Moralistično nastopaštvo
Moralistično nastopaštvo
Sodobne komunikacije nam omogočajo, da široki javnosti demonstriramo svoje vrline oziroma kreposti. Slabost človeške narave je, da se mnogi radi kažemo bolj krepostne, kot v resnici smo. Za ravnanje, ko posameznik želi v očeh drugih pridobiti ugled zaradi svojih moralnih stališč, se vse bolj uveljavlja izraz »signaliziranje krepostnosti« (angleško: »virtue signalling«). Izraz je mišljen slabšalno in pokriva vse oblike moralističnega nastopaštva. Tradicionalni izrazi, kot so hinavščina, hipokrizija ali farizejstvo, so bolj ostri in označujejo primere, ko osebe ne delujejo v skladu s prepričanji, ki jih javno razglašajo. Signaliziranje krepostnosti je osredinjeno bolj na ustvarjanje lepega vtisa v javnosti kot na razkorak med govorjenjem in delovanjem.
Dober primer signaliziranja krepostnosti je bila množična udeležba mladih na »podnebnem štrajku« za »podnebno pravičnost«. Šolske oblasti so verjetno ugotovile, da je za prihodnost mladih zelo koristno, če se čim prej in čim bo...