Bratstvo, temelj in pot do miru
Bratstvo, temelj in pot do miru
Poslanico papeža Frančiška ob svetovnem dnevu miru, v kateri je rdeča nit bratstvo kot temelj in pod do miru, sta slovenski javnosti danes predstavila mons. Andrej Glavan, predsednik Slovenske škofovske konference, in dr. Rafko Valenčič, urednik Družinine zbirke Cerkveni dokumenti, kjer je izšel slovenski prevod.
Škof Glavan je poslanico umestil v širši okvir prizadevanj papežev, ki od Pavla VI. na verno občestvo in celotno svetovno javnost naslavljajo pobude in predloge, iz katerih lahko zraste trajen in pravičen mir. Sedanji papež posebej opozarja na bratstvo, izhajajoče iz presežnega očetovstva, kot eno ključnih poti in sredstev za gradnjo miru. V tem vsebinskem poudarku predsednik SŠK vidi poteze zelo verjetne prihodnje Frančiškove okrožnice, v kateri naj bi se po nekaterih napovedih (znova) jasno zavzel za revne in obrobne.
Dr. Valenčič je poglobljeno predstavitev poslanice začel z vprašanjem, ali je to besedilo mogoče razumeti kot novo Frančiškovo presenečenje, ki jih je bilo doslej v slogovnem in vsebinskem smislu že veliko. Odgovor je »prej ne kot da«, saj poslanica predstavlja nadaljevanje prizadevanj njegovih predhodnikov in sledi temeljnim smernicam družbenega nauka Cerkve, seveda pa nosi nekatere poteze, značilne za sedanjega papeža, ki se kažejo denimo v kritiki prevladujočega ekonomskega modela, ki se je znašel v globoki krizi, egoističnega pridobitništva in porabništva, naraščajoče neenakosti, nepravične razdeljenosti naravnih dobrin, uničujoče korupcije …
Ali so to in še kaj prvine, zaradi katerih bi papeža, kot je bilo slišati tudi ob apostolski spodbudi Evangeljsko veselje, lahko razglasili za »levičarja« ali celo »marksista«? Škof Glavan je opozoril, da je papež že sam zanikal te očitke, ki večinoma prihajajo iz krogov ameriške desnice in so praviloma zaznamovani z njenimi ekonomskimi interesi. Ne nazadnje je bil kot buenosaireški nadškof med osrednjimi osebnostmi, ki so zavrnili koncepte teologije osvobodite, ki so izhajali iz marksizma in njegovega odobravanja nasilja kot poti za doseganje pravičnosti. Sicer pa: Frančišek, kot je dejal škof Glavan, »ni nič bolj levičar kot Janez Pavel II., ki je kritiziral komunizem in kapitalizem« zaradi njunega ogrožanja temeljev pravične družbe.
Daljša predstavitev Frančiškove poslanice z naslovom Bratstvo, temelj in pot do miru, bo objavljena v 1. številki tednika Družina za leto 2014.
Fotografije: Tatjana Splichal
NOVINARSKA KONFERENC1.docx