Gorazd Humar o solkanskem mostu
Gorazd Humar o solkanskem mostu
Pred dnevi je novogoriški inženir in strokovnjak za mostove Gorazd Humar navdušil številno furlansko občinstvo v knjižnici občine Aiello del Friuli s pripovedjo o kamnitem solkanskem mostu.
Pred dnevi je novogoriški inženir in strokovnjak za mostove Gorazd Humar navdušil številno furlansko občinstvo v knjižnici občine Aiello del Friuli s pripovedjo o kamnitem solkanskem mostu. Most čez Sočo v Solkanu je predstavil kot prvovrstno svetovno gradbeno zanimivost, saj je most z največjim kamnitim lokom na železniških progah na svetu. Pri zgodovinskem prerezu je Humar podčrtal, da so »čez most, ki je bil zgrajen leta 1905 kot ključni objekt na bohinjski progi, že julija 1906 stekli prometni tokovi druge železniške povezave Dunaja in srednje Evrope s pristaniščem v Trstu«. »Z izgradnjo solkanskega mostu je bilo praktično zaključeno večtisočletno obdobje gradnje kamnitih mostov, saj so bili na obzorju že prvi veliki betonski mostovi, ki so že leta 1910 dosegli razpon 100 metrov. Solkanski most s kamnitim lokom razpona 85 m je bil vsekakor vrhunski izdelek avstrijske...