Direktor Tone Rode: Želimo opogumljati, navduševati in oznanjati
Direktor Tone Rode: Želimo opogumljati, navduševati in oznanjati
V sedmih desetletjih se je Družina razvila v zelo razvejano podjetje. Kakšno mesto ima v njem tiskana Družina?
Tiskana Družina je že od vsega začetka temelj našega delovanja. Dobro se zavedamo, da je po svojem bistvu in v tem redu družba Družina najprej medijsko in nato založniško, turistično in trgovsko podjetje. V jedru vsega, kar delamo, je poslanstvo informiranja, izobraževanja in oznanjevanja, posredovanja krščanskih vrednot, realnega pogleda na svet, povezovanja vsebin in ljudi.
Druga temeljna značilnost je, da je Družina vedno bila in bo blizu ljudem, je glas teh, ki niso imeli glasu.
Vrednot in poslanstva ne spreminjamo, smo se pa za uresničitev le teh dolžni prilagajati potrebam in izzivom, ki jih vsaka doba postavlja pred nas. Zato ni naključje, da je tiskana Družina s časom postala tednik, zatem pridobila podstrani, posvečene otrokom, ki so kasneje prerasle v revijo Mavrica, nato družinsko prilogo Naša družina, spletni portal druzina.si, v letu 2011 še prilogo za družbo in kulturo Slovenski čas, obstoječim revijam so se pridružile še Magificat, SLO, #Najst, Radovednež in Praznična, leta 2017 je pod okriljem Družine začel delovati oznanjevalni spletni portal Aleteia, pred tremi leti je bil tednik vsebinsko in oblikovno prenovljen, priloga Naša družina pa je začela izhajati tedensko, pred dobrim letom je zaživel video kanal Družina z odmevno oddajo Reflektor ipd. Ko gledam nazaj, osupnem ob zanosu in sposobnosti prednamcev in tudi naših sedanjih sodelavcev, ki so vseskozi skrbeli, da je Družina uspela pravočasno prepoznavati znamenja časa, da se ni zadovoljila z lovorikami preteklosti, temveč je v vsakem obdobju iskala nove načine, kako uresničevati nalogo, ki ji je zaupana. Bogu hvala za toliko talentov in garaških delavcev v tem Božjem vinogradu!
Družini tudi danes, po 70 letih, uspeva stopati v stik z množicami, tudi danes z vsaj tretjino Slovencev, katerim na različne načine oznanja Jezusa ter jih spodbuja k polnemu krščanskemu življenju.
Nekoč, sredi druge polovice 20. stoletja, je Družina lahko bila samo tiskana in v takšni obliki nagovarjala velike množice. Danes, v času, ko je ponudbe za vse različne okuse ogromno, ko vse bolj komuniciramo prek spleta in družbenih omrežij, ko informacije sprejemamo »multimedijsko«, prek pisane besede, zvoka in videa, pa bi bilo čudno, celo nerazumljivo in čudaško, če se Družina ne bi posluževala vseh orodij, ki jih ima na voljo za uresničevanje svoje nenadomestljive vloge v Cerkvi in družbi. Družini tudi danes, po 70 letih, uspeva stopati v stik z množicami, tudi danes z vsaj tretjino Slovencev, katerim na različne načine oznanja Jezusa ter jih spodbuja k polnemu krščanskemu življenju.
Na vsakega človeka gledamo s spoštovanjem in ga razumemo celostno, kot telesno, duševno in duhovno bitje, ki se uresničuje le v skupnosti in v perspektivi večnosti.
Kakšna je vizija podjetja, ki je ob tiskani izdaji Družine razvilo celo vrsto dejavnosti?
Družina ima dvojno vlogo v Cerkvi, eno navznoter in drugo navzven. Najprej smo tu za katoličane, da ključne informacije in dogodke analiziramo in osmislimo, da jih opogumimo in navdušimo za zasebno in javno življenje po Kristusovem zgledu in nauku. Naša naloga navzven pa je oznanjevanje. Posredovati resnico evangelija in lepoto krščanskega življenja. Posredovati sporočila Cerkve, papeža in škofov celotni slovenski družbi. Graditi mostove dialoga s kulturo, filozofijo in znanostjo našega časa. Na sodoben in razumljiv način razlagati temelje naše vere tudi tistim, ki so od nje oddaljeni.
V čem je Družina edinstvena na medijskem področju?
Prva temeljna značilnost Družine je, da pri njej vedno veš, pri čem si. Družina je slovenski katoliški medij, torej mnenjski medij, ki gleda na stvarnost skozi lečo krščanskih vrednot, je polno zavezan resnici, vendar brez skrivanja svoje identitete ali namenov za fasado neke navidezne neopredeljenosti, o kateri si polnijo usta prav tisti, ki za hrbtom ljudi manipulirajo z javnim mnenjem. Bralci vedo, da se na Družino vedno lahko zanesejo, in se vse bolj zavedajo, da je medij, kot je Družina, v času lažnih novic vse bolj dragocena in redka dobrina.
Vrednot in poslanstva ne spreminjamo, smo se pa za uresničitev le teh dolžni prilagajati potrebam in izzivom, ki jih vsaka doba postavlja pred nas.
Druga temeljna značilnost je, da je Družina vedno bila in bo blizu ljudem, je glas teh, ki niso imeli glasu. V titoističnem totalitarizmu so to bili eni, v današnjih časih se jim pridružujejo še drugi, ki mogoče niso najbolj izpostavljeni, a smo poklicani, da jih tudi vzamemo v bran. Na tem stojimo ali pademo tudi v prihodnosti.
Tretji razlog pa je, da na vsakega človeka gledamo s spoštovanjem in ga razumemo celostno, kot telesno, duševno in duhovno bitje, ki se uresničuje le v skupnosti in v perspektivi večnosti.
Skratka, tu nismo zato, da bi udobno sedeli v naročju matere Cerkve, temveč zato, da bi se misijonsko razdajali. In tudi v tem je Družina posebna.