Boscarol za Siol: »Pri davkih so tudi druge možnosti – ne le palica, tudi korenčki«
Boscarol za Siol: »Pri davkih so tudi druge možnosti – ne le palica, tudi korenčki«
»Človek sebe zelo težko sodi. Verjetno nisem vsem najboljši šef, a glede na to, da ne gredo stran, bržkone tudi ni tako hudo,« je Ivo Boscarol hudomušno dejal o sebi v današnjem obsežnem intervjuju za Siol, v katerem je spregovoril o svoji podjetniški filozofiji, prodaji Pipistrela, donacijah v javno dobro, prihodnjih investicijah in izzivih, pa tudi splošneje o slovenski politiki in gospodarstvu.
Preberite tudi > Ivo Boscarol: "To mi Slovenci najbolj zamerijo ..." [VIDEO]
O vodenju podjetja
Njegov način vodenja podjetja ni klasičen in na prvo mesto ne postavlja dobička, temveč uspeh na dolgi rok, toda ne na račun zaposlenih, kupcev ali dobaviteljev. »Pipistrel sem vodil tako, da je bila tanka črta med uspehom in pohlepom tako močna, da je nismo nikdar prestopili, istočasno pa smo se vsi zavedali, da je prvi lahko samo eden, drugi pa so lahko vsi,« je za Siol izpostavil Boscarol.
O davkih
Vladi očita, da je ne zanima, kako se bo proračun napolnil, razume pa le dvigovanje davkov. Sam je prepričan, da so pri davkih tudi druge možnosti – ne le palica, tudi korenčki – in da se lahko gospodarstvo motivira, da bi bolje delalo. »Če pa bomo dodatno obdavčili 250.000 zaposlenih, ki delajo v podjetjih z dodano vrednostjo in edini dejansko polnijo proračun, bo nekaj od njih zagotovo zašlo v težave. Posledično lahko pričakujemo, da bo manj denarja za preostalih 1,75 milijona državljanov,« pojasnjuje ajdovski podjetnik.
O socialni državi
Da je Slovenija najbolj socialna država na svetu, pa se še pritožujemo, opozarja. »Povsem brezplačno šolstvo, zdravstvo, plačan prevoz na delo, čas za malico, dopust, regres … Tega ni nikjer na svetu. Ne morem primerjati niti svojega podjetja v Sloveniji s tistim v Italiji. Tam se dela osem ur, tu sedem ur in pol; tam ima ženska tri mesece porodniške, tu eno leto,« poudari Boscarol.
O politiki in gospodarstvu
Če mu politika ustvari dobre pogoje, lahko gospodarstvo ustvarja več, zato mu je treba sprostiti roke, a morajo tudi politiki razumeti, da so nekje meje in se ne da trošiti v nedogled, da si kratkoročno kupujejo socialni mir ali všečnost, pojasnjuje. »Slovenija je velika kot malo večja krajevna skupnost po svetu, pa imamo že 20 ministrstev. Povejte, katera primerljivo velika država jih ima toliko?«
O vlaganju v medije
V tiskane medije ne bi vlagal. »Ker dobre novice ni, če ni slaba, jaz v to ne grem. Sem preveč pozitivno naravnan človek, da bi se šel ta kanibalizem, negativizem, ki so ga mediji polni. Afere, rumeni tisk – za to nimam energije. Pred kratkim so mi ponudili, da postanem solastnik nove televizije v Sloveniji, a sem ponudbo zavrnil,« je pojasnil prejemnik nagrade za življenjsko delo Združenja Manager.
O Levici
Da bi bil idealen predsednik Levice, se pošali, kajti v praksi dela vse, kar oni govorijo: »Lastništvo podjetij sem razdelil med zaposlene, dobiček delil z njimi, nikoli nisem imel nikogar na minimalni plači, v 30 letih niso plače niti enkrat zamujale. Državi sem vrnil subvencije, doniram v javno dobro, vlagam izključno v Sloveniji, denarja nimam v tujih bankah … Vse, kar Levica zagovarja, jaz delam.«
O nagrajevanju in motiviranju
Zaposlenih ni nikdar udaril po žepu, jih je pa nagrajeval – nagrajeni to razumejo kot priznanje, da delajo prav, ostali pa kot dodatno motivacijo. »Če bi v javnem sektorju uvedli pravilen način nagrajevanja in motiviranja, tudi merjenja učinkovitosti, bi javna uprava verjetno delovala drugače, državljani pa bi bili malo bolj zadovoljni s svojim delom,« zatrjuje Ivo Boscarol.
O napakah direktorjev
Med pogostimi napakami, ki jih delajo direktorji slovenskih podjetij, Boscarol navede preslabo zavedanje, da se uspeh gradi na dolgi rok in na tradicionalnih vrednotah, ne čez noč in prek trupel: »Številne moje poslovne kolege je kriza dotolkla, nas ni nikoli. Mi smo iz vsake krize izšli močnejši. Če delaš na dolgi rok, kriza pride in gre, ne smeš se je ustrašiti. Če se je ne ustrašiš, je to lahko samo izziv.«
O kratkem spominu
Kot največji problem Slovencev vidi zelo kratkoročen spomin, pozabljamo, kaj smo naredili, koga smo volili, kaj je za nas naredil nekdo drug. »Prepričan sem, da 95 % ljudi, ki gre na volitve, ni prebralo volilnih programov. Volimo na podlagi videza, kdo nam je všeč in simpatičen. Mirne duše bi lahko imeli namesto volitev lepotno tekmovanje,« v pogovoru za Siol duhovito pripomni ajdovski podjetnik.