Ciril Komotar: Kako ob rekordnih cenah goriv privarčevati?
Ciril Komotar: Kako ob rekordnih cenah goriv privarčevati?
Cene naftnih derivatov v Sloveniji so od letošnjega leta (21. 6.) delno regulirane. Na bencinskih črpalkah izven avtocest in hitrih cest so cene 95-oktanskega in dizelskega goriva regulirane in predpisane s strani države. Cene naftnih derivatov na avtocestah in hitrih cestah so liberalizirane. Moramo pa priznati, da ni le cena goriva tista, zaradi katere porabimo toliko denarja na gorivo. V številnih primerih smo zato krivi sami.
Kako ob rekordnih cenah goriv privarčevati? Kako lahko s tehniko varčne vožnje privarčujemo?
Ne glede na naprednost stroja, tehnologije, ter sistemov, ki tako ali drugače pripomorejo k večji energetski učinkovitosti vozil, je na koncu dneva še vedno največ odvisno od osebe za volanom. Kakšen je njen/vaš vozniški stil? Kako dobro predvidevate, kaj se bo zgodilo pred vami? Ste defenzivni ali dinamični tip voznika? Kaj pa dnevna trasa? Je kratka ali dolga? Upoštevate osnovne zapovedi varčne vožnje?
Varčna vožnja je umirjena in zbrana vožnja. (Ciril Komotar)
V kolikor vozite vozilo z ročnim menjalnikom – ali prestavljate prezgodaj ali prepozno? Izkoriščate najbolj ugodno navorsko območje? Vprašanje, odgovorov in vzrokov za (pre)visoko porabo je ogromno, a zlato pravilo varčne vožnje pravi, da k ekonomični vožnji največ pripomore umirjen vozniški stil in predvidevanje, s čimer se voznik izogne nepotrebnim zaviranjem in posledično tudi ponovnim pospeševanjem.
»Saj skočimo le do trgovine« je pogost stavek Slovencev, medtem ko jih večina avto pusti prižgan. Koliko bencina pokurimo s tem dejanjem?
Načeloma velja, da povprečno vozili v mirujočem stanju in pri delujočem motorju porabi okoli pol litra goriva. Z veseljem pa podam ta nasvet: v zimskih mesecih, ko je zjutraj avtomobilska kabina zelo hladna, imajo nekateri navado zagnati motor in čakati, da se kabina ogreje, preden speljejo. Mnogo bolje je zagnati motor in speljati – ob umirjeni vožnji bo motor prej dosegel delovno temperaturo in kabina bo prej topla.
Varčna vožnja ali ekovožnja je način vožnje, ki stremi k najmanjšim povzročenim vplivom na okolje in k najmanjšim potovalnim stroškom.
Odprta okna in klima. Kako to prispeva k kurjenju bencina?
Vsak avtomobil je opremljen z različnimi porabniki električne energije in zagotovo je njihov smisel pod vprašajem, če trošijo energijo kar »tja v en dan«. Osnovno pravilo torej velja: Če so okna odprta, naj klimatska naprava počiva. Tudi za električne porabnike je namreč pogosto odgovoren motor na notranje izgorevanje. Drastičnih razlik pri porabi pa tu vseeno ni. Vožnja je tista, ki porabi/zahteva daleč največ goriva.
Rabljeni ali novi avtomobili? Ali tu obstaja razlika pri varčni vožnji?
V kolikor v obzir jemljemo razmeroma sodobne varčne avtomobile, potem večjih razlik ni. Obenem seveda velja, da vsaka nova generacija vozil avtomobilsko pokrajino obogati z novimi sistemi in naprednejšimi načini varčevanja energije. Na koncu dneva je največ odvisno od voznika.
Zlato pravilo varčne vožnje pravi, da k ekonomični vožnji največ pripomore umirjen vozniški stil in predvidevanje.
Katere so še prednosti varčne vožnje poleg manjše porabe goriva?
Načeloma velja, da je varčen voznik tudi umirjen voznik, ti pa imajo sebe, vozilo in okolico pod boljšim, skrbnejšim nadzorom. Logična posledica je večja varnost v prometu. Iz te enačbe absolutno izključujem lovilce rekordov varčne vožnje. Tudi takšni se najdejo in ti običajno vozijo prepočasi in hromijo kolikor toliko običajni prometni tok.
Kako smo po vašem mnenju Slovenci varčni pri vožnji? So Slovenci dovolj poučeni o varni in varčni vožnji avtomobila?
Slovenci smo vse boljši vozniki in v prometu, varčni, predvsem pa o varni vožnji vemo vse več. Trdim celo, da so današnji mladi vozniki bolje pripravljeni na promet, kot je to veljalo v preteklosti, ključni element tega pa je izobrazba in zavedanje posledic.