Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Bogoslužje naj bo za vse nas resnična šola molitve«

Za vas piše:
M. Š.
Objava: 10. 01. 2018 / 11:00
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:39
Ustavi predvajanje Nalaganje

»Bogoslužje naj bo za vse nas resnična šola molitve«

Papež v katehezi med današnjo avdienco o slavi in glavni mašni prošnji.

»In Beseda je postala meso in se naselila med nami. Videli smo njeno veličastvo, veličastvo, ki ga ima od Očeta kot edinorojeni Sin, polna milosti in resnice … Kajti iz njegove polnosti smo vsi prejeli milost za milostjo« (Jn 1, 14-16).



Papež Frančišek je med današnjo splošno avdienco nadaljeval s katehezo o sveti maši, ki je bila tokrat posvečena »slavi« in »glavni prošnji«. Vsako nedeljo, razen v adventnem in postnem času, ter ob cerkvenih praznikih med sveto mašo pojemo ali izgovarjamo slavo, je pojasnil papež. S to staro in častitljivo hvalnico Cerkev nadaljuje pesem angelov ob Jezusovem rojstvu in se vključuje v nebeško bogoslužje. Z njo slavi in prosi Boga Očeta ter Jagnje Božje, vključuje pa tudi vernike, zbrane v molitvi: . Ta pesem vključi tudi nas, ki smo zbrani v molitvi: »Slava Bogu na višavah in na zemlji mir ljudem, ki so blage volje.«

Slavi sledi glavna mašna prošnja, s katero se izpostavi »značaj mašne slovesnosti«, ki se razlikuje glede na dan in čas v letu. S povabilom »molimo« duhovnik vernike povabi, naj se skupaj z njim v trenutku tišine zberejo in se zavejo, da stojijo pred Bogom, vsak v svojem srcu pa se lahko spomni svojih osebnih namenov, s katerimi se udeležuje maše.

Sveta tišina je pomemben del mašnega obreda, njena narava pa je odvisna od trenutka, ki ji je namenjen. »Pri skupnem kesanju in po povabilu k molitvi pomaga k zbranosti, po branju beril ali po pridigi je poziv h kratkemu premišljevanju o tistem, kar smo slišali; po obhajilu pa spodbuja notranje slavljenje in molitev«, je papež navedel pojasnila iz Rimskega misala. Pri glavni mašni prošnji duhovnik sprejme namene vsakega in v imenu vseh Bogu na glas izreče skupno molitev.

V Rimskem obredu so »molitve kratke in zgoščene, toda bogate s pomenom«, je pojasnil Frančišek. Zato nam lahko premišljevanje o teh besedilih zunaj bogoslužja pomaga, da se naučimo, kako se obračati k Bogu, za kaj naj ga prosimo in katere besede naj uporabimo: »Bogoslužje naj za vse nas postane resnična šola molitve.«

Vir: kath.net / Radio Vatikan
Foto: arhiv Družine (O.N.)

Kupi v trgovini

Vstopi v sveto pismo
Sveto pismo
27,50€
Nalaganje
Nazaj na vrh