Slovenski šolski »politikum«
Slovenski šolski »politikum«
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji iz leta 2011 zavezuje pedagoške delavce k spoštovanju pluralnosti.
Dejan Hozjan
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji iz leta 2011 zavezuje pedagoške delavce k spoštovanju pluralnosti in spodbujanju prijateljstva med različnimi verskimi in drugimi skupnostmi. Gre za eno tistih načel vzgoje, ki mu je težko oporekati, saj si načeloma želimo, da učitelji razvijajo pri učencih prijateljstvo in sožitje.
Kako se uresničuje pluralnost v slovenskem šolstvu, najlaže ugotovimo, če se ozremo k naročnikom Bele knjige, tj. šolskim oblastem. Analiza njihovih aktivnosti nas hitro pripelje do spoznanja, da je šolstvo »politikum«. Misel Marije Terezije, da mora šolstvo služiti interesom vladajoče oblasti, postaja čedalje bolj aktualna v sodobnem slovenskem šolstvu. In kje se le to najizraziteje kaže? V vrednostnem sistemu, ki ga zagovarjajo sedanje šolske oblasti. Do nedavnega se je v slovenskem šolstvu poudarjala vrednostna nevtralnost. Od učiteljev se je pričakovalo, da v pedagoški proces ne vpeljujejo lastnega prepriča...
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji iz leta 2011 zavezuje pedagoške delavce k spoštovanju pluralnosti in spodbujanju prijateljstva med različnimi verskimi in drugimi skupnostmi. Gre za eno tistih načel vzgoje, ki mu je težko oporekati, saj si načeloma želimo, da učitelji razvijajo pri učencih prijateljstvo in sožitje.
Kako se uresničuje pluralnost v slovenskem šolstvu, najlaže ugotovimo, če se ozremo k naročnikom Bele knjige, tj. šolskim oblastem. Analiza njihovih aktivnosti nas hitro pripelje do spoznanja, da je šolstvo »politikum«. Misel Marije Terezije, da mora šolstvo služiti interesom vladajoče oblasti, postaja čedalje bolj aktualna v sodobnem slovenskem šolstvu. In kje se le to najizraziteje kaže? V vrednostnem sistemu, ki ga zagovarjajo sedanje šolske oblasti. Do nedavnega se je v slovenskem šolstvu poudarjala vrednostna nevtralnost. Od učiteljev se je pričakovalo, da v pedagoški proces ne vpeljujejo lastnega prepriča...