Opolnomočenje ali ukalupljanje?
Opolnomočenje ali ukalupljanje?
Šolski minister Jernej Pikalo je na nedavnem kongresu ravnateljev napovedal: »Načrtujemo uvedbo predmeta za državljansko vzgojo v različne srednješolske programe. Cilj je opolnomočenje državljanov, da bo vsak do polnoletnosti posedoval osnovna in praktična znanja za udeleževanje v javnih zadevah.«
Skušajmo si predstavljati, kako bi ta zgodba v prihodnosti izgledala v realnem življenju. Postavimo se v čevlje dijaka, ki je bil pred srednješolsko »kariero« učenec denimo katoliške Osnovne šole Alojzija Šuštarja v okviru šentviškega Zavoda sv. Stanislava.
Doma je bil več let deležen bridko konkretne državljanske vzgoje, ko je iz starševskih pogovorov do podrobnosti spoznal, kako mu določeni politični, sindikalni, medijski … krogi v imenu zaskrbljenosti za usodo (beri: monopol) državnega šolstva kratijo pravico do javno financiranega javnoveljavnega osnovnošolskega izobraževanja, čeprav jo jamči slovenska ustava, in sicer samó zato, ker ta program izvaja zasebna osnovna šola....