DKPS: Spremembe so nujne, a boleče (za razvajene otroke, vplivne starše, kapital)
DKPS: Spremembe so nujne, a boleče (za razvajene otroke, vplivne starše, kapital)
Problemi nasilnega medvrstniškega vedenja ne čakajo pred vrati, temveč z njimi že dlje (težko) živimo. »Poudarjeni niso le razlogi, temveč konkretni predlogi za spremembe, ki bi lahko trend obrnile na bolje. Zdi se, da te pozive slabo slišijo tisti, ki imajo moč in lahko spremenijo zakonodajo,« so jasni v DKPS.
Nujne, toda boleče spremembe
Spremembe so po njihovem nujne, toda boleče – za razvajene otroke, ki bi morali spoštovati sošolce, učitelje in šolska pravila; za vplivne starše, če ne bi imeli več dostopa do anonimnih prijav šolski inšpekciji in bi bili njihovi otroci obravnavani enako kot ostali; tudi za kapital, če bi prepovedali uporabo pametnih telefonov otrokom pred 10. letom starosti, če bi prepovedali telefone v šoli in uporabo spornih aplikacij, kakršna je TikTok, opozarjajo v DKPS.
Slabo slišana sporočila
»Strokovnjaki so si enotni, da bi bile te spremembe nujne, žal pa tudi enotno ugotavljajo, da njihovih sporočil ne slišijo dobro ne starši in ne tisti, ki delajo zakone,« pojasnjujejo katoliški pedagogi in dodajajo, da v osnovnih šolah medsebojne odnose in delovanje celotne inštitucije gradijo na temelju vzgojnega načrta, s čimer si šole postavijo okvir osnovnih vrednot, sodelovanja in komunikacije.
Več prostora tudi za smisel
»Tak načrt bi bil nujno potreben tudi v srednjih šolah. Skrajni čas je, da šola postane prostor, v katerem mladi doživljajo celovit, ne le intelektualni razvoj. Ko bomo v šoli zajeli razsežnosti celostnega – tako telesnega kot čustvenega, vedenjskega, socialnega, estetskega in duhovnega – razvoja, bo v njej morda več prostora tudi za smisel, ki danes otrokom tako zelo manjka,« so prepričani v DKPS.
Prezrta duhovna dimenzija
Obenem ne zaobidejo še enega vidika, ki osvetljuje problem naraščajočega nasilja – duhovnosti. O tej dimenziji se domala ne govori, pa vendar prav z duhovnega področja izvirajo najgloblje osebne motivacije. »Je eden temeljev za razvoj empatije, spoštovanja in notranje urejenosti. Človek ni odgovoren le sebi in družbi, pač pa tudi Bogu, ki razodeva moralni in vrednostni sistem. Dokler bomo v naboru razlogov za odklonsko vedenje posameznikov to prezrli, bodo vse rešitve delne in pomanjkljive.«
Teorije, ki mladim majejo temeljno identiteto
V DKPS opozarjajo, da ima danes nemoteno pot in odprta vrata v šolo vrsta projektov in aktivističnih skupin, ki mladim – kljub vsemu vedenju o škodljivih in tragičnih posledicah – predstavljajo različne teorije, vključno s sporno teorijo spola. Mladim majejo temeljno identiteto, iz katere bi lahko odrasli v urejene in ne motene ali nasilne odrasle ljudi.
Dovolj spoznanj, čas za spremembe
»Spoznanj in ugotovitev je dovolj, nujno je, da se začnejo rojevati spremembe. Od vseh, ki načrtujejo prenovo za dobro in smiselno slovensko šolo, pričakujemo, da prisluhnejo ključnim spoznanjem dosedanjih razprav in temeljnim zakonitostim celovitega razvoja otroka,« še izpostavljajo v Društvu katoliških pedagogov Slovenije.
Prihodnosti nas je lahko strah
Pričakujejo še, da ne bodo sledili niti nesmiselnim modnim teorijam niti sebičnim interesom določenih vplivnih skupin. »Z generacijo, ki odrašča, se ne smemo igrati. Že danes videno nasilje kaže, da nas je prihodnosti lahko strah. Tega pa si ne želimo, zato strnimo znanje in ljubezen, ki jo premoremo, da zaščitimo tako otroke kot našo skupno prihodnost,« so izjavo za javnost končali v DKPS.