Drevi odprtje razstave Milana Razborška v Galeriji Družina
Drevi odprtje razstave Milana Razborška v Galeriji Družina
Slikar Milan Razboršek se je rodil leta 1959 v Trbovljah. Že med študijem na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, še intenzivneje pa proti njegovemu zaključku, je obiskoval različne tečaje risanja in slikanja na ljubljanski Likovni akademiji. Po štiriletnem študiju slikarstva in opravljeni diplomi na Šoli za risanje in slikanje v Ljubljani se je profesionalno aktiviral na področju likovne umetnosti.
Razstavo bo odprl akademski slikar Darko Slavec, ki Razborškovo ustvarjanje spremlja že od njegovih študijskih let. O njem pravi, da je nemirni likovni opazovalec, raziskovalec, mislec in slikar ustvarjalec, ki preseneča s svojo neposredno likovno odzivnostjo na okolje, v katerem živi in ustvarja.
»Milan Razboršek je strasten slikar, ki mu slikanje pomeni možnost v likovno izpovednem smislu na podlagi življenjskih izkušenj izpovedati svoj osebni likovni nazor, razmišljanje o usodi človeštva, v katerem je prisotna tako sedanjost, kot tudi biblična preteklost, ki ju avtor med seboj povezuje v vedno bolj zavidljivem in nadrealnem umetniškem izrazu.«
KAJ? Odprtje razstave Apokaliptični svet slikarja Milana Razborška. KDAJ? V torek, 10. januarja. KJE? V Galeriji Družina na Krekovem trgu 1.
Vojne, begunci, lakota, pohlep …
Kot je zapisal Slavec v spremnem besedilu od današnjem odprtju razstave, je presenetljiv napredek na področju likovne interpretacije in izraza Razboršek »dosegel v svojem najnovejšem ciklu na temo apokalipse, povezanim s skrivnim razodetjem Sv. Janeza Evangelista o koncu sveta. Tema je z likovnega vidika nekakšno nadaljevanje križevega pota. Likovni izraz na to temo razodetja je postal še bolj kompleksen v obliki izraznih, kompozicijskih in s simboli nadgrajenih rešitev ter tudi glede siceršnjega odzivanja avtorja na dramatična dogajanja v sodobnem svetu. To so številne vojne, razseljeni begunci, lakota, človekove krivice, pohlep, politične intrige ter vedno bolj pogoste globalne katastrofe v obliki požarov, potresov, poplav itd.«
Odprlo se mu je slikarstvo
Kot nadaljuje Slavec, se je Razboršku prav v tem zadnjem ciklu odprlo slikarstvo. »Intenzivneje ustvarja slike, ki so polne novih idej, bolj kompleksne, izpovedne, v njih se nahaja vedno večje število človeških figur v različnih prostorskih planih in dinamičnih pozah. Barvitost posameznih lokalnih območij v slikovnem polju postaja bogatejša, uporabljene so večje dialektične razlike v vseh smislih, kar povečuje dramatično napetost v vsaki sliki in ji s tem omogoča uprizoriti kompleksnejše sporočilo in doseči boljši umetniški učinek.«