Cerkev v Pakistanu opaža versko zapostavljanje v šolskih učbenikih
Cerkev v Pakistanu opaža versko zapostavljanje v šolskih učbenikih
Pakistanske šole bi morale biti prvi kraji, kjer naj bi v deželi dosegli spremembo miselnosti na področju verske nestrpnosti. To zahtevo je izrazila komisija 'Pravičnost in mir' pri Pakistanski škofovski konferenci v pismu novemu predsedniku vlade v Pakistanu, Navazu Šarifu, saj so po mnenju pakistanskih škofov tamkajšnji učbeniki in učni načrti v pakistanskih šolah diskriminatorni za nemuslimanske učence, je poročala vatikanska agencija Fides.
Tako morajo tudi nemuslimanski učenci v državnih šolah obiskovati pouk islama, piše škofovska komisija. Njihova analiza 22 učbenikov v pokrajinah Sindh in Pundžab je pokazala, da v njih 55 poglavij vsebuje pomankljive predstavitve, ki žalijo tamkajšnje verske manjšine in jih zapostavljajo.
Dilema se pojavlja predvsem v tem, pojasnjuje vodja komisije, Peter Jacob, 'da pogosto ni razlike med izobraževanjem in širjenjem sovražnosti', saj so zgodovinski dogodki v učbenikih predstavljeni na napačen način. To že pri otrocih vodi v predsodke, ki kasneje spodbudijo nestrpnost do verskih manjšin. Ta diskriminacija nemuslimanov pa je v nasprotju s kar štirimi ustavnimi členi, utemeljuje Jacobs.
Diskriminacija v učbenikih je danes še pogostejša kot nekdaj, pojasnjuje komisija 'Pravičnost in mir': če je bilo leta 2009 vsega skupaj spornih 45 učbenikov, je danes takšnih že 213. Nova vlada bi morala na novo oblikovati izobraževalno politiko, se izogniti diskriminaciji in kot konkreten ukrep sprejeti odločitev, da nemuslimanskim učencem ni potrebno obiskovati pouka islama, pač pa jim ponuditi alternativne učne predmete – najidealnejši bi bil v tem primeru seveda verski pouk njihove veroizpovedi.
Foto: splet