Nenaiven idealizem
Nenaiven idealizem
(Univerzalno) skupno dobro v luči družbenega nauka Cerkve
(Univerzalno) skupno dobro v luči družbenega nauka Cerkve
Da je svet postal »globalna vas«, je kanadski sociolog McLuhan ugotovil že leta 1962, ko je skoval danes uveljavljeno sintagmo. Globalizacija bolj kot kdaj prej poraja vprašanje, kako razmišljati o odnosu med različnimi ravnmi skupnega dobrega v vse bolj povezanem svetu – posamičnim na ravni posameznih držav in univerzalnim, ki zajema celotno človeštvo. Pred tem izzivom se je znašel tudi sodobni družbeni nauk Cerkve (DNC), ki ga je v tek pognal papež Leon XIII. z okrožnico Rerum novarum (1891).
V prvi polovici 20. stoletja se je DNC ukvarjal bolj z družbenoekonomskimi problemi (med drugim delavstva, pravične plače, zasebne lastnine) na ravni nacionalnih držav. Kasneje, predvsem v 60. in 70. letih, pa je vse bolj začel upoštevati globalno stvarnost. Lahko bi rekli, da je globalizacijo doživel tudi DNC, zlasti odgovarjajoč na probleme, ki so presegali raven suverenih držav in zadevali ves svet. Me...
Da je svet postal »globalna vas«, je kanadski sociolog McLuhan ugotovil že leta 1962, ko je skoval danes uveljavljeno sintagmo. Globalizacija bolj kot kdaj prej poraja vprašanje, kako razmišljati o odnosu med različnimi ravnmi skupnega dobrega v vse bolj povezanem svetu – posamičnim na ravni posameznih držav in univerzalnim, ki zajema celotno človeštvo. Pred tem izzivom se je znašel tudi sodobni družbeni nauk Cerkve (DNC), ki ga je v tek pognal papež Leon XIII. z okrožnico Rerum novarum (1891).
V prvi polovici 20. stoletja se je DNC ukvarjal bolj z družbenoekonomskimi problemi (med drugim delavstva, pravične plače, zasebne lastnine) na ravni nacionalnih držav. Kasneje, predvsem v 60. in 70. letih, pa je vse bolj začel upoštevati globalno stvarnost. Lahko bi rekli, da je globalizacijo doživel tudi DNC, zlasti odgovarjajoč na probleme, ki so presegali raven suverenih držav in zadevali ves svet. Me...