Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Celo teroristi se čudijo naši razdeljenosti!«

Igor Vojinovič
Za vas piše:
Igor Vojinovič
Objava: 24. 01. 2024 / 14:53
Oznake: Maša, Škof
Čas branja: 7 minut
Nazadnje Posodobljeno: 24.01.2024 / 18:14
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Celo teroristi se čudijo naši razdeljenosti!«
Bogoslužje z ekumensko navzočnostjo v cerkvi Marijinega oznanjenja v Ljubljani. FOTO: Igor Vojinovič

»Celo teroristi se čudijo naši razdeljenosti!«

Drugi dogodek ob tednu krščanske edinosti v ljubljanski nadškofiji je pripravila Katoliška cerkev 23. januarja pri frančiškanih na Tromostovju. Pri sveti maši, ki jo je daroval škof Franc Šuštar, so sodelovali predstavniki srbske in makedonske Pravoslavne cerkve ter evangeličanske Cerkve.

Katoliški škof Šuštar: »Edinost kristjanov je Božji načrt«

V homiliji je škof spomnil na besede papeža Frančiška o »ekumenizmu krvi«, ki ga doživljajo kristjani v Burkina Fasu in mnogih drugih državah sveta, kjer so kristjani žrtev preganjanj. Teroristi so med bogoslužjem umorili mnoge duhovnike, pastorje in katehiste. Morali so zapreti številne cerkve in župnije. Tam so njihove skupnosti postale Cerkev mučencev. Iz sovraštva do vere umirajo ne samo posvečene osebe, temveč tudi verni laiki. Skrajneži jih napadajo samo zato, ker imajo Sveto pismo ali nosijo verižico s križem. Ne sprašujejo jih, ali so luteranci, anglikanci, katoličani ali pravoslavni. Preganjani so, ker so kristjani. Mučeništvo jih združuje. Če nas celo preganjalci napadajo brez razlik, zakaj se torej ločujemo in delimo mi?

Predstavniki štirih cerkva. FOTO: Ivan Rampre

Vzrok mučeništva niso samo teroristi, temveč tudi vlade držav, kjer so kristjani neznatna manjšina, je še dejal škof: »V Severni Koreji še vedno gledajo na vero kot na družbeno škodljivo zablodo. Če se kdo v javnosti pokaže kot kristjan, tvega smrtno kazen ali zapor. Takšnih zapornikov naj bi tam bilo okrog 70.000. Podobno je v Afganistanu, kjer so kristjani v ilegali, ali na Kitajskem, kjer je verska svoboda le na papirju.«

Papež Frančišek: »Skupaj hoditi, skupaj moliti in skupaj sodelovati«

Škof dr. Franc Šuštar. FOTO: Ivan Rampre

Škof je nadaljeval, da papež Frančišek kljub tem bolečim dejstvom še naprej oznanja bratstvo med vsemi ljudmi in verstvi. Zato potuje po svetu tudi tja, kjer so kristjani v manjšini. Verjame, da je edinost kristjanov Božji načrt. »Papež še pravi, da je za ekumenizem potrebno troje: skupaj hoditi, skupaj moliti in skupaj sodelovati,« je sklenil škof in v nagovoru po maši spomnil na štiri pomembna ekumenska dogajanja v minulem letu: obhajanje 30-letnice SŠK z ekumensko navzočnostjo, srečanje za mir, ki je bilo v Kopru, novoletno ekumensko taizéjsko srečanje mladih v Ljubljani in škofovsko sinodo o sinodalnosti Katoliške cerkve z ekumensko navzočnostjo opazovalcev iz sestrskih Cerkva.

Pravoslavni paroh Borislav: »Odprimo vrata svojih skupnosti vsem«

Pravoslavni ljubljanski paroh Borislav Livopoljac. FOTO: Igor Vojinovič

Predstojnik Srbske pravoslavne cerkve sv. Cirila in Metoda v Ljubljani, protojerej Borislav Livopoljac je povedal, da nas teden edinosti spominja, da »je ljubezen do Boga sila, ki nas združuje, ljubezen do bližnjega pa most, ki povezuje naše skupnosti«. Priliki o usmiljenem Samarijanu je najprej pripisal globlji smisel: »Vsi mi smo pretepen človek, roparji pa so naše strasti, naše slabosti, naša sebičnost in egoizem. Vsakega izmed nas je na okrevanje v gostilo peljal Kristus, usmiljeni Samarijan.«

Ljubezen do Boga je sila, ki nas združuje, ljubezen do bližnjega pa most, ki povezuje naše skupnosti.

Nato nas ta prilika spodbuja, da nismo brezbrižni do trpečih, »da smo podobni gostitelju in odpiramo vrata svojega srca in svoje skupnosti vsem, ki iščejo tolažbo in podporo. Uči nas vsakega lepo sprejeti, gostiti, podariti toplino, tolažilno besedo in evangelij. Zato naj bodo naše cerkve prostori, kjer se vsi počutijo dobrodošle ne glede na razlike, ki nas ločujejo. V tem gostoljubju spolnjujemo Gospodovo zapoved ljubezni do bližnjega.«

Evangeličanski duhovnik Geza Filo: »Bližnjega ne izbiram jaz, bližnji so vsi«

Mag. Geza Filo med nagovorom. FOTO: Igor Vojinovič

Zalužni škof in dolgoletni podpornik ekumenskih odnosov v Sloveniji mag. Geza Filo se je poglobil v pomembno razsežnost krščanske ljubezni: Kdo je bližnji? Jezus nas uči, da to niso samo »moji« ali »naši«. »Ne gre za to, da bi sam vnaprej izbiral svojega bližnjega. To ni krščansko. To je kvečjemu pogansko,« je poudaril. »Bližnji je oseba, ki jo srečam na poti svojega vsakdana ... So vsi ljudje, ki so del našega življenja ... Potrebe bližnjega terjajo naš učinkoviti odgovor, ki nam ga slika prispodoba o usmiljenem Samarijanu: potrebe po bratski bližini, ki daje smisel življenju. To je poziv našim krščanskim skupnostim, da se izognemo tveganju biti skupnost, kjer je veliko pobud pa zelo malo odnosov. Tveganje je, da skupnosti postanejo servisne postaje z bolj malo bratstva v polnem krščanskem pomenu.«

Čudna lahkotnost pri izgubljanju odnosov

Pastor mag. Geza Filo je poudaril odnose. FOTO: Ivan Rampre

V nadaljevanju je mag. Filo opozoril na izgubljanje občutka za medsebojne odnose: »Priznati si moramo, da danes malce prelahkotno ravnamo z ljudmi okoli sebe. Hočem reči, da nam zadnje čase ni prav nič težko koga mimogrede ozmerjati, da se nam ne zdi nič hudega, da se koga, ki se z nami ne strinja, kratko malo odrečemo, ga izločimo iz svojega sveta in iz svoje skupnosti. Kakor da bi bilo vsem vseeno, ali je ali ga ni, kakor da bi bilo celo bolje, če ga sploh ne bi bilo. Ta čudna lahkotnost pri izgubljanju odnosov kaže na žalostno resnico, da nam človek ob meni danes ne pomeni prav dosti ali pa skoraj nič. To niti ni čudno.

Kadar v neki družbi človek ne potrebuje več Boga, ki smo ga izrinili iz kriterijev svojega odločanja, potem se kmalu naveliča tudi človeka.

Kadar v neki družbi človek ne potrebuje več Boga, ki smo ga izrinili iz kriterijev svojega odločanja, potem se kmalu naveliča tudi človeka. Oba namreč postavljata preveč omejitev vladarju naše sedanjosti: vsemogočnemu Jazu. Ker sta Bog in človek brez vrednosti, je lažje razumeti, zakaj sta Jezusova prva in druga zapoved tako nasprotje prevladujočemu mišljenju. Mnogokrat tudi med kristjani.«

Bog in bližnji pa je nekaj, kaj v vsem poganja človekovo življenje in delovanje, je še dejal in sklenil: »Odnosi so vse in največ, kar imamo. Več kakor vse daritve in žrtve. Pri tem ne govorimo samo o tistih, ki so nam všeč, s katerimi se strinjamo ... Ne, govorimo o vseh ljudeh, vsakem bližnjem, ki je del našega življenja.« Ob koncu je zaželel, naj bo teden edinosti čas, ko bomo na novo odkrili krščansko ljubezen in krščansko skupnost.

Makedonski paroh Demetrije: Bog bo nagradil naše skupno delo

Demetrije Gazinkovski. FOTO: Ivan Rampre

»Graditi odnos s Kristusom pomeni biti bližje drug drugemu,« je poudaril duhovnik Makedonske pravoslavne Cerkve v Sloveniji Demetrije Gazinkovski. »Ne moremo govoriti o ljubezni do Boga brez ljubezni do bližnjega, kajti ta se potrjuje prav v ljubezni do ljudi: 'Kdor ne ljubi brata, ki ga vidi, ne more ljubiti Boga, ki ga ne vidi'. Bližje, ko bomo drug drugemu, bližje bomo Bogu«. Na koncu se je navezal na misel škofa Šuštarja in dejal: »Če bomo skupaj hodili, skupaj molili in skupaj sodelovali, trdno verjamem, da bo Bog to naše delo tudi nagradil!

Pozdrav miru. FOTO: Igor Vojinovič

Pogovor je povezoval Silvester Gaberšček, somaševala sta p. dr. Edvard Kovač in župnik v Planini Dragan Adam. Bogoslužje je s svojim petjem polepšal župnijski pevski zbor.

Ogled frančiškanske knjižnice, stare 790 let. FOTO: frančiškani

Po bogoslužju sta frančiškana p. Edi Kovač in p. Christian Gostečnik predstavnikom Cerkva razkazala prenovljeno frančiškansko knjižnico in muzej. Med drugim so si ogledali redek ohranjen originalni izvod Dalmatinove Biblije, ki je bila osebna last Primoža Trubarja, kar dokazuje njegov podpis. 

Biblija s podpisom Primoža Trubarja. FOTO: frančiškani

Knjižnica letos obhaja 790-letnico delovanja.

Nalaganje
Nazaj na vrh