je v glavni vlogi odigral danski igralec Mads Mikkelsen, v gledalcu povzroči zgražanje ob breznih krivičnih obtožb, ki lahko nastanejo v razburjeni družbi.

Dekletce v otroškem vrtcu čeblja v nepovezanih stavkih, ki pa jih odrasli razumejo kot namigovanje na spolno zlorabo. Le majhen namig je potreben in že se požene strah zbujajoče kolesje. Vzgojiteljica svojo negotovost potisne na stran z utemeljitvijo, da otroška usta nikoli ne lažejo. Njen nadrejeni se potuhne za uradni postopek, starši drugih otrok podležejo vsesplošni histeriji, govoricam, podtikanjem in dinamiki javnega neutemeljenega obtoževanja. Jadra nesporazuma ujamejo močan piš vetra, ki jih ponese v vedno nasilnejše kroge.

'Lov' je nasprotje Vinterbergovega filma 'Praznovanje' (1998), v katerem sin na družinskem slavju očeta obtoži spolne zlorabe. Inovativna drama, ki se je pričela s filozofijo 'Dogme 95', je takrat dirigirala naraščajočo občutljivost meščanske družbe za temo spolnih zlorab.

Novi film 'Lov', ki tudi z delom snemalca postavlja nasprotje 'Praznovanju', menja strani pri omenjeni temi. Niti v enem samem trenutku v filmu gledalec ne podvomi v Lucasovo nedolžnost. V osrčju filma je občutljiv moški, ki si z neverjetno potrpežljivostjo prizadeva, da bi lahko čim več časa preživel s svojim najstniškim sinom. Lucas je oče iz priročnikov za vzgojo, pozoren in dostopen prijatelj, zanesljiv, otipljiv in vendar trden.

S svojim likom predstavlja 'novo', občutljivejšo moškost, ki je v nasprotju z njegovimi robatimi prijatelji, katerim se na začetku filma pridruži na lovu v gozdu. Lucas se sprva niti ne zna ubraniti, tako osupel je, ko ga družba izloči iz svoje srede. Dolgo časa je potrebno, da doseže točko, ko se postavi sebi v bran. Šele ko med božičnimi nakupi ne dobi željenih živil in ko ga fizično napade krajevni mesar, se obrne in postavi po robu skupnosti.

Toda zgolj telesni upor ne učinkuje niti na simbolni ravni. Zato božično bogoslužje služi kot dejanski kraj soočenja, kjer zlorabljeni moški brani svojo nedolžnost. 'Lov' je film o človeku, ki izgubi vse, ki je izločen iz družbe in oropan svojega dosedanjega obstoja. Ki pa kljub temu doživi srečen konec, vsaj na pol – kajti: upanje vedno ostaja.

Zlato palmo na cannskem filmskem festivalu je letos prejel ugledni avstrijski režiser Michael Haneke za svoj film z naslovom 'Amour' ('Ljubezen'), v katerem pripoveduje zgodbo o ostarelem zakonskem paru, ki se mora soočiti s smrtjo.

Kupi v trgovini

Novo
Neoprostljivo
Zgodovina
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh