»Bodo starši še lahko vzgajali otroke skladno s svojim prepričanjem?«
»Bodo starši še lahko vzgajali otroke skladno s svojim prepričanjem?«
Novoustanovljeno Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je, kot je poudaril poslanec, pristojno za delovna področja predšolske vzgoje, osnovnega, srednjega in višjega šolstva. V zadnjih tednih pa so javnost prek družbenih omrežij začudili koncepti različnih zbornikov in učnih gradiv o možnostih sprememb naravnega spola in nekakšnem vsiljevanju redefinicije spola kot družbeno določene kategorije tudi že za osnovne in srednje šole, je opozoril Andrej Hoivik.
Obramba ustavne pravice staršev
Ministra dr. Darja Fuldo je zato vprašal: »Ali boste tudi skladno z vašo prisego pred Državnim zborom, da boste spoštovali ustavni red, branili ustavno pravico staršev, ki je definirana v 54. členu slovenske ustave, ki pravi, da 'imajo starši pravico in dolžnost vzdrževati, izobraževati in vzgajati svoje otroke'? To pomeni, da bo starš še vedno lahko prosto po Ustavi vzgajal otroke s svojim prepričanjem, s svojim moralnim, verskim in drugačnim naukom.«
Soglasje z vrha
Poslanec SDS je poudaril, da se nanj obračajo mlade družine, ki jih skrbi, ko slišijo predstavnike najvišjih vej oblasti, »zadnji primer je bila takrat še kandidatka za predsednico, zdaj predsednica republike Nataša Pirc Musar, ki je pred parlamentom Glasu ljudstva obljubila oziroma se strinjala z idejo o uvedbi t. i. družbenega spola, ki bo predstavljal naravni spol, in tudi podprla, da se te postopke preuči oziroma da v pravne akte naše države«.
Učitelji v šolah so različni
Da kot minister ne bo posegal v to, da bi se kar koli spreminjalo mimo ustaljenih pravil, in da ne bo dajal navodil, kaj naj bi se spreminjalo, je v odgovoru na poslančevo vprašanje poudaril minister dr. Darjo Felda, a dodal: »Seveda pa je družba zelo raznolika. Tudi učitelji v šolah so različni, vsak ima svoja prepričanja in dela po svoji vesti. Ministrstvo ne more vplivati na to, kaj konkretno se dogaja v nekem razredu oziroma kako učitelj poučuje; pri katerem koli predmetu, tudi pri matematiki, ki jo sam poučujem, lahko delamo na različne načine.«
Vloga sveta staršev
Učni načrti gredo natančno po postopkih, seveda pa niso enoznačni, je dodal minister, ki da sam ne more vplivati, s kakšnimi didaktičnimi prijemi in s kakšnim načinom delovanja bo nek učitelj v šoli deloval. »Lahko pa v šolah svet staršev določenim odklonom, če se izkaže, da so odkloni, nasprotuje, to pomeni, da v šoli pove svoje nestrinjanje, na katero se potem vodstvo šole verjetno ustrezno odzove. Ne verjamem, da bi zdaj kar naenkrat vsi začeli iti v neko smer, ki nekako ni skladna s splošnim delovanjem družbe,« je pojasnil dr. Darjo Felda.
Ne zamajajmo civilizacijskih norm
Poslanec Hoivik je iz njegovega odgovora razbral, da ne bo branil navedenega člena Ustave, in Državnemu zboru predlagal temeljito razpravo o odgovoru ministra. »Za naše otroke in družine je pomembno, da opravimo razpravo, kakšen šolski kurikulum, ki se ukvarja ne le z izobraževanjem, temveč tudi z vzgojo, zlasti v obvezni osnovni šoli, si želimo. Seveda si želimo, da smo solidarni drug do drugega, vendar pa ne zamajajmo nekaterih civilizacijskih norm, ki so veljala stoletja, tisočletja, in s tem gradimo boljšo prihodnost za vse,« je končal Andrej Hoivik.