Z vlakom v Trbiž
Z vlakom v Trbiž
Sredi poletja bi se z Mojstrane do Kranjske Gore in naprej v Italijo odpravili po kolesarski stezi, v teh snežno-deževnih dneh pa nam preostane le, da se preselimo v zgodovino in se po tej trasi popeljemo z vlakom.
Sredi poletja bi se z Mojstrane do Kranjske Gore in naprej v Italijo odpravili po kolesarski stezi, v teh snežno-deževnih dneh pa nam preostane le, da se preselimo v zgodovino in se po tej trasi popeljemo z vlakom. Sredi tega meseca mineva namreč 150 let, odkar je stekel redni promet po železniški progi med Ljubljano in Trbižem.
Potem ko so leta 1846 železnico z Dunaja do Gradca podaljšali do Celja, leta 1849 do Ljubljane in leta 1857 do Trsta, se je habsburška monarhija lotila gradnje novih povezav. Gorenjske proge sprva ni bilo v načrtih, toda po zaslugi ??? (glej spodnjo križanko) je država dovolila njeno gradnjo. Daljnovidni pravnik in politik se je zavedal, da bo železnica pospešila pretok blaga in ljudi: s tem bo poživila gospodarstvo in turizem ter prinesla nove možnosti za zaslužek. Žal se sam nikoli ni peljal po njej, saj je 15. avgusta 1870 umrl.
<...>